Bahnhof erbjuder blockering av SVT Play för att slippa tv-avgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Undrar när svt visar upp sin årsredovisning på vinsten de gjort på alla tvångs inbetalningar...

För svt är ett vinstdrivande företag, de köper in..eller byter två gurkor och ett päron för någon dansk skit serie...

Enligt Wikipeadia så har SVT en netto vinst på ca 2 miljoner kronor.
De vinner redan massa pengar alltså, varför ska de ha mer då? Behöver dom det?
Nej, det handlar om giriga svin med redan feta plånböcker som tror de får bestämma hur som helst

Permalänk

Bahnhof är underbara, det står för nånting bra. De sparar inte trafikuppgifter heller.

SVT's agerande är förkastligt i den här frågan, det är principiellt fel att kräva betalning för någonting som DE väljer att göra tillgängligt. För att inte tala om hur det redan är - för ett innehav av en mottagare oavsett om man använder den eller inte. Lagen är förlegad och saknar legitimitet idag då många använder sina TV-apparater som bildskärmar, utan att nånsin se på SVT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Fiber-levererat internet är en tillgång där ALLA konkurrenter står lika in för lag och funktion och där ALLA kunder har rätt att välja sin leverantör
om du t.ex bor i hyreslägenhet och din hyresvärd försöker tvinga dig och dina grannar till ComHem så har du rätten att ifrågasätta detta och även byta även om alla dina grannar står kvar på ComHem
hävdar din hyresvärd annat så vilseleder denne dig
en av mina vänner som bor i lägenhet under hyresvärld fick byta till annan leverantör efter en diskution

Vilken lag syftar du på?

Skrivet av Frispel:

Jag är övertygad om att banhof är fullkomligt medvetna om att detta inte hjälper på något sätt då uppkoppling inte är nödvändig (räcker med att datorn har möjlighet att koppla upp sig, dvs nätverkskort), det är bara ett bra och billigt sätt att skapa publicitet och goodwill för företaget. Och dom gör det uppenbarligen väldigt effektivt då det är många i denna tråden som uppenbarligen tycker att det är bra att dom "säger ifrån"

De är väldigt medvetna om att detta inte kommer att hålla för att slippa betala avgiften. Detta är inget annat än en pr-kupp.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nu lyckades du ciera mig och samtidigt få det att se ut som att du citerade någon annan.

Nåja, då det var jag som skrev det så kan jag säga att SVT är inte opartiska när det gäller politik. De mörkar, förhalar, och döljer saker som de inte tycker pasar in i deras inslag. Sverigedemokraterna och sidor som sympatiserar för Sverigedemokraterna (avpixlat) beskylls för att ha hotat SVT reportar vilket är rent förtal. Tyvärr kan de inte dömas för det då de inte anklagar en specifik person. De hävdar att Avpixlat som tidning har mordhotat folk. Det dom dock itne nämner är att det är inte alls tidningens skribenter eller ansvariga för tidningen som gjort det utan möjligen läsare som kommenterat på avpixlats nyheter. De anser docka att vanliga läsare hemma i soffan = avpixlat som tidning och hittar därför på lögner om mordhot.

De väljer också att klippa bort eller förkorta SD's inslag i partidebatter och liknande. Pirtatpartiet är ett annat parti som behandlas ungefär lika illa. Snackas något positivt om fildelning eller negativt om invandring så kommer inte dessa saker med eller förkortas ner i inslagen på SVT eftersom SVT anser sig kunna vinkla nyheter lika effektivt som aftonbladet och expressen. Jävla skitkanal är vad det är!

Jag håller fullständigt med dig. Jag har flyttat till Tyskland för några år sedan och det pågår samma skit här. Först bodde jag i Berlin, där du knappt kan gå ut på gatan längre när du e vit i vissa stadsdelar när det har blivit mörkt. Att tysk media inte det minsta ingår på problematiken gör en ilsken på politiken och media röran och dess agitatorer.
Inte nog med det, kände sig tysklands "Bundespräsident" Gauck tvungen till att hålla tal till jul där han kritiserade latent rasism i tyska samhället och att man måste bekämpa vita rasister som driver sitt oväsen i tunnelbanor och bussar. Han påstår att vita slår och misshandlar mörkhyade och svarthåriga människor i tunnelbanor. Medvetet om att han ljuger gör saken inte bättre. Vi har stora problem med detta i alla storstäder här och där är det inte vita som är agressiva, det är till 95% utlänningar som står för övergreppen.
Det var som ett slag i ansiktet för många medborgare som har gjort sin alldeles egen erfarenhet med ämnet. Därför blev Gauck bombarderat med Brev där folk kallade honom lögnare och mycket annat.
Tyska tidningen "Syddeutsche Zeitung" tog upp ämnet och påstår nu att det var så kallade "Bruna Brev" som Gauck fick. Dom tar det nu som Argument att tyskarna är latent rasistiska. Vilket är en total lögn. Tyskarna vågar inte ens hissa flagga, för det tyder vänsteridioter som överdriven patriotism och därmed för racismn. Så långt har det kommit.
Medialandskapet i europa visar inte upp det problemer som vi verkligen har. Och det gäller inte bara islamiseringen utan ochså ekonomi utrikespolitik och annat.

Sen första januari är alla hushåll i tyskland tvungna att betala 18 euro per månad till denna lögnindustrin vares sig dom har TV-Apparater eller inte. Det räcker med att du har har en tom lägenhet och du är folkbokförd där. Jag och många andra har börjat klaga nu.
Själva fick jag ett brev i onsdags förra veckan där dom vill tvinga mig att betala TV- och radioavgifter. Jag kommer skicka dom ett brev där jag meddelar dom att en rättegång blir oundviklig om dom fortsätter kräva pengar av mig och min fru. Vi får se vad som händer. Många andra har ochså börjat klaga, så det finns hopp.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av christeribaren:

Vill man se tv med kvalite, tittar man på svt. Att man ens kan välja att trycka på knapp 4 är för mig en gåta. Sån otrolig dynga som kommer från den kanalen och alla andra reklamfinansierade kanaler. En timmes program är 40 minuter, 20 minuter tvättmedel, rakhyvlar, blöjor, mobilabonemang... Jag är otroligt tacksam för public service. Oberoende tv, utan politiska färgningar från kapitalistiska profithungriga girigbukar. Låter jag bitter, ja jag tror banne mig jag är det...

Nej du låter inte bitter, snarare väldigt naiv och/eller ointelligent. Och det säger jag inte som något personligt nedvärderande påhopp då jag inte alls känner dig utan enbart en helt saklig analys av det du nyss skrev.

Du har rätt i det du skriver om reklamavbrott men det är inte det denna debatt handlar om. Vi har inte ett smygskattfinansierat mediautbud för att slippa reklamavbrott. Vi har det med ambitionen att hela svenska folket ska ha tillgång till ovinklad nyttig information och bildning i linje med det rättvisa demokratiska samhälle Sverige eftersträvar att vara. Att slippa reklamavbrott eller att kunna se SVT-producerade humorprogram, realityserier, dokusåpor, musiktävlingar osv kan uppskattas av många, men har alltså ingenting med det att göra.

Att sedan det innehåll som faktiskt motsvarar grundsyftet ofta inte alls är särskilt bra och ovinklat är ett annat misslyckande som också borde granskas mer men det kan också vara en annan debatt.

Public Service borde begränsa sitt utbud till det som verkligen är viktigt och finansiera det med en rättvis skatt. Kostnaden skulle bli väldigt mycket mindre och knappt märkbart bortfall i de betalandes plånböcker. Det enda negativa är att en massa människor på de skyddade verkstäderna SVT och Radiotjänst skulle försämra arbetslöshetsstatistiken samt att någon regering måste vara den som under sin period fastställer att TV-avgift faktiskt är en SKATT (*föreställ er spökig musik som skrämmer bort alla väljare*) vilket naturligtvis ingen regering vill ha på sitt facit hur nödvändigt det än är. Att vara regering innebär nämligen inte att göra det bästa för Sverige utan att försäkra sig om att man blir omvald.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Antar att de av er som inte vill betala tv-avgift gärna skulle skita i att betala skatt också?

Ett alternativ till detta skulle vara att ALLA får använda sig av en box för att få in kanaler, alltså så får man INGA kanaler om man inte betalar. Tyvärr så skulle en sådan lösning kosta mycket mer om man vill ha många kanaler. Radiotjänst skapar tillgänglighet i samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Antar att de av er som inte vill betala tv-avgift gärna skulle skita i att betala skatt också?

Nej, läs mitt inlägg precis före ditt. Jag VILL betala TV-avgiften som en solidarisk SKATT istället för den orättvisa smygskatt det är nu. Jag vill dock inte att pengarna går till det de gör nu, utan till det som public service borde handla om.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Antar att de av er som inte vill betala tv-avgift gärna skulle skita i att betala skatt också?

Oja det skulle jag gärna göra! Skillnaden med skatten är dock att den baseras på min ekonomi, där jag inte solidariskt behöver betala det dubbla än vad ett välavlönat par (enskilt) behöver göra.

Skrivet av Aiwzor:

Ett alternativ till detta skulle vara att ALLA får använda sig av en box för att få in kanaler, alltså så får man INGA kanaler om man inte betalar. Tyvärr så skulle en sådan lösning kosta mycket mer om man vill ha många kanaler.

Nej inte alls dyrt, då tekniken med digitaltv redan är gjort för detta. Huvudproblemet är dock att många skulle välja att inte vilja ha svts dåliga och dyra tjänst.

Skrivet av Aiwzor:

Radiotjänst skapar tillgänglighet i samhället.

Tillgänglighet.. Nu ska jag inte få ha någon internetuppkoppling heller om jag ska vara laglig... Alternativet betala för svt är otänkbar, dels har jag inte råd och dels är jag aldrig hemma. (hemma typ högst 10h per dygn och inte fasiken sitter jag och ser på tv då)

Frågan är vem tusan har tid att se på tv idag? Knappast en person mitt i karriären i alla fall. På internet kan man istället se på det man vill se när man vill, tusan så mycket mer tidsbesparande.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Här är Bahnhof ute och cyklar. Det är inte SVT Play som avgör om avgifter ska betalas eller inte. Det är om prylen kan ta emot strömmande media. Gör jag så att min TV inte kan ta emot SVT kanalerna så ska jag fortfarande betala TV licens.

Jo, men du hör ju själv hur vrickat det låter. Du ska fan kunna köpa en säng från IKEA utan att behöva betala för att du ska sova i den.
Same shit.

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Vet inte vilken fantasivärld du lever i men tyvärr måste jag upplysa dig om att din romantiserade bild av SVT inte stämmer för fem öre, men så går det när ma tror på statens propaganda. SVT är synnerligen partisk, vid senaste valet spenderade de 70% av sin programtid med att prata om röda blocket medan blåa bara fick 30% av tiden i rutan (debatt, yheter, information etc). Vidare vägrade de att ta in PP för debatt gällande EU trots att de enligt samtliga sifoundersökningar skulle få mandat i EU. Samma gjorde med SD under valet, de vill inte ens ha med de partier som inte gillas från "högre ort"-

Källa på det?

Skrivet av Liquidedust:

Tagikomiska är snarare att du får betala in till STIM om du spelar din nykomponerade låt på torget . . . oavsett om du är ansluten till STIM eller inte (framförandet som blir avgiftsbelagt i Sverige)

Lite offtopic, men är det verkligen sant? Har svårt att tänka mig att gatumusikanter ens i princip är skyldiga att betala till stim.

Skrivet av Kryckster:

Jag skulle kunna tänka mig att betala för svt och sr om de nu vore public service, men de är de inte enligt mig. När det kommer till tv så är väl melodifestivalen en av de stora kostnaderna och det är inget public service program, bara dålig musik för inbördes beundran. Och när fick jag höra Bolt Thrower på radio sist?
.

Jag håller med om att det är principiellt fel oavsett vad det kostar, men just melodifestivalen är ganska billig att producera eftersom den till stor del är självfinansierad. Siffrorna är inte officiella men har uppgivits vara motsvarande tre egenproducerade dramaavsnitt vilket skulle motsvara ungefär 10 miljoner.

Skrivet av Tommy Tonfisk:

Skulle nog säga att 4-5kr om dagen är jädrans mycket för något man inte använder. Hade lokal kriminalitet krävt 4 spänn om dagen för "beskydd" så hade jag undrat var i helsike jag bodde

Utan att ha kollat upp det så tror jag nog att polisväsendet och militären kostar mer än så och största delen av skatten är väl att se som en försäkring som man oftast inte aktivt utnyttjar: militär, sjukvård,socialförsäkring etc.

Skrivet av Orfi:

Kom på en sak, någon som vet huruvida man omfattas ifall man har ett mobilabonnemang med surf? Det bör ju omfattas också, eller?
Annars kan man ju komma runt allt genom att köpa sådant och köpa till fri surf följt av att koppla in mobilen i datorn och surfa via den? <g>

Det är inte abonnemanget som är avgiftsbelagt, utan 'mottagaren'. Radiotjänst har sagt att de inte betraktar smartphones som mottagare men däremot datorer och surfplattor. Du kommer alltså inte undan på det viset.

Skrivet av Defender:

INTERNET anslutna datorer stod det i sweclockers första inlägg, utan internet kan du ju omöjligt titta på live stream tv.
taget från swec första inlägg!
Den som äger en dator, surfplatta eller annan internetansluten enhet som kan användas för att ta emot SVT:s kommande sändningar via nätet måste betala tv-avgift. SVT:s vd Eva Hamilton uppger till Dagens Nyheter att licensavgiften i princip gäller alla slags internetanslutna enheter, men påpekar samtidigt att de flesta hushåll redan betalar.

Det är inte så det sägs i lagen.

Skrivet av DaBone:

Jag jobbar själv i media-branschen som frilansare och kan väl bara säga att de gånger jag bevakat SD, NSF mfl. så har det inte varit några roliga tongångar.Ibland så har man fått flyers eller klisterlappar på ens bil och i brevlådan dagen efter, då det varit i tidningen. Man frågar grannarna om de fått något, men inte. En markering att "vi vet var du bor"..
Har folk jag känner som blivit mer brutalt ansatta, med nerbrunnet garage etc.. efter gjorda reportage.

Det blir en ömsesidig och självförstärkande misstro alltså.

Skrivet av Goldstein:

Ni som tycker att SVT och SR står för en opartisk motvikt till kommersiell media, det är fan synd om er. Att man kan vara så borta och ändå tro att man har koll på läget. Det är bara att lyssna på P3 eller Utbildningsradion så är det en strid ström av genustrams, hur synd det är om invandrare och kvinnor, hur hemska alla vita män är och hur rasistiskt det svenska samhället är. Ni som gillar det här med white-guilt ni kan väl betala då men fan heller att jag finansierar statspropaganda. SVT kan suga en fet.

Det är inte sagt att det ska vara värdeneutralt. Tvärsom ska det vara 'folkbildande' . Det ska vara partipolitiskt och kommersiellt obundet.
Edit:Ur Radio och TV-lagen - 6 kap. Sändningarnas innehåll m.m.
1 § Den som sänder TV-program eller som sänder ljudradioprogram efter tillstånd av regeringen skall se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet.

Skrivet av Atlas Tasume:

Blev nyfiken nu, så många säger att SVT inte är neutrala hit och dit, men jag har aldrig läst någonstans om det, ingen källa eller så. Inte så att du, eller någon som läser detta råkar ha en? Bara av nyfikenhet.

Har ingen källa men det sas när senaste public service utredningens förslag kom härom året så sågades det av flera instanser (som jag tyvärr inte minns vilka) just med anledningen att skattefinansiering skulle göra det alltför lätt att ta ekonomisk kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Blev nyfiken nu, så många säger att SVT inte är neutrala hit och dit, men jag har aldrig läst någonstans om det, ingen källa eller så. Inte så att du, eller någon som läser detta råkar ha en? Bara av nyfikenhet.

http://avpixlat.info/2013/01/17/skandalos-rapportering-i-svt-...

http://avpixlat.info/2012/06/14/opartiska-svt-glommer-nagot-i...

http://avpixlat.info/2013/01/23/svt-aktuellt-glommer-sd-i-und...

http://avpixlat.info/2013/01/20/ensidig-diskussion-om-hat-i-k...

http://avpixlat.info/2013/01/17/stodet-for-mp-halverat-tyst-i...

http://avpixlat.info/2013/01/10/svt-avslojar-sitt-eget-hyckle...

Osv...

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det att göra SVT play etc premium only för 179kr sen sluta sända skiten på TV, den som vill ha det på TVn får pröjsa premium. Låter inte alls svårt då t.ex Netflix,viaplay redan har betalningssystem för deras sidor samt Boxer, Canal digital etc har betalning för deras vanliga TV. Radio kan man väl inte göra något speciellt åt men då man bara betalar TV licens om man har en dator/telefon/tv så tycker jag inte det spelar någon roll.

SVT är bara en hög idioter som vill ha mer pengar...

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Inaktiv

Om man vill använda proxy för att undgå blockaden som man själv valt att sätta upp, varför skulle man då inte lika gärna bara kunna hacka grannens wlan och snikköra på det, spar man ju 2400 i internet årsavgift också.

Nä Svenskar är ett ärligt släkte till skillnad från resten av världen, behandla oss ärligt tillbaka politiker!

Tycker det är rent av pinsamt att det som händer faktiskt händer. Vi kallar oss för en "demokrati" men endå trots att säkert 99% av folket är emot TV licens och hårddisksavgifter så införs de ändå...

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Grumbledock;13155693"]Vet inte vilken fantasivärld du lever i men tyvärr måste jag upplysa dig om att din romantiserade bild av SVT inte stämmer för fem öre, men så går det när ma tror på statens propaganda. SVT är synnerligen partisk, vid senaste valet spenderade de 70% av sin programtid med att prata om röda blocket medan blåa bara fick 30% av tiden i rutan (debatt, yheter, information etc). Vidare vägrade de att ta in PP för debatt gällande EU trots att de enligt samtliga sifoundersökningar skulle få mandat i EU. Samma gjorde med SD under valet, de vill inte ens ha med de partier som inte gillas från "högre ort"-

LOL! snacka om att tro på propaganda! För det första är SVTs högsta höns moderat, för det andra så har vi ju en högerregering i sverige. Varför skulle alliansen, vars våta dröm ju är total kapitalism, propagera FÖR public service??
Poängen med public service är ju att tillgodose behovet hos dom mindre grupperna i samhället. Ni klagar tex. på att utbudet är inriktat till äldre människor, det är ju för att i stort sätt alla andra kanaler inte är det.
Är det någon som köpt statens propaganda är det ju dom som vill att var och en ska betala för sig själva och inte hjälpas åt. Det tragikomiska i det är ju hur uppenbart man biter sig själv i svansen med den argumentationen.
500kr mer i plånboken? Grattis! om 40år har du råd med en magnetröntgen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Blev nyfiken nu, så många säger att SVT inte är neutrala hit och dit, men jag har aldrig läst någonstans om det, ingen källa eller så. Inte så att du, eller någon som läser detta råkar ha en? Bara av nyfikenhet.

Behövs ingen källa till det. Det räcker att ha kolla på TV om man har en sådan eller läsa på deras sida. Avpixlat.info har en del artiklar om SVTs vinkling av nyheter också, för att itne tala om hur SVT ljög om att avpixlat.info skulle ha dödshotat SVT, vilket inte var sant och sen gick SVT senare ut och erkände sitt misstag vilket i alla fall var bra gjort, men de borde kolla upp sina källor innan de anklagar andra så där. Oj! nu kom jag med massor av källor ändå.

Kolla på detta korta klipp så förstår du vad jag menar. http://avpixlat.info/2013/01/26/svt-tvingas-dementera-uppgift...

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenKosk:

Mycket fint. Är riktigt jäkla nöjd med Bahnhof som internetleverantör, nu vinner de fler pluspoäng.

samma här, haft Bahnhof sedan 2009 och jag är så jävla nöjd med dem på ALLA punkter, de få gånger jag har haft problem har dem alltid haft en lösning på problemet samma dag. inga andra ISP:er har lyckats som jag haft tidigare, just nu är jag så pass nöjd att jag kan säga att jag aldrig kommer ha en annan ISP så länge de kan leverera till min bostad. (även om jag flyttar osv)

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Jag håller fullständigt med dig. Jag har flyttat till Tyskland för några år sedan och det pågår samma skit här. Först bodde jag i Berlin, där du knappt kan gå ut på gatan längre när du e vit i vissa stadsdelar när det har blivit mörkt. Att tysk media inte det minsta ingår på problematiken gör en ilsken på politiken och media röran och dess agitatorer.
Inte nog med det, kände sig tysklands "Bundespräsident" Gauck tvungen till att hålla tal till jul där han kritiserade latent rasism i tyska samhället och att man måste bekämpa vita rasister som driver sitt oväsen i tunnelbanor och bussar. Han påstår att vita slår och misshandlar mörkhyade och svarthåriga människor i tunnelbanor. Medvetet om att han ljuger gör saken inte bättre. Vi har stora problem med detta i alla storstäder här och där är det inte vita som är agressiva, det är till 95% utlänningar som står för övergreppen.
Det var som ett slag i ansiktet för många medborgare som har gjort sin alldeles egen erfarenhet med ämnet. Därför blev Gauck bombarderat med Brev där folk kallade honom lögnare och mycket annat.
Tyska tidningen "Syddeutsche Zeitung" tog upp ämnet och påstår nu att det var så kallade "Bruna Brev" som Gauck fick. Dom tar det nu som Argument att tyskarna är latent rasistiska. Vilket är en total lögn. Tyskarna vågar inte ens hissa flagga, för det tyder vänsteridioter som överdriven patriotism och därmed för racismn. Så långt har det kommit.
Medialandskapet i europa visar inte upp det problemer som vi verkligen har. Och det gäller inte bara islamiseringen utan ochså ekonomi utrikespolitik och annat.

Sen första januari är alla hushåll i tyskland tvungna att betala 18 euro per månad till denna lögnindustrin vares sig dom har TV-Apparater eller inte. Det räcker med att du har har en tom lägenhet och du är folkbokförd där. Jag och många andra har börjat klaga nu.
Själva fick jag ett brev i onsdags förra veckan där dom vill tvinga mig att betala TV- och radioavgifter. Jag kommer skicka dom ett brev där jag meddelar dom att en rättegång blir oundviklig om dom fortsätter kräva pengar av mig och min fru. Vi får se vad som händer. Många andra har ochså börjat klaga, så det finns hopp.

Du hade säkert dina anledningar till varför det blev flytt till Tysklan, men det var synd att det inte blev frankrike. Har du följt vad som händer där? De tar ett krafttag mot invadnringen och enligt uppgift så skulle de nu sänka bidragen till invandrare med 80-85%. Vilket i praktiken säger till alla invandare och de som tänkt att flytta till frankrike och leva gott på bidrag att det går inte! Man kan inte bara flytta från sitt eget land för att frankrike skänker bort lediga lägenheter och ger gratis mat på bordet. Man får jobba för det också.

Skulle SD få mer makt i Sverige så kanske slöseriet minskar här också.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Snälla använd inte Avpixlat som källa , det skulle vara som att jag använde tv-serien ancient aliens att bevisa att utomjordingar existerar...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snälla använd inte Avpixlat som källa , det skulle vara som att jag använde tv-serien ancient aliens att bevisa att utomjordingar existerar...

Nej..

Permalänk

jag måste byta bahnhof asap

Permalänk

Även om vissa av artiklarna visar på allvarliga missar så är ju faktum att utan public service hade det inte funnits någon granskningsnämnd att anmäla till som nu faktiskt fällt till SD:s fördel i något fall och ingen hade överhuvudtaget varit skyldig att rapportera på något visst sätt.

Permalänk
Medlem

Hoppas Telia och resterande operatörer hakar på detta.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snälla använd inte Avpixlat som källa , det skulle vara som att jag använde tv-serien ancient aliens att bevisa att utomjordingar existerar...

Avpixlat ljuger ju inte direkt om det som sägs om SVT, däremot är det bevisat att SVT ljuger om avpixlat sedan de hittade på att de blivit mordhotade av avpixlat redaktionen och sedan gått ut och erkänt sin lögn.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snälla använd inte Avpixlat som källa , det skulle vara som att jag använde tv-serien ancient aliens att bevisa att utomjordingar existerar...

Hahaa! Bra skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snälla använd inte Avpixlat som källa , det skulle vara som att jag använde tv-serien ancient aliens att bevisa att utomjordingar existerar...

Skrivet av Ziggy:

Hahaa! Bra skrivet.

Nej det var jävligt dåligt skrivet. Det är ju ganska självklart att en TV-serie är påhittat material medans det som skrivs på avpixlat är sant. Dessutom visar alltid avpixlat sina källor till informationen om någon skulle tvivla på det som skrivs.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Har för mig att detta är ett forum för datorer och inte ett forum för nazze-propaganda..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leatherface75:

Den skatten var ändå mera rättvis än vad svenska förslaget var.
Men det verkar ha blivit lite fel i tabellerna där däremot.

En skatt fungerar inte då vi har skattesmitare i alla dess former med TV-mottagare så ända rätta är en lägre obligatorisk avgift än betydligt högre allmänn skatt som dom som propagerar för att det skall vara ändå smiter undan/slipper då dom av en eller annan anledning inte betalar skatt eller helt smiter undan från så avgift är det mest rättvisa oavsett om man "använder" SVT eller ej för har man tillgång till det så har man oavsett om man själv sett till att blocka det eller inte har rätt prylar för att ta emot det så har man tillgång till det.
2100kr/år per hushåll är inga pengar att gnälla över, bara snåla in på lyxkonsumtion lite i kanten så har man sparat detta eller skita i snus/cigg så även studenter har råd att betala denna låga allmänna avgift när dom lever efter sina inkomster och utgifter innan övrigt spenderas.
DET är det mest solidariska att ALLA som har mottagare eller utrustning som defineras att ta emot betalat för det för skatt kommer ALDRIG bli solidarisk då alla inte betalar skatt som har utrustning att ta emot tex SVT play för vem har inte en smartphone som kan använda SVT Play.
Dock så kommer ju detta inte hjälpa då SVT och SR redan idag har sämsta möjliga utbudet med trams och bortkastade pengar på sämre egenproducerad skräp som arbetsmarknadsåtgärd.
Eurovision och OS mår bättre i TV4 än SVT och når sin fulla potential där då det aldrig kommer göra i SVT med antingen fjollor som inte kan sport eller "experter" vars enda merit var att dom var aktiva i antiken men idag inte tillför nåt och därmed saknar plats i sändningen.

Skrivet av light44:

Hoppas Telia och resterande operatörer hakar på detta.

För att?
Det har ju som redan sagts juridiskt noll värde och du kommer att ändå få betala så om du vill betala dels denna avgift för att blockera SVT Play och ändå betala för SVT Play så skaffa Bahnhof då inga andra kommer falla på detta mediajippo. Du kommer aldrig slippa undan denna avgift som på detta viset blir mest rättvis då dom som inte betalar skatt kan slippa undan vilket dom vill.
Pinsamt hur dagens ungdom resonerar och fallit så lågt att dom inte vill göra rätt för sig men ha hela kakan och mer därtill. Hela tråden stinker av detta men inbäddat i lite lögn eller annat vridet för att skapa empati eller "anledning" att slippa undan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gutor:

LOL! snacka om att tro på propaganda! För det första är SVTs högsta höns moderat, för det andra så har vi ju en högerregering i sverige. Varför skulle alliansen, vars våta dröm ju är total kapitalism, propagera FÖR public service??

Media i stort är vänstervriden, detta finns dokumenterat. Sedan är ju alla partier med på värdegrundstugget och mer eller mindre överens i de stora frågorna varför SVT inte är ett propagandaorgan för den som för tillfället har makten, utan etablissemanget i stort.

Skrivet av gutor:

Poängen med public service är ju att tillgodose behovet hos dom mindre grupperna i samhället. Ni klagar tex. på att utbudet är inriktat till äldre människor, det är ju för att i stort sätt alla andra kanaler inte är det.

Nationalsocialister är en mindre grupp i samhället. Ponera att jag vill se Viljans Triumf på SVT och höra tal av William Pierce på P4. Så kommer naturligtvis inte att ske. SVT har sina direktiv. Det spelar ingen roll huruvida programmen är populära, eftersom SVT ska sända impopulära program enligt de som förespråkar public service. SVT har som tidigare skribenter påpekat tagit politisk ställning för etablissemanget i olika sammanhang. SVT och SR ska alltså varken sända sådan folk vill se eller sådant som väljs bort på grund av sin känsliga natur av kommersiella kanaler. SVT förenar propaganda och en konstig godtycklighet i utbudet i övrigt.

Skrivet av gutor:

Är det någon som köpt statens propaganda är det ju dom som vill att var och en ska betala för sig själva och inte hjälpas åt. Det tragikomiska i det är ju hur uppenbart man biter sig själv i svansen med den argumentationen.
500kr mer i plånboken? Grattis! om 40år har du råd med en magnetröntgen...

Det finns kommunister som inte vill betala TV-licens, gäller samma för dem? Kritiken gäller inte den generella principen om solidarisk välfärd utan den specifika företeelsen att tvingas betala för skit man inte vill utsättas för. Det är inte solidariskt att betala ändå så att andra kan utsättas för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snälla använd inte Avpixlat som källa , det skulle vara som att jag använde tv-serien ancient aliens att bevisa att utomjordingar existerar...

Läs, utvärdera och svara något eftersom han gav källor till dig.
Sluta upp med dom där barnsliga åsikterna om att sidor som avpixlat, friatider osv osv finns, vi är väldigt många som är glada att dom finns eftersom dom lämnar en helt annan bild av sammhället, en bild som iaf jag tycker stämmer bättre överens om verkligheten.
Prova tänk lite själv någon gång ska du få se att det inte är så hemskt.

Permalänk
Medlem

Men folkomrösta om vi skall ha public service eller inte.
Problem solved.

Men förmodlgen är det för svårt beslut för oss.