Sega, Crytek och Ubisoft köper delar av spelhuset THQ

Permalänk
Melding Plague

Sega, Crytek och Ubisoft köper delar av spelhuset THQ

Det ser ljust ut för många speltitlar under utveckling hos konkursdrabbade THQ. Efter auktion och budgivning har delar av företaget hittat nya ägare, där bland annat efterlängtade Company of Heroes 2 plockas upp av Sega.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis leder detta till något gott

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sega + CoH... ljus framtid för serien

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Darksiders

Permalänk
Medlem

Men... Men jag ville ha ett Supreme Commander 3 RIP Supreme commander

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag är glad att Sega köpte Relic. Kunde inte ha blivit bättre!

Så... vad sägs om lite Homeworld, Sega?

Permalänk

Sorgligt! Men endå bra!
THQ satade verkligen på PC markanden!

Permalänk
Medlem

Bara INTE UbiSoft blir ägare till CoH...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

SEGA paja förfasiken inte COH2!!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av FribBe:

Jag är glad att Sega köpte Relic. Kunde inte ha blivit bättre!

Så... vad sägs om lite Homeworld, Sega?

Skrivet av Atlas Tasume:

Bara INTE UbiSoft blir ägare till CoH...

Skrivet av Raymond:

SEGA paja förfasiken inte COH2!!

Jag tycker Sega gör ett utmärkt jobb med Creative Assembly, så har faktiskt lite hopp här..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Varför köpa rättigheterna till Homefront 2? Homefront var ett enligt mig riktigt dåligt spel.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Men... Men jag ville ha ett Supreme Commander 3 RIP Supreme commander

Läs och glädjs:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1136674-p...

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Hoppas bara coh2 samt metro last light blir bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

"Tyska Koch Media med varumärket Deep Silver[...]" Är det här en bra eller dålig sak? Känner ej till dem men hoppas att Metro Last Light blir så bra de bara kan få det till.

Permalänk
Medlem

Bra att det blev Sega och inte Ubisoft som köpte Relic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag tycker Sega gör ett utmärkt jobb med Creative Assembly, så har faktiskt lite hopp här..

Håller med! Mycket bättre än Ubisoft eller EA t.ex...

Permalänk
Medlem

Dock inte supreme commander vet inte om jag gillar grafiken i det den verkar överdriven. Jag minns inte Supreme commander så överdribvet i färgerna

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skönt att några titlar inte går i graven, skall med spänning se vad som händer med en del av spelen, hoppas dock att andan på spelen inte blir allt för förvrängda av nya ägarna.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag tycker Sega gör ett utmärkt jobb med Creative Assembly, så har faktiskt lite hopp här..

Bara synd att Sega som bolag har lite konstiga idéer för sig emellanåt.... Bland annat recensenter och annat löst folk som har fått take-down notice och copyright klagomål på Youtube på spel som är från 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

"Tyska Koch Media med varumärket Deep Silver[...]" Är det här en bra eller dålig sak? Känner ej till dem men hoppas att Metro Last Light blir så bra de bara kan få det till.

Deep Silver har varit mest runt genren av RPG (Risen, Dead Island & Sacred) så är osäker på hur det går med Metro 2033 men förhoppningsvis lyckats de bra med serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpeters:

Deep Silver har varit mest runt genren av RPG (Risen, Dead Island & Sacred) så är osäker på hur det går med Metro 2033 men förhoppningsvis lyckats de bra med serien.

Jag gillade verkligen Dead Island men jag hoppas verkligen att de inte drar ner Metro till den nivån. De andra har jag ingen erfarenhet av. =/

Permalänk
Medlem

Hoppas att Sega ser till att köpa licens från GW, så att Relic kan fortsätta med Dawn of War också. Men nu ser jag förstås fram emot Company of Heroes 2 först och främst.

Permalänk

Nice då kanske det blir ett bra spel för att sega är med! ska dock crysis göra grafiken (vilket kommer bli bra men krävande) samtidigt som ubisoft gör så sjukt bra optimeringar (ironisk) så kommer det blir grymt!

Nej men slår dom huvudena ihop kanske det kan bli något bra

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Det enda direkt negativa jag hört om Sega är att deras titlar, iallafall inom Total War-serien, har en tendens att vara något opolerade vid release, men det kanske har förbättrats på sistone?

Permalänk
Medlem

I really miss SEGA

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av simon253:

Dock inte supreme commander vet inte om jag gillar grafiken i det den verkar överdriven. Jag minns inte Supreme commander så överdribvet i färgerna

De mest inbitna SupCom lirarna är frälsta över detta, och så borde du vara ;)!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av FERGUS:

Varför köpa rättigheterna till Homefront 2? Homefront var ett enligt mig riktigt dåligt spel.

För att Crytek redan höll på att utveckla spelet för THQ´s räkning, och därmed också fått betalt för det.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Jag hoppades verkligen att det skulle vara SEGA och inte Ubisoft eller EA som lade vantarna på Relic, bara att hoppas att studion lever vidare som den gjorde under THQs regi.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Så himla synd då jag bara ÄLSKAR Darksiders serien och förstår inte hur folk inte kan gilla den

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jag är glad att Sega köpte Relic. Kunde inte ha blivit bättre!

Så... vad sägs om lite Homeworld, Sega?

tänkte precis samma sak, vore underbart om Sega skapar oss ett Homeworld 3!

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780