AMD Bulldozer samt ny spelkontroll i utvecklarhårdvara för Playstation 4 "Orbis"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zetzoh:

Får se om spelet blir mycket snyggare nu på konsol, det är så himla skönt att ligga i sängen och bara slöspela skyrim. 3-4000kr vore ett rimligt pris för orbis och durango

Koppla in din dator till tv sen en handkontroll....problem solved

Kan du njuta av den höga grafiken och laggfritt.

.....

Då ps3 och 360 kostar runt 2-3000:- nu så kommer nu dessa nya konsolerna kosta upp mot 10k kanske?!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Om Specsen för detta stämmer så kan man lika bra köpa en Mini ITX gaming PC för 6k kr som är mycket bättre än konsolen.

sen kommer pris per spel även in 700 kr för ett konsol spel 400-500 för ett pc spel. så beroende på hur många spel du köper så kommer en PC att vara det billigare alternativet.

Varför ska man köpa en dyrare PC när spelen blir utvecklade till konsollen? Spelen kommer ju ändå anpassas som det är nu. Folk sitter med ett schysst grafikkort och kan inte utnyttja detta då alla spelen görs för konsollmarknaden. Och jag gissar på att nya xbox och ps4 kommer hålla ca: 5år nu.

Vad tror ni om detta Xbox rykte?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

160GB hårddisk? SSD hoppas jag.. 160GB är lite klent för en vanlig 7200rpm, jag menar, det är 2013!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

160GB hårddisk? SSD hoppas jag.. 160GB är lite klent för en vanlig 7200rpm, jag menar, det är 2013!

Det är en utvecklingsenhet. Hårddisken blir nog större. Om det nu inte handlar om molnlagring?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är en utvecklingsenhet. Hårddisken blir nog större. Om det nu inte handlar om molnlagring?

Molnlagring lär säkert vara en hårt integrerad del i båda lagens konsoler skulle jag tro

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Zzzzark. Snart kommer sony med sina förrenderade filmer som aldrig och inte nu heller kommer att vara från ingame. Alla ba ohhh va snyggt går och köper får nått helt annat.

Permalänk
Medlem

Längtar till battlefield 4 på playstation 4! Blir inköp direkt såklart.
Förstår inte hur folk kan tycka konsoll är kass och ett döende format? Jag spelar tio gånger hellre i soffan på en stor tv, helt strulfritt med skräddarsydd hårdvara/mjukvara, än att sitta vid ett skrivbord!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av malte:

Längtar till battlefield 4 på playstation 4! Blir inköp direkt såklart.
Förstår inte hur folk kan tycka konsoll är kass och ett döende format? Jag spelar tio gånger hellre i soffan på en stor tv, helt strulfritt med skräddarsydd hårdvara/mjukvara, än att sitta vid ett skrivbord!

Du är en av få på detta forum.
Iaf relativt få.

SweClockers = Swedish Overclockers.

Överklockning har absolut inget med bekvämlighet att göra och många gillar att pilla med hårdvara och konfigurera så man får precis sitt egna unika system som man själv vill ha det.

(Säger absolut inte att det ena är bättre än det andra utan det är mer ett förklarande till varför du upplever varför folk tycker att konsoler är trist (på vad jag gissar du menar är detta forum)).

Hoppas de lämnar öppenhet för uppgraderingar av dotterkort eller processor uppgraderingar i konsolerna längre fram.
Smart drag för AMD och längre livstid på nästa generation konsol (på gott och ont), dåligt för konsumenten som måste betala mer för att få en processor/moderkort med socket/periferikontakter.

Troligen en avlägsen dröm.

(Kul att amd kommer finnas i många hem framöver och att intel inte fick vara med, någon som vet varför inte intel fick tävla lite om det?)
De kanske kräver högre standard och kontroll om användarupplevelsen kanske?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Längtar till battlefield 4 på playstation 4! Blir inköp direkt såklart.
Förstår inte hur folk kan tycka konsoll är kass och ett döende format? Jag spelar tio gånger hellre i soffan på en stor tv, helt strulfritt med skräddarsydd hårdvara/mjukvara, än att sitta vid ett skrivbord!

Jag tror också tyvärr att konsollerna kommer ta mer mark. Folk köper så j*vla mycket tablets m.m. nu så det skulle inte förvåna mig.

Mobil - On the go.
Tablet - Hemma surf
PS4/Xbox - Spel

Lite som i Japan där konsollerna är en stor marknad pga att folk inte orkar sitta och vänta på en PC när de ska spela. De vill bara trycka On och vara inne i spelet. Samhället blir stressande även här i Sverige.

Skulle vilja se att PS4 använder Android (vilket inte är så troligt) för Microsoft kommer förmodligen ha ett stort ekosystem med Xbox + Win 8 + WP8 (synkat).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Kul att Sony valde AMD.Måste ju ge en rejäl slant i kassan för AMD

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Längtar till battlefield 4 på playstation 4! Blir inköp direkt såklart.
Förstår inte hur folk kan tycka konsoll är kass och ett döende format? Jag spelar tio gånger hellre i soffan på en stor tv, helt strulfritt med skräddarsydd hårdvara/mjukvara, än att sitta vid ett skrivbord!

E du go LR?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Då ps3 och 360 kostar runt 2-3000:- nu så kommer nu dessa nya konsolerna kosta upp mot 10k kanske?!

10k? knappast, förhoppnings vis runt 5k. dom vill nog inte lägga priset för högt, som sony gjorde på ps3

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Längtar till battlefield 4 på playstation 4! Blir inköp direkt såklart.
Förstår inte hur folk kan tycka konsoll är kass och ett döende format? Jag spelar tio gånger hellre i soffan på en stor tv, helt strulfritt med skräddarsydd hårdvara/mjukvara, än att sitta vid ett skrivbord!

Fullkomligt värdelöst på handkontroll bara. Så tycker man om att sitta och lida så visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Längtar till battlefield 4 på playstation 4! Blir inköp direkt såklart.
Förstår inte hur folk kan tycka konsoll är kass och ett döende format? Jag spelar tio gånger hellre i soffan på en stor tv, helt strulfritt med skräddarsydd hårdvara/mjukvara, än att sitta vid ett skrivbord!

om man nöjer sig med ynka 30 fps och kassa kontroller, visst. själv klarar jag inte spela med mindre än 60.

Permalänk

Jag TROR att de nya konsolerna kommer att köra t.ex Bf4 i 60fps. Om de inte lyckas med det skulle jag bli besviken och börja klaga. Liksom en ny generation konsoler som inte ens klarar 60fps. Nae, 60fps lär de klara.

Jag vet inte riktigt hur jag vill göra ännu. Om det kommer fler halo (älskar storyn kring halo) så köper jag nog en konsol, kanske om det kommer något bra forza med. Men annars så sitter jag nog hellre kvar vid datorn

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk

Aldrig tyckt om att spela FPS på konsol, det känns segt och inte alls likadant som med keyboard och mus. Men gillar att de valde AMD

Permalänk

Som vanligt blir det lite tjat mellan PC gamers och "konsollare"

Grafiken på PC är och kommer nog alltid vara överlägsen.
Vad gäller kontrollerna så har vi olika åsikter, många gillar ju faktiskt konsolkontrollerna mer än mus+tbord, helt ärligt. Inkl jag själv.

Vi kommer alltid ha olika åsikt, men av samma anledningar, dvs att vi helt ärligt tycker det ena är bättre än det andra, deal with it, ingen ide att irritera sig på vad andra föredrar

Kommer bli jättespännande att se hur både PCspel och konsolspelen kommer utvecklas efter att marknaden fått in "modern" hårdvara!

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Kul för AMD om det visar sig bli såhär. Då blir det kanske ungefär samma processor som man har i speldatorn idag då. Lite tråkigt om den klassiska dualshocken ska ersättas. Men en ny handkontroll hade kunnat bli riktigt bra också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Överge inte den bästa handkontrollen tack SONY

Skojar du? Den är ju så sjukt oskön :l glad över att de äntligen släpper taget om den, var verkligen på tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är väl inget rykte? De har väl visat upp en prototyp tror jag. Men sedan hur bra/användbart det är kan ju diskuteras. Själv tror jag att det kommer bli en väldigt nischad produkt, med begränsad användningsområde.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

http://x-surface.tumblr.com/

Tänka sig hur lätt det är att sprida rykten kring detta.

Jomenvisst.

Skrivet av Quorthon:

/..Nej, konsoler är en döende produkt..

Ja, vad bra. Då är det bara laptops och surfplattor (och snart mobiler) som behöver undanröjas för desktop kvalitet...

Skrivet av Batman:

Överge inte den bästa handkontrollen tack SONY

Håller med.

Skrivet av DavidtheDoom:

Du är en av få på detta forum.
Iaf relativt få.

SweClockers = Swedish Overclockers.

Överklockning har absolut inget med bekvämlighet att göra och många gillar att pilla med hårdvara och konfigurera så man får precis sitt egna unika system som man själv vill ha det.

Ser också din poäng, men å andra sidan så har ju det som intresse marginalt lite med "gaming" att göra också

Skrivet av Edlar:

10k? knappast, förhoppnings vis runt 5k. dom vill nog inte lägga priset för högt, som sony gjorde på ps3

Sony? Du menar nog Nordisk film som la på två-tre lappar rakt av.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Varför ska man köpa en dyrare PC när spelen blir utvecklade till konsollen? Spelen kommer ju ändå anpassas som det är nu. Folk sitter med ett schysst grafikkort och kan inte utnyttja detta då alla spelen görs för konsollmarknaden. Och jag gissar på att nya xbox och ps4 kommer hålla ca: 5år nu.

Vad tror ni om detta Xbox rykte?

http://www.youtube.com/watch?v=re1EatGRV0w

Så efterblivet att spela FPS-spel med kontroll....som att simma med bakbundna händer...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Tycker att det är väldigt kul att höra att AMD används till båda grafik och CPU i nya Xbox och Playstation (samt GPU till Wii U), de behöver verkligen detta just nu verkar det som. Vara delaktig i varenda konsol som säljs lär väl knappast vara en dålig affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Jag TROR att de nya konsolerna kommer att köra t.ex Bf4 i 60fps.

Det är inte konsolen som skall klara utan utvecklarna som skall anpassa.
Man anpassar inte konsol till spel, man anpassar spelen till konsolen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Ja det var på tiden att ändra kontrollen. Samma kontroll sedan första Playstation..
Tycker den är för liten och obekväm att använda. Hoppas det blir något bra nu!
Go Sony!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Överge inte den bästa handkontrollen tack SONY

Dom är bra till personer med små händer...

360 är anpassade till dom som har grövre händer

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wallman_91:

Jag TROR att de nya konsolerna kommer att köra t.ex Bf4 i 60fps. Om de inte lyckas med det skulle jag bli besviken och börja klaga. Liksom en ny generation konsoler som inte ens klarar 60fps. Nae, 60fps lär de klara.

Jag vet inte riktigt hur jag vill göra ännu. Om det kommer fler halo (älskar storyn kring halo) så köper jag nog en konsol, kanske om det kommer något bra forza med. Men annars så sitter jag nog hellre kvar vid datorn

Kanske dom klarar det, men inte på högsta inställningar.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Snälla gör en kontroll som vi med lite grövre händer kan använda utan att få kramp (kopiera gärna 360:n till punkt å pricka)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Så länge pekplattan inte används i spel så är jag nöjd, jag gillar klassiska knappar och analoga styrspakar.

ang hårdvaran blir jag nöjd om det håller sig till x86 då det underlättar för utvecklare, skall bli spännande att se vad för grafikkrets det blir och ett måste är att ALLA spel går installera till hårddisk för som på PS3 nu så körs många spel från skiva vilket utan allternativ att installera vilket ger långa laddningstider och andra problem.

Hoppas att man fortfarande kan sätat i valfri hårddisk och att det finns TRIM för SSD.

Edit: Jag hatar verkligen att inte ha möjlighet att installera alla spel till hårddisken, Borderlands 2 är ospelbart från skiva, långa laddningtider och extremt jobbigt med texturerna (skulle gå bättre från snabbare hårddisk).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får se mer detaljerad specs snart, vore intressant.

Jag misstänker att båda nya konsoler kommer köra Crossfire (CPUGPU+GPU) för uppnå hög prestanda som matchar våra starka riggar idag, medans dom kan skryta om strömsnålhet på enklare spel. Kanske är så att den udda mängden minne är totala mängden och inte bara grafikkortet (dvs det interna kan förmodligen allokera mer minne än vad som sitter på det externa). Vi alla vet att 2gb totalt i crossfire är bara 1+1gb, men marketing säger ju 2gb