Permalänk

50GB fritt i molnet

Visa signatur

Mobo: Gigabyte x79-ud3. CPU: i7-3820. Kylning: Antec 620. GPU: Asus 7950DC2@900 xfire(6,4 TFlops)Minne: G.Skill RipjawsZ 1600MHzCl9 16GB. Skärm: Yamakasi 2703 IPS 2560x1440. SSD: Samsung 830 128GB, Intel 330 120GB. Nätagg: Corsair HX850.

Permalänk
Medlem

www.mediafire.com erbjuder oxå 50gb gratis dock behöver man vara aktiv för att få behålla sina gb's allternatift lägga 1,5 $ i månaden, dom har dessutom en fräsh och avskalad app för smartphones (iaf till Android antar det finns till Ios och förhoppningsvis till win oxå).

Gjorde mitt konto där igår så vet tyvärr inte mer än så

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är för mig men Mega.co.nz verkar inte fungera så bra att ladda upp till.
Först valde jag en stor katalog på ca 2GB med massa foto men den fastnade på första filen och verkade inte heller skapa katalogstrukturen utan verkade vilja lägga allt på samma ställe.

Avbröt uppladdningen efter 15-20min utan att en enda bild hade skickats.
Därefter skapade jag mina egna kataloger och valde 4st bilder att ladda upp, ca 2MB st. Den började skicka snabbt men statusen över hur mycket som hade laddats upp hoppade fram och tillbaka från 60% ner till 20% och så höll den på och studsade en tag och sänkte därefter hastigheten och är nu nere på 4.9KB/s men ligger fast på 60% av första bilden och har stått där i 5-10min utan att det händer något mer.

Just nu är det ingen tjänst som fungerar för mig.

Någon annan som testat den med bra resultat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Vet inte om det bara är för mig men Mega.co.nz verkar inte fungera så bra att ladda upp till.
Först valde jag en stor katalog på ca 2GB med massa foto men den fastnade på första filen och verkade inte heller skapa katalogstrukturen utan verkade vilja lägga allt på samma ställe.

Avbröt uppladdningen efter 15-20min utan att en enda bild hade skickats.
Därefter skapade jag mina egna kataloger och valde 4st bilder att ladda upp, ca 2MB st. Den började skicka snabbt men statusen över hur mycket som hade laddats upp hoppade fram och tillbaka från 60% ner till 20% och så höll den på och studsade en tag och sänkte därefter hastigheten och är nu nere på 4.9KB/s men ligger fast på 60% av första bilden och har stått där i 5-10min utan att det händer något mer.

Just nu är det ingen tjänst som fungerar för mig.

Någon annan som testat den med bra resultat?

Kim Dotcom skriver på sin Twitter att Mega jobbar med att skaffa mer kapacitet, antar att han syftar på bandbredd...

Permalänk
Medlem

Med tanke på att en halv miljon användare skrev upp sig första 14 timmarna så kommer det gå lååångsamt innan han fixar med kapacitet.

Jag har inte ens fått mailet än för att aktivera kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Med tanke på att en halv miljon användare skrev upp sig första 14 timmarna så kommer det gå lååångsamt innan han fixar med kapacitet.

Jag har inte ens fått mailet än för att aktivera kontot.

Då har du något fel för jag provade att regga mig nu och fick mailet på 1 sekund.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu lyckades mina fyra första bilder ladda upp. Efter att den första hade laddats upp gick det lite snabbare och de övriga tog bara 1 minut på sig. Efter det la jag till lite fler bilder i uppladdningskön och nästa bild som var på 3MB tog närmare 2h på sig. Nu har det gått 35 min utan att den kunnat laddat upp en enda procent av nästa fil.

Tyvärr är det ingen bra reklam för tjänsten. Begränsa hellre hur många som kan registrera sig och låt dem ha ett användbart system innan man ger alla tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Då har du något fel för jag provade att regga mig nu och fick mailet på 1 sekund.

Kan garantera att jag inte har gjort något fel, har desutom fått texten "Awesome
Please check your e-mail and click the link to confirm your account." varje gång jag reggat nu.

Permalänk
Medlem

Kolla din SPAM folder. Mitt fanns dar.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Testade till hotmail och där har jag fortfarande inte fått något mail. Till min gmail fick jag ett mail direkt men när jag ska aktivera kontot får jag bara felmeddelande.

Permalänk
Medlem

tog flera timmar för mig att få mitt reggmail till outlook men till slut kom det.

Permalänk
Medlem

Testade tjänsten nu igen. Den här gången går det i närmare 1MB/s att ladda upp filer som är 2-3 MB stora.
Får testa att ladda upp större filer senare och se hur det fungerar.

Har inte hunnit titta runt men det jag skulle vilja ha är en klienter för windows och mobiler men det kommer väl snart.
Samt möjlighet att synka ner filerna automatiskt till en katalog på datorn.
Möjlighet att dela ut en katalog till vänner där man t.ex. kan dela bilder.

Idag använder vi Dropbox för den här funktionaliteten men de har ju en väldigt låg begränsning på utrymme och ALLA måste utnyttja sitt eget utrymme för det man delar :-/

Permalänk
Medlem

Testar nu

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI