Permalänk

<Februari Rea>?

tjenare någon som vet om de kommer vara någon februari rea på cdon/inet eller något liknande, hörde för ett tagsen att Cdon kör med någon februari rea då dator komponenter kommer att rasa i pris? är detta sant?

/Michel

Permalänk

Cdon kör en kampanj i slutet av varje månad där dom sänker utvalda komponenter med 15%.

Permalänk
Medlem

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

Jag kommer för alltid att göra det i alla fall..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

Det är dock inte sant, dom har fortfarande mkt bra priser ibland, kundtjänst osv kan jag inte uttala mig om...

Permalänk
Skrivet av G4ban:

Det är dock inte sant, dom har fortfarande mkt bra priser ibland, kundtjänst osv kan jag inte uttala mig om...

beror väll totalt på vem man snackar med eller hur, kan inte dra hela företaget över en kant..broshan har köpt mycket grejer där ifrån för längesen o har aldrig haft några problem mycket bra/trevlig service tycker han iallafall:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Det är dock inte sant, dom har fortfarande mkt bra priser ibland, kundtjänst osv kan jag inte uttala mig om...

De har priser..Ja,
Men majoriteten i deras Kundservice är helt ute o cycklar...förutom det är de otrevliga...inte alla utan majoriteten.
Leveranstiderna är ju liksom bara....ehh...vet inte vad jag ska kalla det..
Saker finns i lager på hemsidan, men tar 2 veckor och komma hem...nja...problem?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Hagge:

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

Jag har handlat den absoluta majoriteten av mina datorprodukter där och alla problem jag haft har lösts på ett bra sätt av CDON. Visst, de har inte telefonsupport och de har inte lika högklassigt kundbemötande som Inet, men de är definitivt inte dåliga! Jag gillar CDON.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

Beror ju vem man pratar med som sagt. Jag har handlat många av mina komponenter från cdon, speciellt under deras "slutet av månaden rea". Då avstår jag hellre från inet, större hycklar butik får man leta efter.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag har handlat den absoluta majoriteten av mina datorprodukter där och alla problem jag haft har lösts på ett bra sätt av CDON. Visst, de har inte telefonsupport och de har inte lika högklassigt kundbemötande som Inet, men de är definitivt inte dåliga! Jag gillar CDON.

kul att höra va alla har o säga:P både posetivt o negativt men har en fråga här kanske är lite off-topic. men har tänkt att köpa ram minnen, är de värt att satsa på ram minnen som är över 1600? tex 2133, va är skildnaden har aldrig fattat de...

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag har handlat den absoluta majoriteten av mina datorprodukter där och alla problem jag haft har lösts på ett bra sätt av CDON. Visst, de har inte telefonsupport och de har inte lika högklassigt kundbemötande som Inet, men de är definitivt inte dåliga! Jag gillar CDON.

mig tvingade de till att åka till min närmsta vän med ett Z68 system som ville prova en CPU jag hade köpt (2700K) för jag tyckte tempen på den var helt åt skogen.
De ville inte ta tillbaka den och kolla själva, så iväg åkte jag 4mil för att testa den INNAN de ens ville godkänna retur, och mycket riktigt min var defekt med ca 15grader mot min väns 2600K (stock klock)

det kallar jag inte bra kundbemötande att behöva åka totalt 8 mil för de ska ta tillbaka och kika på den...
helt plötsligt har den 100lappen man sparat försvunnit...

bra priser, mja, kundservice? obefintlig...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag har handlat den absoluta majoriteten av mina datorprodukter där och alla problem jag haft har lösts på ett bra sätt av CDON. Visst, de har inte telefonsupport och de har inte lika högklassigt kundbemötande som Inet, men de är definitivt inte dåliga! Jag gillar CDON.

Skrivet av Rappe Rodent:

Beror ju vem man pratar med som sagt. Jag har handlat många av mina komponenter från cdon, speciellt under deras "slutet av månaden rea". Då avstår jag hellre från inet, större hycklar butik får man leta efter.

Saken är att jag inte snacka så mycket om mig själv..jag har köpt produkter där..men de har då haft jävligt kassa leveranstider..varje gång..1-3 veckor..
Kundservice har jag aldrig behövt snacka med då mina saker funkat..
När ja sa att de flesta avstår från CDON..då menade jag alla som har klagat på dem här i forumet..och jag har sett minst 30 trådar om hur folk avstår från CDON..tack vare kundservice Bli inte sura över mig:)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av slashnixx:

kul att höra va alla har o säga:P både posetivt o negativt men har en fråga här kanske är lite off-topic. men har tänkt att köpa ram minnen, är de värt att satsa på ram minnen som är över 1600? tex 2133, va är skildnaden har aldrig fattat de...

Nej, inte värt om du inte vet att du arbetar med någonting som drar nytta av den extra minnesbandbredden. Eftersom du frågar behöver du inte mer än 1600 MHz.

Undantaget är om man kör på processorns integrerade grafik, som använder RAM som VRAM.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Hagge:

Saken är att jag inte snacka så mycket om mig själv..jag har köpt produkter där..men de har då haft jävligt kassa leveranstider..varje gång..1-3 veckor..
Kundservice har jag aldrig behövt snacka med då mina saker funkat..
När ja sa att de flesta avstår från CDON..då menade jag alla som har klagat på dem här i forumet..och jag har sett minst 30 trådar om hur folk avstår från CDON..tack vare kundservice Bli inte sura över mig:)

Jag är inte sur, men CDON har hjälpt mig mycket och jag vill därför försvara dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag är inte sur, men CDON har hjälpt mig mycket och jag vill därför försvara dem.

Förstår dig, och du har all min respekt för de

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slashnixx:

beror väll totalt på vem man snackar med eller hur, kan inte dra hela företaget över en kant..broshan har köpt mycket grejer där ifrån för längesen o har aldrig haft några problem mycket bra/trevlig service tycker han iallafall:P

Säger en hel del.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Säger en hel del.

precis:D