Gamecube spel funkar inte på mitt Wii

Permalänk

Gamecube spel funkar inte på mitt Wii

hej! precis som titeln så är mitt problem att mitt wii inte kan köra gamecube spel.

Jag har GC minnes kort och GC kontroller. När jag kör in skivan så låter de lite om wii en stund å sen spottas bara skivan ut igen, Har provat med flera olika

skivor så jag kan stryka att de beror på repiga skivor osv. Kan tillägga att laser inte lyser blått när jag kör in GC spel som den gör när man kör wii spelen.

är det någon har som ha varit med om samma eller om någon vet vad det kan bero på? /Danne

Permalänk
Medlem

Verkar som det bara går att spela på äldre Wiikonsoller. Kan det vara så att du har en ny?

Läste lite lätt att om man fick med en plasthållare som är till för att ställa upp konsollen på högkant, och Wii-logon är skriven vertikalt så att man kan läsa den när maskinen står upp, så har man en gammal modell. Är loggan skriven horisontellt så det ser rätt ut när konsollen ligger ned har man den nya versionen.

Anledningen att de tog bort bakåtkompabiliteten var visst att när nya Wii-modellen gjordes hade de slutat sälja Gamecubekonsoller i Japan, tror jag.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

tack för svar ! om jag ska gå¨efter wii loggan så ser de rätt ut när mitt wii står upp dvs en gammal model, så känns som att något annat är galet, får väll ta å damma av cuben å justera lasern på den istället, finns ingen garanti på mitt wii då jag köpte de beggat från gamestop och har ingen lust att sätta skruvmejseln i den ^^

Permalänk
Medlem

Jo du får garanti på beggat hos gamestopp!

Permalänk
Skrivet av blekfet:

Jo du får garanti på beggat hos gamestopp!

om de är 1 års garanti från dom så har den tyvärr gått ut

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte svara på hur lång garanti för har inte köpt någon beggad konsol någon gång, men var med kompisen när han köpte en före jul och minns iaf att det var garanti! Den kanske har gått ut då!

Permalänk
Skrivet av blekfet:

Kan tyvärr inte svara på hur lång garanti för har inte köpt någon beggad konsol någon gång, men var med kompisen när han köpte en före jul och minns iaf att det var garanti! Den kanske har gått ut då!

jo jag tror som sagt den har gjort det, eh jag ska kolla llite vidare på problemet, i värsta fall damma av cuben å justera lasern på den. tack ändå för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannenisse:

om de är 1 års garanti från dom så har den tyvärr gått ut

När jag jobbade för Gamestop för några år sedan gav vi 3års garanti på alla begagnade konsoller med hänvisning till reklamationsrätten

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

När jag jobbade för Gamestop för några år sedan gav vi 3års garanti på alla begagnade konsoller med hänvisning till reklamationsrätten

tack för svar ska kolla upp det