Permalänk

Klocka i7 2600k enl denna video???

Som rubriken lyder så har jag sökt lite på att klocka min i7 2600k till runt 4,5 ghz. Hittade denna videon hur man ska gör men tänkte höra med alla experter här på sweclockers först innan jag ger mig på det. Jag har moderkortet i klippet och samma precossor. Har en Corsair h100 vattenkylning så tempen borde inte va ngt problem Mvh Henke

http://www.youtube.com/watch?v=H8Ko9eA6dRg

Permalänk
Medlem

För 4.5 så behöver du ingen guide.

Sätt multipeln på 45 i biosen och höj samtidigt CPU spänningen till 1.35

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Swehank88:

Som rubriken lyder så har jag sökt lite på att klocka min i7 2600k till runt 4,5 ghz. Hittade denna videon hur man ska gör men tänkte höra med alla experter här på sweclockers först innan jag ger mig på det. Jag har moderkortet i klippet och samma precossor. Har en Corsair h100 vattenkylning så tempen borde inte va ngt problem Mvh Henke

http://www.youtube.com/watch?v=H8Ko9eA6dRg

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
Där har du en bra guide.
Den är KLISTRAD högst upp på forumet för ÖVERKLOCKNING AV PROCESSORER.
Kan inte vara jättesvår att hitta.
Där kan du även få support.

Skrivet av Jekean:

För 4.5 så behöver du ingen guide.

Sätt multipeln på 45 i biosen och höj samtidigt CPU spänningen till 1.35

Suck...
Du tänkte inte förklara lite mer varför och hur och om risker och problematik?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
Där har du en bra guide.
Den är KLISTRAD högst upp på forumet för ÖVERKLOCKNING AV PROCESSORER.
Kan inte vara jättesvår att hitta.
Där kan du även få support.

Suck...
Du tänkte inte förklara lite mer varför och hur och om risker och problematik?

Nope

Ignorance is bliss

4.5 vid 1.35v kommer fungera skadefritt även på stocklylaren så

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Skrivet av Jekean:

Nope

Ignorance is bliss

4.5 vid 1.35v kommer fungera skadefritt även på stocklylaren så

Men hur länge då? Onödigt att bränna upp processorn i förtid.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jekean:

Nope

Ignorance is bliss

4.5 vid 1.35v kommer fungera skadefritt även på stocklylaren så

Den temperaturen kommer troligen vara över 90°C och åstadkomma throttling. Då skjuter man sig bara i foten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
Där har du en bra guide.
Den är KLISTRAD högst upp på forumet för ÖVERKLOCKNING AV PROCESSORER.
Kan inte vara jättesvår att hitta.
Där kan du även få support.

Suck...
Du tänkte inte förklara lite mer varför och hur och om risker och problematik?

Hej! Tack för ditt svar! Har sett tråden angående överklockning och nej den var inte alls svår att hitta, men eftersom det fanns en guide på youtube tänkte jag att jag skulle slippa sätta mig in i ämnnet jätte noga och bara kolla in denna videon va seriös eller om man bränner cpun direkt.

Permalänk
Medlem

En bit i taget, hoppa bebis steg, Dra inte på fullt direkt, bara för någons guide funkade, så betyder det inte desamma för dig..
För att göra det väldigt enkelt vi båda har mammor men inte "samma" mammor (väldigt dålig liknelse..men aja)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

En bit i taget, hoppa bebis steg, Dra inte på fullt direkt, bara för någons guide funkade, så betyder det inte desamma för dig..
För att göra det väldigt enkelt vi båda har mammor men inte "samma" mammor (väldigt dålig liknelse..men aja)

Tack för ditt svar! Själva grejen med denna video va att det var enkelt att bara göra som han hade gjort, japp jag är lat istället för att läsa en lång tråd med supermycket bra fakta som tar flera timmar så är det bara följa videon. Men men jag får väll gå den långa vägen eftersom ingen verkar tycka att videon är vettig.

Permalänk
Medlem

Är ni helt från vettet? Det är ingen ivy han försöker klocka, 1.35 V på stockkylaren i 4.5GHz är inga som helst problem, har gjort det själv så tro mig

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Är ni helt från vettet? Det är ingen ivy han försöker klocka, 1.35 V på stockkylaren i 4.5GHz är inga som helst problem, har gjort det själv så tro mig

Ursäktar mig, läste inte inlägget rätt.

Fast jag väl ändå säga att stock-kylaren, inte är nog för sådan klockning.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehank88:

Tack för ditt svar! Själva grejen med denna video va att det var enkelt att bara göra som han hade gjort, japp jag är lat istället för att läsa en lång tråd med supermycket bra fakta som tar flera timmar så är det bara följa videon. Men men jag får väll gå den långa vägen eftersom ingen verkar tycka att videon är vettig.

Nu har jag inte kollat på videon ,men jag antar att han nämner viktiga saker som att alla processor är olika samt, att han inte bara hoppar till 4,5. och vilken spänningen det nu var, på direkten? om det var så, så ifrågesätter jag videon.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Nu har jag inte kollat på videon ,men jag antar att han nämner viktiga saker som att alla processor är olika samt, att han inte bara hoppar till 4,5. och vilken spänningen det nu var, på direkten? om det var så, så ifrågesätter jag videon.

Nej det gör han inte.. Hoppar direkt till 4,5ghz. Struntar i videon och går den långa vägen och kanske till och med lär mig ngt, men bara kanske... Tackar för alla kloka svar mvh Henke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehank88:

Nej det gör han inte.. Hoppar direkt till 4,5ghz. Struntar i videon och går den långa vägen och kanske till och med lär mig ngt, men bara kanske... Tackar för alla kloka svar mvh Henke

Mycket bra tänkt

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!