Permalänk

ULTRA amatör behöver hjälp.

Hej alla.

Jag köpte en msi gt60 ONC för ca 6månader sen.

Datan funkar fint vad jag vet, men jag har ett problemnär det gäller ett spel jag spelar,
(Spelet heter dungeon defender)

Problemet är att varje gång jag hostar ett spel så fryser skärmen efter5-10 minuters spelande och jag måste köra en ctrl alt del ochsen står det att spelet svarar ej så måst ejag avsluta det.

men om jag joinar ett spel funkar det och jag har aldrig några problem alls.
DÅ undrar jag vadfelet är?
Om nu datan skulle bli för varm borde det väl alltid krascha oavsett om jag hostar eller inte.

åtgärder jag gjort hittils är att updatera all maskinvara som går att ladda ner för min data.
har alla window update.
vart innepå spelets forum gjort allt som dem rekomenderat
fortfarande inget som funkar.
Så fick hör av en vän att testa detta forum.

jag e en amatör som har minimala kunskaper om datorer.

Hjälp hade verkligen upskattats otroligt mycket.

här nedan är specsen på min data
och spelet jag spelar e direkt inte krävande så datorn borde ju klara av det galant

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 3610QM @ 2.30GHz
Ivy Bridge 22nm Technology

RAM
8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)

Motherboard
Micro-Star International Co., Ltd. MS-16F3 (SOCKET 0)

Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
NVIDIA GeForce GTX 670M
Intel HD Graphics 4000

Hard Drives
699GB Hitachi HTS727575A9E364 (SATA)

Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SN-208AB

Audio
Realtek High Definition Audio

Permalänk

RAM kanske? Om du hostar och spelar på samma gång. Men med 8GB borde det inte vara några problem.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

dra i gång ( ctrl + alt + delete ) i bakgrunden när du spelar vanligt och sen när du hostar och kolla under prestanda/performance fliken efter en stunds spelande, kolla så att din processor inte ligger i 100% hela tiden.. gör den det så kan det vara att din processor blir för varm när du hostar tex..

Permalänk
Skrivet av SatellitPer:

RAM kanske? Om du hostar och spelar på samma gång. Men med 8GB borde det inte vara några problem.

när jag köpte datan kunda jag hosta och det gick hur bra som helst. det är de senaste 2månaderna den har crashat när jag hostat

Permalänk
Medlem

Provat att installera om spelet?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nissan300zx:

när jag köpte datan kunda jag hosta och det gick hur bra som helst. det är de senaste 2månaderna den har crashat när jag hostat

Det låter ju lite som överhettningsproblem då, om felet har uppstått över tid så kan det bero på att datorn har dammat igen.

Dungeon defenders är inte så himla krävande.

Men ta och ladda ner HWMonitor http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html och ha igång det medan du spelar. Återkom sedan med temperaturerna på processorkärnorna och grafikkoret.

Sen bara så att du vet det (de flesta här är väldigt noga på den här punkten), data är information, t.ex. texten på ett papper eller filerna på en hårddisk. Dator är själva maskinen man använder för att hantera data i digital form. Det skulle vara trevligt om du använde ordet dator när du refererar till din dator, det underlättar för oss som ska läsa det

Permalänk

skulle det vara överhettning så borde det rent logisk bluescreena inte bara hänga sig. men använd msi afterburner och coretemp för se temperaturerna när du spelar

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Entusiast
Skrivet av martincool:

skulle det vara överhettning så borde det rent logisk bluescreena inte bara hänga sig. men använd msi afterburner och coretemp för se temperaturerna när du spelar

De skulle ju kunna vara att den throttlar, och att det är därför det hänger sig i spelet men fortsätter rulla i windows

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Det låter ju lite som överhettningsproblem då, om felet har uppstått över tid så kan det bero på att datorn har dammat igen.

Dungeon defenders är inte så himla krävande.

Men ta och ladda ner HWMonitor http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html och ha igång det medan du spelar. Återkom sedan med temperaturerna på processorkärnorna och grafikkoret.

Sen bara så att du vet det (de flesta här är väldigt noga på den här punkten), data är information, t.ex. texten på ett papper eller filerna på en hårddisk. Dator är själva maskinen man använder för att hantera data i digital form. Det skulle vara trevligt om du använde ordet dator när du refererar till din dator, det underlättar för oss som ska läsa det

ursäkta skatänka på det=)

okey så nu körde jag programet tills spelet crashade

(HAr instalerat om spelet samt hela datan och steam men fortfarande samma problem)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nissan300zx:

ursäkta skatänka på det=)

http://i.imgur.com/yqWyAx8.png

okey så nu körde jag programet tills spelet crashade

(HAr instalerat om spelet samt hela datan och steam men fortfarande samma problem)

Hmm, där är ingenting som är för varmt.
Då har jag ingen aning om vad det kan vara som är på tok

Permalänk

e det här nåt?

Programmet DunDefGame.exe, version 1.0.0.0, avslutades eftersom det slutade att samverka med Windows. Ytterligare information kan finnas i problemhistoriken på kontrollpanelen för Åtgärdscentret och lösningar.
Process-ID: 484
Starttid: 01cdfb058aa427dc
Avslutningstid: 108
Programsökväg: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Dungeon Defenders\Binaries\Win32\DunDefGame.exe
Rapport-ID:

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kolla så att du inte har memory leaks

Permalänk
Skrivet av skeddan:

Kolla så att du inte har memory leaks

körde windows minnesdiagnostik och det visade ig inte var anågra fel där.

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite, du är inte ensam om problemet, det verkar vara något med Dungeon Defender, memory leak eller liknande, det finns ett antal trådar om samma problem och det verkar vara något som kommer med i vissa patches eller något.

Testa att kolla game cache med steam, funkar inte det testa installera om spelet, löser det sig inte då är det bara hoppas på en patch snart som fixar det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Kollat runt lite, du är inte ensam om problemet, det verkar vara något med Dungeon Defender, memory leak eller liknande, det finns ett antal trådar om samma problem och det verkar vara något som kommer med i vissa patches eller något.

Testa att kolla game cache med steam, funkar inte det testa installera om spelet, löser det sig inte då är det bara hoppas på en patch snart som fixar det.

sökt runt som galning läst alt om trådarna på dd inget funkar.

instalerat om både steam och dd när det ej funkade installerade jag om hela datan och det funkar fortfarande inte.

Antar att det kanske inte e min dator det e problem på utan själva spelet?