Permalänk
Melding Plague

Podcast 17: "Jan-å"

Med förstärkning av Jacob Hugosson tacklar redaktionen kommande spelkonsoler och surdegshotell i ett nytt avsnitt av SweClockers Podcast. Dessutom utforskas svåruttalade produktnamn och den senaste kvartalsrapporten från AMD.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite smått besviken att Emil först säger "60min.." sen "45min..." och så var den bara 35min xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Lite smått besviken att Emil först säger "60min.." sen "45min..." och så var den bara 35min xD

Det är nog en jävla konst att komma på saker att babbla om i 60 min varje vecka. Jag hade inte fixat det så KUDOS till grabbarna!

YES!!! på med lurarna och njut!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

"Äjjstekk"?

Aa-ess- teck har man väl alltid sagt annars? I all fall Jonas.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Ska podcasts börja var på Fredagar eller bara ont om tid?

Permalänk

KIM JONG EMIL!

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Mer östgötska!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ahhhh herr Hugossons vackra stämma, den får mig alltid att höra ett brus i öronen

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av f0kke:

Ska podcasts börja var på Fredagar eller bara ont om tid?

Det har aldrig riktigt varit tanken att nödvändigtvis hålla podcasts till just måndag, utan blev mest något som flöt på under hösten. För 2013 får ni räkna med mer spridning på alla möjliga veckodagar, ibland med kortare och ibland med längre tid mellan avsnitten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Mcdonalds??? Förlåt men hur kan man som (ex)kock se donken som en juvel i tillvaron?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Golliwog:

Mcdonalds??? Förlåt men hur kan man som (ex)kock se donken som en juvel i tillvaron?

Det är nåt speciellt med en Big Mac.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Haha bästa podcasten på länge. Trevlig helg på er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är nåt speciellt med en Big Mac.

tydligen, kan dock inte förstå hur man kan tycke det och inte tycka att det är pinsamt när man är utbildad kock.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Skäggig legend

Jag tycker att Emil är en otroligt bra "ledare". Jag ser det i panelerna och hör det i alla podcaster. Han styr upp det professionellt och med naturlig humor.

Jag kan inte vara den ända?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Mycket bättre att ha podcast på fredagar!
När det inte är fredagspanel så får man trösta sig med podcast istället, klockrent att fira helgen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Mycket bättre att ha podcast på fredagar!
När det inte är fredagspanel så får man trösta sig med podcast istället, klockrent att fira helgen med.

Nej nej nej... säg nu inget mer.... podcast nån av veckans första vardagar OCH en fredagspanel

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Som med alla språk så finns det flera dialekter av språket. På spanska kan ll uttalas både j och lj. Så om ni vill så kan ni ju köra lj varianten och göra hyffsat rätt på alla varianter.

Permalänk
Medlem

"Bästa pris påLars Winnerbäck & Hovet Live i Linköping"

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag älskar era podcasts och att ni slutat säga ejekligen gör mig till genomlycklig.
Ta det hur ni vill men jag älskar er, era videos och det ni producerat. Alla borde få använda sin dialekt, men ejekligen är inte dialektalt utan bara tragistk.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Älskar podcasten! Lyssnar på dem på jobbet medans jag knackar kod! mumma! Förgyller min fredagseftermiddag innan AW

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Vem är det som gjort den undebara intro musiken? Jag vet att det har sagts i någon gång i podcast men jag har glömt. (länka gärna en hemsida om personen i frågan har en sådan.)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Golliwog:

tydligen, kan dock inte förstå hur man kan tycke det och inte tycka att det är pinsamt när man är utbildad kock.

Han drog ett Hat trick idag. Big Mac & Co med plusmeny och chokladmilkshake samt en extra cheeseburgare.

Jacob Hugosson – Livsnjutare, kock och donkenaficionado

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

http://www.sweclockers.com/upload/red/2013/01/25/Jacobdonken....

Han drog ett Hat trick idag. Big Mac & Co med plusmeny och chokladmilkshake samt en extra cheeseburgare.

Jacob Hugosson – Livsnjutare, kock och donkenaficionado

Hahahaha! Verkar vara en störtskön snubbe! Hoppas han dyker upp i fredagspanelen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

http://www.sweclockers.com/upload/red/2013/01/25/Jacobdonken....

Han drog ett Hat trick idag. Big Mac & Co med plusmeny och chokladmilkshake samt en extra cheeseburgare.

Jacob Hugosson – Livsnjutare, kock och donkenaficionado

*dör*

En väldigt vacker bild, samt underbar bildtext!

Permalänk

Perfekt med podcast idag! Så man har något att lyssna på när man slutför sin hemsida!

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Skön lirare den där Jacob!

Permalänk
Medlem

Så där grov östgötska pratar vi väl ändå inte! Jacob verkar vara ett extrem fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Mer östgötska!

Mer öschöötska döh!

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Mcdonalds!? Äckligast av dom alla...

Ska det vara så äre Sibylla eller Max som gäller helt klart

Permalänk
Medlem

Hur har uttrycket "med meningen" kommit till?
Har stört mig sen jag hörde det första gången för några år sen.
Är det en blandning av "inte meningen" och "med mening"?
Det kanske bara är jag som börjar bli gammal och gnällig...