Permalänk
Medlem

Vattenkylning högt ljud?? [FILM]

Efter många om och men och m.h.a min tråd: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Köpte jag en corsair hydro h80i, jag fick den idag och installerade den enligt anvisningarna. När jag slog på datorn började fläktarna låta vääldigt högt.
Jag kollade temperaturen och CPUn hade en temperatur på 27c (hade ca 40c innan). Slog på WoW på ultra settings och hade streamen igång, temperaturen var då 37c (80-90c förut). Nöjd med temperaturen! Missnöjd med ljudet?? Filmade "ljudet", är det ljudnivån normal?

http://www.youtube.com/watch?v=_30eW4bII-0
(hade en sladd mot en fläkt i början, därför det lät lite konstigt.)

Permalänk
Medlem

Corsairs nya "i" serien har en sjukdom som gör att deras fläktar låter väldigt mycket.. Pröva uppdatera mjukvaran det har funkat för vissa

Permalänk
Medlem

Något verkar ligga emot en av dina fläktar, komma alla kablar m.m
Det skramlande ljudet ska inte finnas...

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att fläktarna låter så mycket? Kan det vara pga att de snurrar för snabbt? Eller helt allmänt dåliga fläktar? Ifall jag byter fläktar skulle det fixa problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Något verkar ligga emot en av dina fläktar, komma alla kablar m.m
Det skramlande ljudet ska inte finnas...

Skrev efter länken att jag hade en sladd som låg mot en fläkt i början av klippet. Tog bort sladden.

Permalänk
Medlem

Corsairs fläckar går i runt 3000rpm då låter det sådär skaffa dig en fancontroller gjorde jag ligger på lägsta nu kyler på bra endå... Sen testa att vända på det så det suger innifrån.. Jag gjorde som dig först låter mer av någon anledning.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Corsairs fläckar går i runt 3000rpm då låter det sådär skaffa dig en fancontroller gjorde jag ligger på lägsta nu kyler på bra endå... Sen testa att vända på det så det suger innifrån.. Jag gjorde som dig först låter mer av någon anledning.

Fancontroller, är det en mjukvara eller hårdvara? Vad menar du att vända så det suger innifrån? Jag har installerat fläktarna för att blåsa in mot datorn (som de rekommenderade i anvisningarna).

Permalänk
Hedersmedlem

1, uppgradera mjukvaran.

sedan kan du antingen köpa en sån här https://www.inet.se/produkt/6308155/zalman-multi-connector-1 och köra fläktarna på 5volt via molex kontakt, alternativt en fläktkontroller. eller helt enkelt köpa nya fläktar kan inget annat än rekommendera Noctua NF-F12-PWM

finns bl.a att köpa här https://www.inet.se/produkt/6308755/noctua-nf-f12-pwm

(med dom nya H80i finns det möjlighet att koppla in en intern usb kontakt för att styra fläktarna koppla in sladden och ladda hem corsair link kanske det löser sig på den vägen) (från pump till intern usb kontakt på moderkortet)

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

wow dom där fläktarna snurrar på tok för fort. Hur har du kopplat dom?.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Fancontroller, asså hårdvara som du kopplar in så du bestämmer själv vilken hastighet det ska gå i, Kan va bra att ha orginalfläcknarna för dom blåser på så pass bra på max när du spelar tex. Själv har jag en sån här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649597

Okej visste jag inte att det va rekommenderat men jag hade så då lät det mer typ som din men testa vända för att se om det blev bättre och det blev de, ingen märkvärdig skillnad på temp heller.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

corsairs fläktar som följer med H100 och liknande är kända för att låta mycket....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

1, uppgradera mjukvaran.

(med dom nya H80i finns det möjlighet att koppla in en intern usb kontakt för att styra fläktarna koppla in sladden och ladda hem corsair link kanske det löser sig på den vägen) (från pump till intern usb kontakt på moderkortet)

Ska testa detta, hör av mig ifall det löser sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM