Logitech slutar med konsoltillbehör och fjärrkontroller

Permalänk
Melding Plague

Logitech slutar med konsoltillbehör och fjärrkontroller

Förlusttyngda Logitech omstrukturerar verksamheten och stoppar flera produktkategorier, däribland fjärrkontroller och tillbehör för spelkonsoler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit ett fan av deras kontrollers till tvspel (föredrar org?).

Men deras Harmany One är en underbar dosa..

Permalänk
Medlem

Synd deras logitech rattar är ju bäst (personlig åsikt).

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust. Så länge dom inte slutar göra pc-grejor.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att man väldigt sällan ser en stor lansering av en ny produkt av logitech, som t.ex. Razer gör?

Permalänk
Medlem

Känns som att de gör ett bra beslut och i stort sätt bara fokuserar på det som troligtvis går bäst för dem såsom kring utrustning för spel och liknande.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Intel slutar med moderkort, belkin lägger ner linksys, amd lägger ned i norden och nu logitech... nästa nyhet är väl att amd konkar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Den ekonomiska situationen världen över är knappast bra än så länge. Tyvärr slår det hårt när folk väljer att prioritera annat över tillbehör osv. Men kul att Logitech omstrukturerar och satsar på det som säljer bra.

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att Harmony-serien försvinner. Gedigna kontroller med bra inställningsmöjligheter.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Synd deras logitech rattar är ju bäst (personlig åsikt).

Logitechs rattar kommer med stor sannolikhet fortsätta säljas, de är väldigt populära i den kategorin. (Och räknas nog som "datortillbehör" som de ska fortsätta med.)

Permalänk
Medlem

Deras Harmony-fjärrkontroller är undarbara, så detta var tråkiga nyheter. Deras konsoltillbehör har jag ingen erfarenhet av, men jag misstänker att dom inte är särskilt speciella och även kanske lite åt det billiga och dåliga hållet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ytterst märkligt

Nog för konsoltillbehör, rattar, möss och annat.

Men Fjärrkontrollerna var de ju helt själva på, helt dominanta. Kommer bli ett väldigt stort vakuum inom det segmentet då Philips inte ger mycket längre.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk

Inte bra detta! Hoppas inte de lägger ner supporten och MyHarmony. Vore trist om ens One blir värdelös om några månader.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Deras Harmony-fjärrkontroller är undarbara, så detta var tråkiga nyheter. Deras konsoltillbehör har jag ingen erfarenhet av, men jag misstänker att dom inte är särskilt speciella och även kanske lite åt det billiga och dåliga hållet.

Fjärrkontrollerna ställs ju in via logitechs hemsida, undrar om stödet kommer fortsätta ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fjärrkontrollerna ställs ju in via logitechs hemsida, undrar om stödet kommer fortsätta ?

Skickades från m.sweclockers.com

Tar dom bort det så blir jag riktigt sur. Men det känns som att dom kommer fortsätta underhålla dom. Kanske dock inte kommer läggas till nya produkter i databasen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Fjärrkontrollerna är ju riktigt bra, men antar att dom räknar med att smartphone-appar ska ersätta universalfjärrkontroller i framtiden och väljer att lägga ner redan nu. Har faktiskt själv gått över nästan helt till att använda mobilen till TV och förstärkare.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk

Rip Harmony One.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

noooo, harmony one är det bästa som uppfunnits sedan färdigskivad ost..

Permalänk
Medlem

Jag som just skulle köpa en fjärr... Kan fortfarande tänka mig att göra det beroende på om dom behåller myharmony uppe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Satan vad idiotiskt att sluta med fjärrkontrollerna! Finns ju inga bättre multifjärrar på marknaden. Konstigt att slopa det man är bäst på och där man har flest marknadsandelar.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Remotes/Logitech-s-Comm...

Verkar som de ska sälja av harmony systemen. Inte lägga ner direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Satan vad idiotiskt att sluta med fjärrkontrollerna! Finns ju inga bättre multifjärrar på marknaden. Konstigt att slopa det man är bäst på och där man har flest marknadsandelar.

Förmodligen är det inte tillräckligt lönsamt.

Permalänk
Medlem

Synd, jag hade hoppats på att Harmony Link skulle komma till oss.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

så no more logitech G27 rattar? :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Remotes/Logitech-s-Comm...

Verkar som de ska sälja av harmony systemen. Inte lägga ner direkt.

ja vore idiotiskt att lägga ned harmony. Ska bli intressant att se vilket företag som köper det.

Permalänk
Medlem

Fan då, jag sitter med en Harmony 700 och är snart redo (eller var) att uppgradera, finns inga bättre multifjärrar tycker jag-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Trodde inte det var så hårt för logitech..

Skrivet av nivv:

Satan vad idiotiskt att sluta med fjärrkontrollerna! Finns ju inga bättre multifjärrar på marknaden. Konstigt att slopa det man är bäst på och där man har flest marknadsandelar.

Det är inte lönsamt, varför fortsätta med något som inte genererar pengar, när dom har det tufft plockar man såklart bort det som genererar minst pengar.

Permalänk
Medlem

jahopp lika bra då att köpa in en harmony one som man kan ha i reserv om nuvarande skulle gå sönder. Bästa produkten jag äger skulle jag tro.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Trodde inte det var så hårt för logitech..

Det är inte lönsamt, varför fortsätta med något som inte genererar pengar, när dom har det tufft plockar man såklart bort det som genererar minst pengar.

Då kan dom höja priset, finns ingen konkurrent som är i närheten av Logitechs fjärrkontroller.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kan dom inte lägga ner produktionen av deras usla datorhögtalare istället?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz