Xbox 360, Z5500 och DVI-monitor

Permalänk
Medlem

Xbox 360, Z5500 och DVI-monitor

Hej!

Är lite sugen på att köpa en xbox men blir lite avskräckt av allt trix jag måste gå igenom för att få min setup att funka.

Bildskärm
Jag har en Benq GL2750b med en vga och en dvi-d utgång. DVI-utgången använder jag förnärvarande till min stationära dator. Kan jag köpa följande kabel:

och en DVI - HDMI-kabel för att köra skärmen både för xboxen och datorn utan att behöva dra ut och byta sladd mellan användningarna?

Ljud
Jag vill använda mina Z5500 till xboxen. Förnärvarande är de kopplade med optisk kabel till datorn. Kan jag köra 3.5mm till xboxen och optisk till datorn? Eller är det motsatta enklare?

Är det någon särskild xbox-modell som jag bör köpa? Tänker på utgångar osv.

Stort tack på förhand till den som orkar reda ut mina tankar!

Permalänk
Medlem

TROR att man måste ha en "KVM switch" för att byta vad skärmen ska gå till för något men detta är inget jag är helt 100 på, (dessa switchar kan också ha 3.5mm switch funktion)

Permalänk
Medlem

När jag kopplade mitt Xbox till min datorskärm så använde jag en KVM-switch. Jag ställer mig tveksam till att en sådan Y-kabel som du länkat till kommer fungera. Den fungerar säkert om du stänger av antingen datorn eller Xboxen, och bara har en enhet igång, men då försvinner ju funktionen lite grann (och jag vet inte om det fungerar då heller...).

Hur du ska lösa ljudet får någon annan svara på, men testa annars att googla. Många som haft den frågan.

MVH,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Finns även en VGA kabel med optisk ut för XBOX 360.

http://www.amazon.com/Xbox-360-VGA-HD-AV-Cable/dp/B000B6MLTG

I tillägg till den behövs endast den optiska kabeln som sedan dras till Z-5500 styrenheten. Fungerar fin fint!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

Finns även en VGA kabel med optisk ut för XBOX 360.

http://www.amazon.com/Xbox-360-VGA-HD-AV-Cable/dp/B000B6MLTG

I tillägg till den behövs endast den optiska kabeln som sedan dras till Z-5500 styrenheten. Fungerar fin fint!

Det låter ju som den smidigaste lösningen! Kmr bilden bli lidande pga vga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

TROR att man måste ha en "KVM switch" för att byta vad skärmen ska gå till för något men detta är inget jag är helt 100 på, (dessa switchar kan också ha 3.5mm switch funktion)

Daaayum de där switcharna var inte gratis.

Permalänk
Medlem

Beställde Xbox 360 250gb slim + halo 4 för 1748kr igår. Bra deal med Microsofts cashback!
Köpte en VGA-kabel med optisk ingång också. Hoppas att allt går bra med alla kablar.

Funderar på att köpa en Optical Audio-switch.
Någon som kan tipsa om en prisvärd?

Vad tror ni om den här? http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/tillbehr/kabel-och-...

Någon särskild storlek på kablarna som behövs? Behöver tre st kablar om jag förstår det rätt. En från mottagaren (Z-5550) till switchen sen en från switchen till datorn och en från switchen till xboxen.