Spelkontrollen Audojo för Ipad på Kickstarter

Permalänk
Melding Plague

Spelkontrollen Audojo för Ipad på Kickstarter

Surfplattor kan vara spelmaskiner av rang, men många saknar riktiga knappar och styrspakar. Audojo lovar att lösa problemet med en finurlig konstruktion för Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Värdelöst namn!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte får funding.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

"Kan" bli intressant, beror ju helt på hur uppfinningsrika dom är, Wii U kontrollskärmkonceptet har stor potential

Bra med fler sånna här lösningar, man kan ju hoppas att en vacker dag när det är finslipat så får vi en PC variant

Tror denna sekundära skärmlösning skulle kunna passa bra till t.ex. ArmA 3, diverse guided weapons/datorstyrda vapen, man kan ju alltid drömma

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett något liknande till en x86 platta. Där det redan finns en hel del spel som kan köra med joypads och/eller köra emulatorer. Typ psone etc.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Med rätt spel tror jag nog det kan bli populärt.

Permalänk
Medlem

Eller så köper man en Android platta och kopplar in sin PS3 Dual-shock.

Permalänk
Medlem

Dom lär ju tänka mer på ergonomin om detdär ska bli något..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Kan" bli intressant, beror ju helt på hur uppfinningsrika dom är, Wii U kontrollskärmkonceptet har stor potential

Hur intressant det blir tror jag beror på utbudet av spel som kan utnyttja fördelarna som en spelkontroll eventuellt kan erbjuda framör att kladda med fingrar vars precision kan diskuteras.

Skrivet av Lindgren92:

Eller så köper man en Android platta och kopplar in sin PS3 Dual-shock.

Eller så diskuterar man trådens ämne.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Betydligt mer lovande än "RAZER EDGE PRO" i alla fall. Om jag skulle köpa någon variant av "gamingtablet" skulle det nog bli den här till vår iPad, men då just för att vi har en iPad. Men med tanke på hur många där ute som faktiskt har en är det inte helt omöjligt att detta kan bli en väl säljande produkt.

>500kr känns dock lite väl saftigt med tanke på att "riktiga" handkontroller så som Xbox 360 kontrollen kostar runt 300kr i dagsläget. Men ser jag den på svensk marknad för <400kr blir det förmodligen ett köp

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

köp en mobil spel konsol istället ?

Permalänk
Medlem

På tok för få knappar och på tok för dyr för att fånga mitt intresse. Man skulle t.ex. inte kunna spela GTA med den. Tanken är god, och behövs verkligen för att surfplattor ska kunna fungera som riktiga spelkonsoler, men det här känns som ännu ett misslyckat försök att göra något så simpelt som en kontroll. Gör en produkt som har liknande struktur som Wii U's gamepad och ni får mina pengar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Med rätt spel tror jag nog det kan bli populärt.

Jo det är rätt najs till FPS spel.
Man skulle ju nog totalt äga folk online om man hade en sådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Betydligt mer lovande än "RAZER EDGE PRO" i alla fall. Om jag skulle köpa någon variant av "gamingtablet" skulle det nog bli den här till vår iPad, men då just för att vi har en iPad. Men med tanke på hur många där ute som faktiskt har en är det inte helt omöjligt att detta kan bli en väl säljande produkt.

>500kr känns dock lite väl saftigt med tanke på att "riktiga" handkontroller så som Xbox 360 kontrollen kostar runt 300kr i dagsläget. Men ser jag den på svensk marknad för <400kr blir det förmodligen ett köp

99 dollar blir inte i sverige 500kr det blir minst 900kr eftersom vi har så hög moms

Permalänk
Medlem

En sån här kontroller till ipad mini skulle vara bättre.

Permalänk

och där gick razer edge pro i graven innan den ens lanserats..genialt!

Permalänk
Medlem

Gör en som passar min mini så kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av OptiMizer:

och där gick razer edge pro i graven innan den ens lanserats..genialt!

Prestandaskillnad och helt annat spelbibliotek. Inte för att jag tror att razer kommer lyckas, den kan nog floppa av andra orsaker såsom pris och tillgänglighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Gör en som passar min mini så kanske

Skickades från m.sweclockers.com

usch då. har du en sån du...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

99 dollar blir inte i sverige 500kr det blir minst 900kr eftersom vi har så hög moms

Notera ">"

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Eller så köper man en Android platta och kopplar in sin PS3 Dual-shock.

Har du en tredje hand för att hålla plattan med då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kanske inte lika skön spak, men definitivt smidigare och billigare alternativ är denna:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/143455-logitech_joyst...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Hur är det nu, finns det emulatorer för allt möjligt för iOS? Att spela temple run och angry birds med denna känns helt onödigt, men om man kunde köra Super Smash Brothers eller nåt sånt så skulle det vara jättekul Om man nu av någon anledning inte vill ha någon android-platta

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

usch då. har du en sån du...

Man hatar på det som man inte förstår, ser jag ;O

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Bränner folk verkligen så mycket pengar för att kunna spela på tablets??

Permalänk
Medlem

Fan vad dyrt. 300kr kanske.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Bränner folk verkligen så mycket pengar för att kunna spela på tablets??

2017 kommer alla på Swec klaga på tabletportar istället för konsolportar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Taskig design IMO.

- Taskigt med knappar
- Spakarna ser riktigt trista ut
- Ingen vibration/rumble
- Ful design

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Dyr och klumpig och ful design, annars en riktigt bra tanke, tråkigt att inte genomförandet vart bättre men det kanske kommer en uppföljare.

2joysticks och två knappar räcker dessutom inte långt, mer knappar annars faller hela idén med att köpa en separat knappsats om den inte har några knappar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du en tredje hand för att hålla plattan med då?

Stativ för 10kr löser det problemet, inte så svart right?