Bahnhof erbjuder blockering av SVT Play för att slippa tv-avgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Nej, dem vet vad du och några snåla jävlar gillar!

Jag abonnerar hos Banhof.
Jag har ingen TV.
Jag varken lyssnar eller tittar på SR/SVTplay.
... men de pengarna lägger jag gärna för att vi ska ha någon svensk media som ger opartiska debatter, repotage, dokumentärer och nyheter samt producerar material för även de små ämnen som inte den stora massan drar sig till.

Så nu är man alltså en "snål jävel" om man inte betalar för något man inte har behov av eller vill använda? Om jag startar en nyhetssida där jag skriver "opartiska" nyheter, och sedan kräver 2500kr per år av dig trots att du aldrig tittar på min sida, skulle du vilja betala det? Är man en "snål jävel" för att man inte vill betala för tjänster man inte själv använder?

Att SVT dessutom använder en majoritet av pengarna till underhållningsprogram gör verkligen inte saken bättre, du blir tvingad att betala för saker som melodifestivalen etc. För det programmen är väl ändå viktiga för Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Vet inte vilken fantasivärld du lever i men tyvärr måste jag upplysa dig om att din romantiserade bild av SVT inte stämmer för fem öre, men så går det när ma tror på statens propaganda. SVT är synnerligen partisk, vid senaste valet spenderade de 70% av sin programtid med att prata om röda blocket medan blåa bara fick 30% av tiden i rutan (debatt, yheter, information etc). Vidare vägrade de att ta in PP för debatt gällande EU trots att de enligt samtliga sifoundersökningar skulle få mandat i EU. Samma gjorde med SD under valet, de vill inte ens ha med de partier som inte gillas från "högre ort"-

Vill du ha opartiska nyheter föreslår jag att du vänder dig ut på nätet som du bevisligen behärskar, kolla reddit nes eller ör opartiska källor själv. Att tro på SVT är som att tro på Aftonbladet, propaganda och skit i snygg kostym.
Vill du se dokumentärer och liknande finns gott om andra kanaler som erbjuder lart bättre och intressantare dokumentärer inom alla ämnen vill jag påstå, svt är ju ändå bara bra på att köpa in andras material inte skapa eget. Sen att de skulle avhandla "små ämnen" är ju rent löjligt, SVT har två målgrupper, småbarn (barnkanalen/bolibompa) samt seniorer och andra som är hemma hela dagen, eller de som inte vill/vågar/kan se andra kanaler eller besöka nätet. Testa dina egna vingar en stund, läs nyheter som inte farbror staten preparerat åt dig, läs nyheter från hela världen som omväxling och se att det händer långt mer än SVT vill medge...

OnT:
Bra Bahnhof!
Trevligt att se att det finns några som fortfarande står för frihet och tänker på folket, djäkligt synd att man är bunden till trådlöst och därför inte kan ha er som leveratör men en guldstjärna får ni iaf. Folket behöver frihet, även de som är för dumam för att uppskatta lite valfrihet...

Du får gärna komma med exempel på kanaler som du tycker erbjuder klart bättre dokumentärer än SVT. Jag försöker inte vara dryg, jag är uppriktigt intresserad av att få veta.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Var får du detta ifrån? Och du tror alltså SVT inte har koll på sina tittarsiffror?

Jag får det från min bekantskapskrets (ca 200, vi pratar bekanta inte vänner) där 5-10% någonsin ser på svt's kanaler..
Kan hända att svt har koll på tittarsiffrorna, men jag tror knappast majoriteten av tittare är runt 25 år som mig.
Jag vill ha möjligheten att välja vad jag tittar på, och som det är nu väljer jag att inte titta på tv överhuvudtaget.
Däremot gått på bio 3 gånger senaste månaden.

Så, låt mig välja. "Oberoende TV" anser jag vara ganska oväsentligt, åtminstonde jämfört med övriga saker som ligger på skatten vilka gynnar samhället i helhet på en helt annan nivå ! (för att lägga avgiften på skatten är inte heller någon klockren ide, lär bli dyrt för min del...)

Skrivet av Utopolitan:

Du får gärna komma med exempel på kanaler som du tycker erbjuder klart bättre dokumentärer än SVT. Jag försöker inte vara dryg, jag är uppriktigt intresserad av att få veta.

Jag skulle säga att BBC & national geographic har fina dokumentärer, samt discovery om du vill ha det med en "underhållnings-värdering". (Netflix, innan någon får för sig någonting annat och börjar basha på mig)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Hoppas fler erbjuder samma deal. Skitroligt

Skulle tom kunna betala för en sån här tjänst så länge det är 1 krona billigare än TV-avgiften

Goda nyheter

Skrivet av Bahnhof:

Certifikat
Varje kund som beställer tjänsten (som är helt kostnadsfri) får ett certifikat. Av certifikatet framgår att kundens aktuella adress är blockerad från public serviceutbudet och att abonnenten därmed inte kan titta på licensfinansierade kanaler på någon av sina datorer i hemmet.

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kollar inte på SVT men lyssnar på P3 hela dagarna, grymt glad över en radiokanal med sköna program som inte spelar en reklamjingel var femte minut.

Betalar gärna en struntsumma per år (som man dessutom kan dela med den man bor med) för att ha ett reklamfritt alternativ.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Utopolitan:

Du får gärna komma med exempel på kanaler som du tycker erbjuder klart bättre dokumentärer än SVT. Jag försöker inte vara dryg, jag är uppriktigt intresserad av att få veta.

National Geographic, Discovery Channel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nu så har väll radiotjänst sagt att de inte har några planer på att försöka ta ut avgiften för datorer eller surfplattor inom en överskådlig framtid då lagstiftningen/regelverket ses över. Vi kommer troligen få denna avgift inbakad direkt i inkomstskatten.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Nej, dem vet vad du och några snåla jävlar gillar!

Jag abonnerar hos Banhof.
Jag har ingen TV.
Jag varken lyssnar eller tittar på SR/SVTplay.
... men de pengarna lägger jag gärna för att vi ska ha någon svensk media som ger opartiska debatter, repotage, dokumentärer och nyheter samt producerar material för även de små ämnen som inte den stora massan drar sig till.

Opartisk debatter? Tillåt mig att skratta
Vad var det som skedde vid föra valet emellan SD och Vänstern? Om SD kom vägrade Vänstern komma, vilka tror du kom?
Spelnytheterna är tragiskt partiska
Sen går löjligt mycket till melodifestivalen

Permalänk
Medlem

Tycker ni denna avgift är löjlig kan jag upplysa er om att det är ännu värre på andra sidan pölen.

http://svenska.yle.fi/artikel/2012/06/21/kolla-din-yle-skatt

Här är man från och med denna månad tvingad att betala så kallad YLE-skatt (Yle = Svt, mer eller mindre) om man har en årsinkomst över 7352€, oavsett om man har en TV/dator (eller liknande) eller inte.

Helt sinnessjukt.

Permalänk
Medlem

Mailade Bredband2 om detta såfort jag såg nyheten att datoranvändare ska paya tv avgift men har ej fått något svar...

Permalänk

Ännu mer kostnader för studenter.. Yay, awesome..

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Ska detta ens behövas? SVT väljer ju att göra sitt material tillgängligt för alla genom att ha det på nätet. Om jag spelar upp min nykomponerade låt på maxvolym på torget, kan jag kräva betalning då?

Nej, antingen får TV-avgiften integreras i skatten eller så slutar man tramsa på det här viset.

Precis. Snackade med en vän om detta, som tyckte att det var bra. Public service och nyheter osvosv. Men är det inte lite fult att säga att alla som har TV måste betala, och sen bredda det så att alla i Sverige (som har internetuppkoppling, dvs de flesta) ändå måste betala? Varför inte bara inkudera det i skatten i så fall? "Men i så fall skulle det behöva bli statligt." Jaha, i så fall är det de reglerna som det är fel på. Ändra på dem i stället för att försöka smyga runt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ska detta ens behövas? SVT väljer ju att göra sitt material tillgängligt för alla genom att ha det på nätet. Om jag spelar upp min nykomponerade låt på maxvolym på torget, kan jag kräva betalning då?

Nej, antingen får TV-avgiften integreras i skatten eller så slutar man tramsa på det här viset.

Tagikomiska är snarare att du får betala in till STIM om du spelar din nykomponerade låt på torget . . . oavsett om du är ansluten till STIM eller inte (framförandet som blir avgiftsbelagt i Sverige)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Kollar inte på SVT men lyssnar på P3 hela dagarna, grymt glad över en radiokanal med sköna program som inte spelar en reklamjingel var femte minut.

Betalar gärna en struntsumma per år (som man dessutom kan dela med den man bor med) för att ha ett reklamfritt alternativ.

Precis. SVT må vara trivialiserat nuförtiden, men SR gör fortfarande vissa riktigt bra saker. Sen håller jag inte med dig om att P3 överlag är bra, utan snarare SR:s dokumentärer och humorprogramen, som inte bara drar säkra skämt.

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Hedersmedlem

Man måste bara älska Bahnof, tummen upp liksom! fast än jag betalar TV-licens så är det bra att dom ger kunder möjligheter!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Det här har redan prövats när det gäller TV-apparater och då ej varit giltigt tyvärr.

Enligt 5 § i lagen (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst.

"Observera att privatpersoner inte kan plocka bort kanalväljaren eller plombera tv-mottagaren på annat sätt för att på så vis undvika att betala radio- och tv-avgift."

Skulle tro att det blir samma utfall när det gäller att blockera en sida/tjänst via datorn, men det får man väl när första fallet dyker upp.

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Nej, dem vet vad du och några snåla jävlar gillar!

Jag abonnerar hos Banhof.
Jag har ingen TV.
Jag varken lyssnar eller tittar på SR/SVTplay.
... men de pengarna lägger jag gärna för att vi ska ha någon svensk media som ger opartiska debatter, repotage, dokumentärer och nyheter samt producerar material för även de små ämnen som inte den stora massan drar sig till.

För det första, tänk på forumreglerna

Och för det andra, jag tror inte att detta handlar om att alla vi sitter och gråter över 170kr. Jag skulle inte ha några problem alls med att det var inkluderat i skatten och att alla betalade för det. Det fula är att ett så stort företag smyger sig runt regler som (vad jag har hört, kan inte det så bra) säger att om det går på skatten så måste det vara statligt. Regeln finns förmodligen där av en anledning. Antingen så är den bra, och då är det bara att följa. Eller så är den dålig, och då är det den vi ska göra något åt, i stället för att smyga runt den.

Antingen så säger de att alla ska betala, och då är det bara att betala, eller så säger de som de gör nu, att alla som använder det ska betala. Hur som helst så ska de göra som de säger. Att alla använder sin surfplatta till att kolla på SVT Play är nästan som att säga att alla använder sina externa hårddiskar för att dela ut musik och film till alla sina bekanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Förstår inte detta med de som tycker man ska baka in den här avgiften på skatten, då betalar man ju ändå för något som man inte kommer nyttja.

Det kanske är små summor men vill man inte nyttja svt:s skit utbud så ska man inte behöva betala för det det heller.

Poängen med att baka in den i skatten är att man kan då göra den inkomst beroende. Då SVT riktar sitt utbud till 40+ (hoppas ingen tar illa upp) och den gruppen är den gruppen som i allmänhet tjänar mest så kommer även dem betala mest för SVT. Även så att låginkomsttagare och studenter blir inte tvingade att inte ha TV för att dem inte har råd med TV-avgiften. Jag anser i alla fall att det är bra att vi har public service eftersom dem kan göra program för mindre grupper då dem inte hela tiden behöver bry sig om den stora massan. Jag ser en stor skillnad på vad SVT visar och vad övriga kanaler visar och jag vet att det finns många som åtminstone tittar på SVT någon gång ibland för dem gör något program som dem gillar. Om dem är helt oberoende eller inte kan man dock diskutera som någon nämnde tidigare men det är något dem bör satsa på.

Det är bra att bahnhof gör detta då det väcker debatten så att vi kanske någon gång blir av med själva avgiften.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Najsisen:

Säkert nån som kommer på nått sätt att fixa så att man kan se på svt play, trots att tjänsten är stoppad...

Så klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Subjektiva tankar

Staten ska inte ha någon påverkan på SVT förutom att tillsätta en vd eller något liknande. Du klagar mycket på att det snackas mycket om det röda blocket men det verkar ju lite märkligt ändå med tanke på att det högsta hönset inom SVT (Eva Hamilton) är Moderat, jag menar inte som en attack mot dig men det verkar ju lite märkligt, lite inte på statistik.
Själv tycker jag att SVT gör/köper in bra program, jag tycker om allmänbildning och sådan får man inte av någon annan tvkanal i Sverige så vitt jag vet, DÄREMOT så tycker jag avgiften är fel. Det är jävligt bra att det är folket som betalar för tjänsten och inte går via skatten (där det definitivt kommer politisera SVT), dock så tror jag innerst inne att det finns bra mycket bättre sätt att få in avgiften på, tyvärr har inte jag någon idé hur det ska gå till.
Folk på det här forumet är sjukt snabba på att gnälla, trist att folk inte förstår varför SVT existerar och varför det behöver fortsätta existera. Kalla mig cynisk men jag tror inte att folk läser nyheter mer än dom anser behöver, dvs mer än i princip Aftonbladet rubriker. SVT visar upp en relativt stor nyhetsbas och en hel del lokala nyheter.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det här har redan prövats när det gäller TV-apparater och då ej varit giltigt tyvärr.

Enligt 5 § i lagen (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst.

"Observera att privatpersoner inte kan plocka bort kanalväljaren eller plombera tv-mottagaren på annat sätt för att på så vis undvika att betala radio- och tv-avgift."

Skulle tro att det blir samma utfall när det gäller att blockera en sida/tjänst via datorn, men det får man väl när första fallet dyker upp.

Blir de inte annorlunda om en leverantör blockar? Det är ju ingen privatperson.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Opartisk debatter? Tillåt mig att skratta
Vad var det som skedde vid föra valet emellan SD och Vänstern? Om SD kom vägrade Vänstern komma, vilka tror du kom?
Spelnytheterna är tragiskt partiska
Sen går löjligt mycket till melodifestivalen

Nja... att SD innan valet inte var med i SVTs debatter var ju för att de ej var representerade i Riksdagen. Eller syftar du på debatten efter valet? Då var det ju S + V som satte sig på tvären, och det visar väl snarare på en opartiskhet att SVT inte vek sig för partiernas krav...

Men melodifestivalen kan man ju hålla med om

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det här har redan prövats när det gäller TV-apparater och då ej varit giltigt tyvärr.

"Observera att privatpersoner inte kan plocka bort kanalväljaren eller plombera tv-mottagaren på annat sätt för att på så vis undvika att betala radio- och tv-avgift."

Skulle tro att det blir samma utfall när det gäller att blockera en sida/tjänst via datorn, men det får man väl när första fallet dyker upp.

Håller med, detta kommer inte att fungera.
Bara för att du har en TV men inte har någon antenn så att du absolut inte kan se SVT så måste du fortfarande betala på grund av att du har utrustningen i TV:n för att kunna ta emot SVT. Samma sak gäller här, man kommer att vara tvungen att betala för att man har en Dator som i teorin kan ta emot SVT via internet, det spelar egentligen ingen roll om du har fått SVT blockerat eller inte.

Nu är det lika bra om de tar ut avgiften via skattesedeln, då 99 % av befolkningen ändå enligt lag måste betala TV-licensen.

Permalänk
Medlem

Innan ni hoppar skepp kan ni ju läsa på lite först http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1234018-tv-avgift-for-dato...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Vad bra då slipper förhoppningsvis de som inte tittar att betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoChi:

Precis. SVT må vara trivialiserat nuförtiden, men SR gör fortfarande vissa riktigt bra saker. Sen håller jag inte med dig om att P3 överlag är bra, utan snarare SR:s dokumentärer och humorprogramen, som inte bara drar säkra skämt.

Jag är precis tvärt om er. ser i stort sett bara på SVT när jag väl tittar på tv. (kanske 12h per månad inklusive svtplay) Och SVT har vissa riktigt bra program. Tex uppdrag granskning, dokumentärer och spelfilmer. Radio lyssnar jag aldrig på, jag hatar att ha det i bilen när jag kör. Fast jag erkänner att jag har lyssnat på vädret och sjörapporten några gånger över radio, säkert 3 det senaste året.

Personligen tycker jag att man bör ta bort allt skoj och tjafs som SR har och endast ha kvar trafikövervakningen, väderrapporter, nyheter och andra samhällsnyttiga program. Minska kostnaderna och ta bort skiten.
Vågra Vägra Sveriges Radio.

Permalänk
Skrivet av reconnnn:

Poängen med att baka in den i skatten är att man kan då göra den inkomst beroende. Då SVT riktar sitt utbud till 40+ (hoppas ingen tar illa upp) och den gruppen är den gruppen som i allmänhet tjänar mest så kommer även dem betala mest för SVT. Även så att låginkomsttagare och studenter blir inte tvingade att inte ha TV för att dem inte har råd med TV-avgiften. Jag anser i alla fall att det är bra att vi har public service eftersom dem kan göra program för mindre grupper då dem inte hela tiden behöver bry sig om den stora massan. Jag ser en stor skillnad på vad SVT visar och vad övriga kanaler visar och jag vet att det finns många som åtminstone tittar på SVT någon gång ibland för dem gör något program som dem gillar. Om dem är helt oberoende eller inte kan man dock diskutera som någon nämnde tidigare men det är något dem bör satsa på.

Det är bra att bahnhof gör detta då det väcker debatten så att vi kanske någon gång blir av med själva avgiften.

Och du tror att vi kommer ha en public service kvar om vi sätter avgiften på skatten? Du tror inte att det kommer råpolitisera SVT då? Jag fattar inte att folk tror att det skulle bli bra med att sätta det på skatten, inte något parti vill göra det och det är en bra fråga varför inte någon vill göra det..

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av reconnnn:

Poängen med att baka in den i skatten är att man kan då göra den inkomst beroende. Då SVT riktar sitt utbud till 40+ (hoppas ingen tar illa upp) och den gruppen är den gruppen som i allmänhet tjänar mest så kommer även dem betala mest för SVT. Även så att låginkomsttagare och studenter blir inte tvingade att inte ha TV för att dem inte har råd med TV-avgiften. Jag anser i alla fall att det är bra att vi har public service eftersom dem kan göra program för mindre grupper då dem inte hela tiden behöver bry sig om den stora massan. Jag ser en stor skillnad på vad SVT visar och vad övriga kanaler visar och jag vet att det finns många som åtminstone tittar på SVT någon gång ibland för dem gör något program som dem gillar. Om dem är helt oberoende eller inte kan man dock diskutera som någon nämnde tidigare men det är något dem bör satsa på.

Det är bra att bahnhof gör detta då det väcker debatten så att vi kanske någon gång blir av med själva avgiften.

Ska man ta det kortfattat så gynnar det ingen annan än SVT själva, men det är vad jag tycker. Jag tror det hela handlar om sjunkande tittarsiffror då man idag söker underhållning på annat håll samtidigt som alternativa medier stiger i popularitet.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoChi:

Precis. SVT må vara trivialiserat nuförtiden, men SR gör fortfarande vissa riktigt bra saker. Sen håller jag inte med dig om att P3 överlag är bra, utan snarare SR:s dokumentärer och humorprogramen, som inte bara drar säkra skämt.

Jag kan hålla med dig om att allt på P3 inte håller högsta kvalitet, men när det dyker upp skräp på P3 så kan man köra igån en pod från dokumentärarkivet istället

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om hennes påstående att det räcker att äga en dator, surfplatta eller mobil för att behöva betala TV-licens har prövats juridiskt. Lagen säger nämligen ungefär att enheten måste vara avsedd för att ta emot TV-signaler(eller sända) även om den kan användas till annat.

I samtliga fall _är_ de avsedda till annat men _kan_ användas till att "se på TV".

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux