Permalänk
Medlem

Kan inte hitta firmware till h80i

Tjena. har precis köpt ny dator och har märkt att min nya vattenkylare har ett otrevligt ljud. har läst runt här att det ska finnas ett firmware som ska fixa problemet på corsairs hemsida. men kan verkligen inte hitta det.

Vet ni var man hittar detta firmware eller behöver jag köpa ny fläktar för att fixa problemet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Firmware uppdaterar du genom Corsair Link programvaran

Citat:

Please follow thes steps to update the firmware on your Hydro Series cooler:

1. Install the latest version of the Corsair Link software and use the "update firmware" button on the device tab.

2. Once Corsair Link exits a new dialog box comes up and you have to select "Corsair H80i/H100i" and then click back into the dialog box.

3. Use the choose file dialog box to select the unzipped firmware file.

4. Once you hit start it will flash the firmware and go through POST test on the H100i/H80i unit. The fans will spin up to full speed and then go back to the previous profile that was selected before the flash.

5. You can close the firmware flash dialog box and the program will open up again.

6. The service has to be restarted, so detection of the devices and inputs will take 15 to 30 seconds depending on how many you have. It will all come back up in the main program window as well as the devices window.

Och om det kommer lösa problemet eller ej beror väl på om det är kylaren eller dina fläktar som låter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Firmware uppdaterar du genom Corsair Link programvaran

Och om det kommer lösa problemet eller ej beror väl på om det är kylaren eller dina fläktar som låter.

Jag vet att man gör det via corsair link men jag måste ha firmwaret innan jag kan uppdatera det genom link. och det är det som är problemet. jag kan inte hitta zipfilen på deras hemsida.... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Jag vet att man gör det via corsair link men jag måste ha firmwaret innan jag kan uppdatera det genom link. och det är det som är problemet. jag kan inte hitta zipfilen på deras hemsida.... :/

Verkar som de har tagit ner den från sidan av någon anledning.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=114504

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Maila/sök på Corsairs forum?

Permalänk

Efter vad jag förstått från en annan tråd så byter firmwareuppdateringen ut ett missljud mot ett annat medan det i själva verket är fläktarna tillverkade före ett visst datum som är defekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Verkar som de har tagit ner den från sidan av någon anledning.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=114504

Verkar så :/

Skrivet av Blofeld:

Maila/sök på Corsairs forum?

Har kontaktakt corsair men har inte fått något svar än. får la kolla runt på corsairs forum med.

Skrivet av tommypeters:

Efter vad jag förstått från en annan tråd så byter firmwareuppdateringen ut ett missljud mot ett annat medan det i själva verket är fläktarna tillverkade före ett visst datum som är defekta.

Är inget jag har läst men kan man få bytt fkäktarna på garantin?

Permalänk

Här har du tråden: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/1181126-corsair-h100i/

För Corsair är alltså en reklamation att för egen kostnad skicka grejorna till Nederländerna, men har du köpt det i en svensk butik ska du kunna lämna in det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommypeters:

Här har du tråden: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/1181126-corsair-h100i/

För Corsair är alltså en reklamation att för egen kostnad skicka grejorna till Nederländerna, men har du köpt det i en svensk butik ska du kunna lämna in det där.

Får göra det, tack så mycket för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du nödvändigtvis ska reklamera gör det via din återförsäljare istället, det är billigare iom. du får betala frakt för att skicka tillbaka den till Corsair i Holland. Missljuden kommer från original fläktarna och ifall du ändrar deras rpm i LINK eller byter ut dem så löser man ofta det problemet, det gjorde jag. Gör endast en RMA ifall pumpen låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preorded:

Om du nödvändigtvis ska reklamera gör det via din återförsäljare istället, det är billigare iom. du får betala frakt för att skicka tillbaka den till Corsair i Holland. Missljuden kommer original fläktarna och ifall du ändrar deras rpm i LINK eller byter ut dem så löser man ofta det problemet, det gjorde jag. Gör endast en RMA ifall pumpen låster.

Jag ska skicka tillbaka dom ganska snart och få nya troligtvis, sedan har jag kontaktat corsair och dom sa att dom jobbar på ett nytt firmware som ska komma snarast.

Skickades från m.sweclockers.com