Amazon lägger upp GTA V för PC/Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Hurr, durr, det är inte ALLS så att Rockstar har jobbat på Gta V i runt 4-5 år när det inte ens var snack om nytt xbox/Ps

Skickades från m.sweclockers.com

Började dom med gta 5 före dom släppte gta 4?
och det kom som en total överraskning för dom att det tog så lång tid och att dom skulle släppa spelet till döende konsoler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Hurr, durr, det är inte ALLS så att Rockstar har jobbat på Gta V i runt 4-5 år när det inte ens var snack om nytt xbox/Ps

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, vissa har väldigt svårt och förstå hur lång tid det tar att göra ett sådant massivt och välslipat spel, GTA IV började utvecklas runt 2005 och kom 2008 och det märkdes tydligt på resultatet, det fanns glitches lite här o där men nu har de garanterat jobbat med detta sen sent 2008 tills release så jag har skyhöga förväntningar på GTA V

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Började dom med gta 5 före dom släppte gta 4?
och det kom som en total överraskning för dom att det tog så lång tid och att dom skulle släppa spelet till döende konsoler?

29 april 2008 släpptes GTA IV

29 april 2008 + 4 år = 29 april 2012 (rakt av nu skiter vi i skottår och trams)

idag är det 22 januari 2013 så vi börjar närma oss 5 år

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

29 april 2008 släpptes GTA IV

29 april 2008 + 4 år = 29 april 2012 (rakt av nu skiter vi i skottår och trams)

idag är det 22 januari 2013 så vi börjar närma oss 5 år

Japp...och dom började dagen efter att dom blev klara med gta 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Japp...och dom började dagen efter att dom blev klara med gta 4

Jag tror nog att de börjar något innan spelet ens har släppts på nästkommande spel

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Japp...och dom började dagen efter att dom blev klara med gta 4

nej, de hade nog ett team som satt tidigare än så och hade börjat på arbetet för nästa GTA innan GTA IV släpptes

idag krävs det utvecklingstider på över 5 år för sådana här typer av spel om man vill vara de absolut bästa på marknaden.

t.ex. Oblivion skeppades Mars 2006 och Skyrim släpptes November 2011, det här är väl de enda spelet som går att jämföra med GTA i storlek och jobb att utveckla och kolla hur många år det tog mellan de här 2 spelen!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Gta ska spelas på konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Japp...och dom började dagen efter att dom blev klara med gta 4

Troligen började någon på företaget att skissa på det innan gta 4 var klart..
Du anar inte hur mycket det ligger bakom ett spel.. det är inte som att man kan ctrl+c ctrl+v och vara klar..
även om säker mycket inom programmerings väg kan åter användas på ett eller annat sätt så är det extremt mycket jobb, för alla inblandade..

Permalänk
Medlem

Man kan ju redan köpa GTA V på komplett för PC släpps 15 dec 2013? 399 kr

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem

Klart det kommer komma till PC.. Hoppas det inte blir så dåligt "moddade" från konsolerna som IV var..

Men bara hålla tummarna

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Nivius:

lust att leta reda på bilden kanske?

Dock så stämmer inte datumet där då spelet blev framflyttat.
http://www.joystiq.com/2012/04/08/rockstar-north-employee-cv-...

Sedan vet man så klart inte hur pass sanning det ligger i detta, men pga att det är ett CV från en anställd på Rockstar North så känns det lite mer trovärdigt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

vad är det för fel på axlarna? har animations team ens mocappat skiten eller lagt någe tid på dem ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

nice

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Skrivet av bengtz:

Gta ska spelas på konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Hellre på pc med en xbox-kontroll.

Jag hoppas verkligen att det släpps till pc bara någon månad efter konsoll så att jag orkar vänta. För att jag känner verkligen inte för att spela ett spel år 2013 på hårdvara från 2005 med låg upplösning, ingen/låg AA, lågupplösta texturer och 30fps(20 vid smått krävande situationer)..
Jag har helt enkelt vant mig vid att spela på pc och har inte lust att köpa dyra spel till konsoll där det funkar sämre.
Har inte blivit att jag köpt något till ps3 på snart 2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Personligen anser jag att Rockstar kan dra åt ***.

Jag tänker inte vara glad över att de äntligen beslutat att göra en budget konsol-port av ett 8 månader gammalt spel.

Då leker jag hellre med ett garnnystan eller nått. Men det är kanske bara jag...

GTA V har inte släppts ännu, eller vad tänkte du på?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Japp...och dom började dagen efter att dom blev klara med gta 4

De började nog skissa på spelet ett bra tag innan gta 4 ens va ute i hyllorna, typ concept artister och liknande gör ju inget i slutet av produktionen, samma med manusförfattare och ... Du fattar.

edit: antog att du var sarkastisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

hurr, durr, vi fixar det till 8 år gamla ps3 och xbox 360 som snart byts ut och väntar ett halvår med att släppa det till pc spelarna (som fortfarande spelar föregångaren)

Som vanligt. Folk säger att man ska köpa för att visa att det finns en marknad. Bullshit: folk borde borde tokstraffa sån här "dålig portning om ett år" bullshit.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Började dom med gta 5 före dom släppte gta 4?
och det kom som en total överraskning för dom att det tog så lång tid och att dom skulle släppa spelet till döende konsoler?

Ja ungefär, lite efter Gta IV släpptes om inte innan t.o.m. Hur ska de kunna utveckla spelet till någon konsol som de inte vet hårdvaran till ens?...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Skrivet av Saya:

Att vilja uppnå ett monopol är bara dumt, så väldigt dumt. Steamworks kanske har några balla funktioner men i slutändan är det antikonkurrensmässigt.

GTA4 till PC var inte dåligt optimerat, det hade höga krav (fyrkärnigt och 1GB VRAM, före sin tid).

Skickades från m.sweclockers.com

Fyrkärnigt, 1GB VRAM, och en patch. Det tyder på rätt dålig optimering.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Föga oväntat. Ta av foliehatten ni som fortfarande sitter på era konspirationsteorier om varför Rockstar inte skulle släppa GTA V till PC.

http://ligator.files.wordpress.com/2010/10/foliehatt.jpg

Kan fasiken vara den gulligaste gubben nånsin XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Gta ska spelas på konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Känns lönlöst att köpa till nuvarande konsoler och osmart.

Nej, antingen i nya konsolerna eller PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Känns lönlöst att köpa till nuvarande konsoler och osmart.

Nej, antingen i nya konsolerna eller PC.

Tror du ens det kommer till dom nya konsolerna.

Undra vem som är osmart.

Permalänk
Skrivet av lang666:

Undra vem som är osmart.

Dom som blundar hårt som tusan och envist hävdar att nuvarande konsolgeneration kan ge en likadan spelupplevelse som dagens speladatorer.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

GTA V har inte släppts ännu, eller vad tänkte du på?

Läste fel i artikeln:

Citat:

I fallet GTA IV dröjde det dock över åtta månader efter konsolsläppet.

My bad, jag köpte första ordentliga GTA (som var PC) och sen sket jag fullständigt i det när de dumpade PC plattformen för att exploatera konsol marknaden istället.

Min poäng kvarstår dock: det kommer vara en dålig konsolport. Om Rockstar behandlar mig som en andra gradens invånare så tar jag min portmonä annanstäders.

Permalänk

Är rätt tråkigt att se hur de riktiga entusiasterna blir spottade i ansiktet såhär av Rock Star. Jag menar då inte att de inte kommer släppa till PC, men det kommer med all säkerhet vara en riktigt urkass konsolport, precis som GTA 4, som de inte lagt någon tid på alls, och inte tänkt speciellt mycket över hur en PC skiljer sig från konsol.

Tacka vet jag Gearbox och Claptrap's Love Letter to PC Gamers.
http://www.borderlands2.com/loveletter/?x

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Dom som blundar hårt som tusan och envist hävdar att nuvarande konsolgeneration kan ge en likadan spelupplevelse som dagens speladatorer.

Hur kan man blunda för något som inte visats upp än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Tror du ens det kommer till dom nya konsolerna.

Undra vem som är osmart.

Du fattade visst inte poängen..

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Hur kan man blunda för något som inte visats upp än?

Nuvarande konsolgeneration visades upp för 8 år sedan, ifall du missat det?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Saya:

Att vilja uppnå ett monopol är bara dumt, så väldigt dumt. Steamworks kanske har några balla funktioner men i slutändan är det antikonkurrensmässigt.

GTA4 till PC var inte dåligt optimerat, det hade höga krav (fyrkärnigt och 1GB VRAM, före sin tid).

Är det därför som jag idag, (vad är det typ 4 år senare) får ynka 24 fps på mitt 670

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qw3rty:

Frågan är ju vem som är intresserad av GTA och använder Wii.

waw, snacka om att skriva ignoranta kommentarer.

du är medveten om att Wii har sålt mer en både xbox och ps3 med stora marginaler?

Just Wii U var de också han frågade om.