Sega, Crytek och Ubisoft köper delar av spelhuset THQ

Permalänk
Medlem

Det är som att titta på Animal Planet där en flock gamar sliter ett självdött djur i stycken.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Dock inte supreme commander vet inte om jag gillar grafiken i det den verkar överdriven. Jag minns inte Supreme commander så överdribvet i färgerna

Ett nytt SupCom i Forged Alliance stil hade inte suttit fel. SupCom2 var ju katastrof.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vad som helst...Bara inte Metro blir omgjord till ett jävla Saints Row...Ett så bra spel förtjänar inte det..:(

Permalänk

Vi får hoppas att det blir en ljus framtid för spelen!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

För att Crytek redan höll på att utveckla spelet för THQ´s räkning, och därmed också fått betalt för det.

Och så slapp jag fråga om det, tackar tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad som helst...Bara inte Metro blir omgjord till ett jävla Saints Row...Ett så bra spel förtjänar inte det..:(

Varför skulle det hända?

Dessutom är Saints Row The Third ett riktigt bra spel, fast på en helt annan skala.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte att South Park: The Stick of Truth har någon DRM från Ubisoft...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Go Sega Go! ^_^

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Men... Men jag ville ha ett Supreme Commander 3 RIP Supreme commander

Supreme Commander 2 var ett totalt fiasko, de ändra allt som var bra med Supreme Commander och Forged Alliance.
Massiva units, ekonomi systemet var perfekt när man kunde bygga vissa saker snabbt men inte behöva ha tillräckligt med mass eller energy.

De tog bort allt det i SupCom 2, så om de inte går tillbaka till rötterna med SupCom 3, om det skulle vara ett på väg.
Så har de redan skrivit dödsansökan till det spelet om de fortsätter med SupCom 2 stuket.

Men Planet Annihilation ser riktigt intressant ut och påminner en del av SupCom 1.

Sitter faktiskt lite fortfarande och lirar SupCom 1 och Forged Alliance, finns fortfarande inget RTS som kan matcha dessa.
(I min smak iallafall)

Permalänk
Medlem

Betyder detta att sega har rättigheterna till 40k?

i så fall tjena 40k totalwar!

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

älskar darksiders serien, såg verkligen fram emot att få se serien om dom 2 andra ryttarna.... :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3, PSU: Antec Truepower New series 650w 80+bronze,GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 OC,Moderkort: MSI Z77A-s01 ATX,CPU Intelcore I5 3570K @4,2 Ghz,RAM: Crosair vegnance 8GB CL9 LP,CPU kylare: Noctuna NH-U12P,HDD: 2TB SEagate Barracua 7200rpm, SSD: 60GB Intel 330, Hyper X kingston 120 GB Skärm: BenQ TFT 24" GL2450x2, Kringutrustning: Qpad MK-85, Steel Series Rival,Hyper X Cloud v1, Logitech Speaker Z523

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Supreme Commander 2 var ett totalt fiasko, de ändra allt som var bra med Supreme Commander och Forged Alliance.
Massiva units, ekonomi systemet var perfekt när man kunde bygga vissa saker snabbt men inte behöva ha tillräckligt med mass eller energy.

De tog bort allt det i SupCom 2, så om de inte går tillbaka till rötterna med SupCom 3, om det skulle vara ett på väg.
Så har de redan skrivit dödsansökan till det spelet om de fortsätter med SupCom 2 stuket.

Men Planet Annihilation ser riktigt intressant ut och påminner en del av SupCom 1.

Sitter faktiskt lite fortfarande och lirar SupCom 1 och Forged Alliance, finns fortfarande inget RTS som kan matcha dessa.
(I min smak iallafall)

Håller med! men Command and conquer 3 är också bra

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ett nytt SupCom i Forged Alliance stil hade inte suttit fel. SupCom2 var ju katastrof.

Pratade nog mest om 1:an ja 2:an var dålig även om jag knappt har spelat det i jämförelse med 1:an

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag hoppades verkligen att det skulle vara SEGA och inte Ubisoft eller EA som lade vantarna på Relic, bara att hoppas att studion lever vidare som den gjorde under THQs regi.

Bunta inte ihop Ubisoft med EA. Ubisoft är en av de bättre spelutgivarna just nu.

Sega verkar ju gett Creative Assembly bra med tid för Total War spelen. Så jag har hopp för att fortsatta Relic spel blir välgjorda och inte rushade.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Vigil som gjorde Darksiders-spelen har gått under. De är upplösta nu i och med att ingen bjöd på studion och varumärket. Länken är ett inlägg av en anställd som bekräftar det. Tråkigt, jag älskar Darksiders-spelen.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=46817540&postcount...

Permalänk
Medlem
Skrivet av billsaysrawr:

älskar darksiders serien, såg verkligen fram emot att få se serien om dom 2 andra ryttarna.... :/

Skrivet av TwiceFire:

Så himla synd då jag bara ÄLSKAR Darksiders serien och förstår inte hur folk inte kan gilla den

Vad jag har hört så är det bara själva studion Vigil som går i graven. Darksiders IP:n köptes (av Take2 tror jag). Så det blir nog mer, men kanske inte riktigt samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Betyder detta att sega har rättigheterna till 40k?

i så fall tjena 40k totalwar!

Nej, de rättigheterna är nu Games Workshop att sälja igen om de vill när THQ gick under. Givetvis talar mycket för att de vill komma överens med Sega, då Relic varit mycket bra för GW:s varumärke.

Permalänk
Medlem

THQ har gjort rätt för sig och alla som gillar spel.

Väldigt tråkigt att det slutade såhär.
Otroligt fina utvecklare och spelserier som byter hem nu.
hoppas verkligen att de får fortsätta arbeta ostört!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av billsaysrawr:

älskar darksiders serien, såg verkligen fram emot att få se serien om dom 2 andra ryttarna.... :/

Håller helt med kör igenom 1:an nu och sedan köra 2:an och hade hoppats på både 3 och 4 för dom två sista ryttarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Inte orkat kolla men vet nån vad som händer med "South Park: The Stick of Truth"?

Permalänk
Medlem

Hoppas Ubisoft bara får usla titlar då de inte verkar bry sig om sina kunder i vanliga fall.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Va rädd att Saints Row serien skulle läggas ner i och med konkursen :/ Men glädjande nyheter nu då! Ser fram emot 4:an Lirade 3:an med en kompis och tyckte det var skitskoj! Har 2:an också men inte hunnit spela igen det än :/

Slå folk med en jättedildo... kan det bli bättre än så??

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Bara INTE UbiSoft blir ägare till CoH...

Läste du artikeln innan du kommenterade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Inte orkat kolla men vet nån vad som händer med "South Park: The Stick of Truth"?

Proffstips: Läs den extremt korta artikeln så får du veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Varför skulle det hända?

Dessutom är Saints Row The Third ett riktigt bra spel, fast på en helt annan skala.

Precis, en helt annan skala...

Metro är bra, perfekt som den är...Jag får olika tankar av att metro kommer bli "teknad" "plastorgan" "barnslig"...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

"Tyska Koch Media med varumärket Deep Silver[...]" Är det här en bra eller dålig sak? Känner ej till dem men hoppas att Metro Last Light blir så bra de bara kan få det till.

Deep Silver och Koch Media är bra, de ligger bakom bl.a Sacred 2 (och kommande 3), Gothic 3, Anno 1701, Risen (båda), Spellforce & S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Proffstips: Läs den extremt korta artikeln så får du veta.

Haha, jag skumma bara och kolla bilderna.
*facepalm*

Ubisoft, inget köp alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej, de rättigheterna är nu Games Workshop att sälja igen om de vill när THQ gick under. Givetvis talar mycket för att de vill komma överens med Sega, då Relic varit mycket bra för GW:s varumärke.

Beror på det, om det är THQ som står på rättigheten eller om det är Relic. Om det är Relic som kommer avtalet fortsätta att leva efter som Relic finns kvar men under annan ägo. Var avtalet med THQ som sådant så går nog rättigheterna tillbaka till Games Workshop, om inte någon köper upp hela THQ vilket inte verkar hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Varför köpa rättigheterna till Homefront 2? Homefront var ett enligt mig riktigt dåligt spel.

Homefront var ett väldigt ambitiöst spel som i slutändan förstördes av väldigt dålig styrning och massa annat. Men storyn däremot är inget jag kan kalla dåligt.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk

METRO! CAN'T WAIT >.< !

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®