Amazon lägger upp GTA V för PC/Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

waw, snacka om att skriva ignoranta kommentarer.

du är medveten om att Wii har sålt mer en både xbox och ps3 med stora marginaler?

Just Wii U var de också han frågade om.

dom flesta som köper wii är mer intresserade av spel som mario / zelda och såna spel, inte GTA

tror det var det han menade

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nuvarande konsolgeneration visades upp för 8 år sedan, ifall du missat det?

Eftersom du citrerade han som citrerade mig om kommande konsolerna trodde jag du menade angående de kommande konsolerna, att de inte skulle ha någon chans mot PC. Aja missförstod dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

t.ex. Oblivion skeppades Mars 2006 och Skyrim släpptes November 2011, det här är väl de enda spelet som går att jämföra med GTA i storlek och jobb att utveckla och kolla hur många år det tog mellan de här 2 spelen!

Hehe, jag vet inte om du missat eller om du bara leker, men Bethesda släppte Fallout 3 http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_3 med inte mindre än 5! DLC i praktiga storlekar 28 oktober 2008.. Tar inte så lång tid att skapa Bethesdas skräp-titlar som du tror. Det finns en anledning till att de är buggiga spel flera år efter release.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Hehe, jag vet inte om du missat eller om du bara leker, men Bethesda släppte Fallout 3 http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_3 med inte mindre än 5! DLC i praktiga storlekar 28 oktober 2008.. Tar inte så lång tid att skapa Bethesdas skräp-titlar som du tror. Det finns en anledning till att de är buggiga spel flera år efter release.

aha rockstar släppte en del titlar mellan GTA IV och GTA V också som t.ex. red dead redemption + expansion, L.A Noire och Max Payne 3 + DLC's så tar inte så lång tid för dom att släppa sina "skräp-titlar" heller då eller så är det så att de har olika folk som jobbar med olika spel och speltitlar och spelserier

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

dom flesta som köper wii är mer intresserade av spel som mario / zelda och såna spel, inte GTA

tror det var det han menade

jag skulle köpt Wii U direkt om det kom GTA V till det istället för att spela på de utdaterade konsollerna som finns nu, men eftersom det inte kommer så avvaktar jag tills de släpper nästa Zelda titel :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banänäbrääken:

Är det därför som jag idag, (vad är det typ 4 år senare) får ynka 24 fps på mitt 670

Jag fick 60 FPS med i5-750/5870 @ 1080p på runt 85% av maximala kvalitetsinställningar för två år sedan. Alltså: Nej, det är nog inte därför.

Skrivet av n_sandstrom:

Fyrkärnigt, 1GB VRAM, och en patch. Det tyder på rätt dålig optimering.

En prestandaförbättrande patch, det har ju inget annat spel fått någonsin...

Permalänk

GTA V på pc med high settings lär nog bli snyggt

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Svenska

http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099

Finns ju hos alla svenska motsvarigheter till amazon. Både PC fysisk och för nerladdning.

Xbox och PS3 i mars och till PC i dec...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

jag skulle köpt Wii U direkt om det kom GTA V till det istället för att spela på de utdaterade konsollerna som finns nu, men eftersom det inte kommer så avvaktar jag tills de släpper nästa Zelda titel :/

Wii U har väl sämre ren beräkningskraft än dagens konsoler? Inte speciellt roligt i spel som gta, grafiken ger ingen nytta om hårdvaran inte pallar att ha många fordon och npc's

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

kul att lägga ut 400kr som kanske kommer om typ 1 år. varför inte vänta? tänk om dom inte ens släpper en PC-version (troligt så gör dom det) men tänk om inte. vad händer med pengarna?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Wii U har väl sämre ren beräkningskraft än dagens konsoler? Inte speciellt roligt i spel som gta, grafiken ger ingen nytta om hårdvaran inte pallar att ha många fordon och npc's

Skickades från m.sweclockers.com

nepp men var tvungen att köpa ett ps3 för att kunna lira GTA V skulle hellre köpte ett Wii U isåfall eftersom jag planerar att skaffa det senare ändå

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

nepp men var tvungen att köpa ett ps3 för att kunna lira GTA V skulle hellre köpte ett Wii U isåfall eftersom jag planerar att skaffa det senare ändå

Själv tänker jag inte peta på konsolutgåvan trots att jag har en PS3 sedan länge.
GTA4 kändes jävligt mediokert, tills jag kom på bättre tankar och även köpte det till datorn.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Själv tänker jag inte peta på konsolutgåvan trots att jag har en PS3 sedan länge.
GTA4 kändes jävligt mediokert, tills jag kom på bättre tankar och även köpte det till datorn.

ska ha båda versionerna, kan inte vänta på att GTA V ska komma till pc måste ha det direkt och börja spela ändå om det blir på en konsol i 15-30 fps med dimma :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas VERKLIGEN att det kommer till PC, gör inget om det är en dålig portning som GTA IV. Jag hade många timmars spelande med det ändå trots sina brister till PC. Men såklart hoppas jag på så bra optimeringar som möjligt, men jag tror nog att om det kommer till PC så är det liknande GTA IV det kommer att vara - vilket jag är helt nöjd med och tom köpt spelet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.. Har de sjutit upp releasedatumet?! I mars var det väl sagt för Playstation 3 och Xbox 360?

Permalänk
Skrivet av Qw3rty:

Frågan är ju vem som är intresserad av GTA och använder Wii.

Wii U, känn skillnaden.

Permalänk
Medlem

PC, snälla

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Gta ska spelas på konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelade länge San Andreas på PS2 i mina yngre dagar. Gick hem till en polare en dag som hade det på PC. Helt underbart mycket roligare på PC, inget auto-aim och skit.

Permalänk

Det man har sett, ser bra ut. Men man undrar ju om det blir en rak konsolport.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Skrivet av walter_iego:

Det man har sett, ser bra ut. Men man undrar ju om det blir en rak konsolport.

Njae, det man såg för ett år sedan såg bra ut. Men det material som presenterats sen konsoldatumen utanonserades och pcdatum uteblev har sett betydligt sämre ut än det tidigare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Trevligt att ha det konfirmerat även om man hade misstänkt att det skulle komma på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Att vilja uppnå ett monopol är bara dumt, så väldigt dumt. Steamworks kanske har några balla funktioner men i slutändan är det antikonkurrensmässigt.

GTA4 till PC var inte dåligt optimerat, det hade höga krav (fyrkärnigt och 1GB VRAM, före sin tid).

Skickades från m.sweclockers.com

Jo för marknaden är ju gigantisk för stores som säljer spel för Linux, eller hur?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farekim:

Jag spelade länge San Andreas på PS2 i mina yngre dagar. Gick hem till en polare en dag som hade det på PC. Helt underbart mycket roligare på PC, inget auto-aim och skit.

Jag gillar att spela de mesta på dator förutom gta och bilspel de ska spelas på ps2/3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Känns lönlöst att köpa till nuvarande konsoler och osmart.

Nej, antingen i nya konsolerna eller PC.

Ge en anledning varför jag ska köpa gta till dator...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Hellre på pc med en xbox-kontroll.

Jag hoppas verkligen att det släpps till pc bara någon månad efter konsoll så att jag orkar vänta. För att jag känner verkligen inte för att spela ett spel år 2013 på hårdvara från 2005 med låg upplösning, ingen/låg AA, lågupplösta texturer och 30fps(20 vid smått krävande situationer)..
Jag har helt enkelt vant mig vid att spela på pc och har inte lust att köpa dyra spel till konsoll där det funkar sämre.
Har inte blivit att jag köpt något till ps3 på snart 2 år.

Xbox kontroller är för personer som har cykelhjälm och har nått annat fel. kontrollen är inte gjord för att hålla i och gta är bra mycket roligare på ps än på pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Skrivet av bengtz:

Xbox kontroller är för personer som har cykelhjälm och har nått annat fel. kontrollen är inte gjord för att hålla i och gta är bra mycket roligare på ps än på pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt vad är det som gör det roligare? På en dator kan du spela med ps3-kontroll, med samma tv, hemmabio och soffa som på ps3.

Det enda som skiljer är att ps3 har väldigt mycket fulare utseende, och väldigt mycket längre laddtider.

Jag ser inte det roliga i ful grafik och långa laddtider.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av farekim:

Jag spelade länge San Andreas på PS2 i mina yngre dagar. Gick hem till en polare en dag som hade det på PC. Helt underbart mycket roligare på PC, inget auto-aim och skit.

Jag menar väl det?
GTA fanns innan portning till skräpkonsollerna ens var påtänkt till att existera.
Sen kom portning, och alla började knulla konsollerna i deras hdmi kontakter.
Datorerna blev ett nödvändigt ont, och för att slippa bry sig så mycket som möjligt,
så direktportade man till PC direkt från X-360.
Vilket har medfört,
buggar,
lagg,
dåliga fps,
minst 110% sämre grafik än spelen kunde ha haft om dom gjordes från ALLRA första början till dator, och efter det "ströps" till konsoll.
Jag drar en jämförelse mellan min rigg och en X-360.

Gamle Jordens pc

Strömförsörjning:: Corsair AX 1200

Processor:: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition

Ramminne:: Kingston hyper X Predator 2133mhz 16gb

Moderkort:: Asus Crosshair IV Extreme

Grafik:: Gigabyte Radeon HD 6990 Antilles

Lagring:: System 1st Samsung 160gb hdd / lagringsdisk Seagate 2TB

Media:: 2st DVD brännare dual layer

X-360 slim

Strömförsörjning:: Adapter 100-175watt

Processor:: IBM PowerPC Xenon, 3 kärnor @ 3.2 GHz

Ramminne:: 512 MiB 700MHz GDDR3 SDRAM

Moderkort:: Xenon Jasper m.f

Grafik:: ATI, Xenos @ 500MHz

Lagring:: Upp till 250gb hdd

Media:: dvd spelare och HD-dvd <--- ^_^

hur är grafiken då?

Ja om jag säger på det här viset.

Jag har i min ägo haft flera st 360<---RROD, och en PS3.
Och konsolgrafik är som en oljemålning, ju nämre du tittar desto sämre ser det ut.

Datorn däremot kör i ÄKTA 1080P, inget uppskalat skit, med ALL hjälp som AA osv frånslagen, som du hittar i konsollerna.

Synd att konsoll-skiten börjar ta över helt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!