Permalänk
Medlem

Stänga av fläkten

Tjena!

Äger ett ASUS 7950 och undrar kort och gott idfall det finns nåt program där man kan slå av fläktarna helt och håller. Det närmaste jag har kommit är "auto" i Catalyst

Tänker främst på när jag ska se film o så

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Du ska nog alldrig stänga fläktarna på de kprtet Rekomenderas INTE!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Äger ett ASUS 7950 och undrar kort och gott idfall det finns nåt program där man kan slå av fläktarna helt och håller. Det närmaste jag har kommit är "auto" i Catalyst

Tänker främst på när jag ska se film o så

Antar att du har ett DCUII? Det är ju nästintill ljudlöst när man kollar film? Det är mitt 660Ti iaf.. Sen så står det förövrigt 8950 i din signatur

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Vad är det för kort mer exakt, kylare och så? Blir det inte tillräckligt tyst om du drar ner fläkten till lägsta möjliga i MSI Afterburner? Mitt kort blir så gott som ljudlöst med fläkten på 30% och då är mitt kort ändå ett med referens kylare.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Du ska nog alldrig stänga fläktarna på de kprtet Rekomenderas INTE!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Thumbii:

Antar att du har ett DCUII? Det är ju nästintill ljudlöst när man kollar film? Det är mitt 660Ti iaf.. Sen så står det förövrigt 8950 i din signatur

De klart jag är tillräkligt erfaren för att fatta att man inte ska köra grafikkortet utan fläktar Men just när jag ser på film så hörs den faktiskt lite grann Och går det nu att stänga av fläktarna så är de nog ingen fara när man ser på film?

Japp, DCII 3-slots..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Antar att du har ett DCUII? Det är ju nästintill ljudlöst när man kollar film? Det är mitt 660Ti iaf.. Sen så står det förövrigt 8950 i din signatur

AMD bytte ju namn lika bra att vänja sig

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless