War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Edit: Btw, installationen till War Z försökte installera Bing-bar... En sådan sak får mig att överväga att inte ens testa skiten...

Njae, det är DirectX som försöker pracka på en Bing-Bar.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/2012-09-27-dayz-standalone-...
Intressant läsning som kan få en att fundera över WarZ.

Det här är bara vad jag tycker men låter som att några banditer har "stulit" idén.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ang Scam.
Vad i helvete menar folk?
Att det är en kopia? Lurendrejeri?
Sidan är ju skapad 2012, och de säger att den var skapad för 3 år sedan samt att SPELET varit i utveckling i 3 år... 3 år och de har fått igång ett spel som använder assets, modeller, animations och annat från War Inc! och det är otroligt glitchat, buggigt och grafiken påminner ibland om sen playstation 2-era spel. Samtidigt är inte ens banan färdig, dafuq.
Texturer är sjukt lågupplösta och grötiga.
Träden är ju sjukt stora, större än vissa "skyskrapor" och det är galet låg densitet på träden vilket gör att det känns som man går runt i ödemark med ett träd här och där för det mesta. Knappt några outposts eller något kul att hitta.
Just nu är spelet baserat på att loothoarda, dvs glitcha så mycket som möjligt upp på tak och annat, döda spelare, loota skiten ur dom, byt server gå till safezone och lämna in prylarna och repetera.
Spelet verkar ha rätt tattig prestanda också trots war inc motorn, 30-40fps i de "större" (som är sjukt små egentligen) städerna.

DayZ kan man spela ensam hur mycket man vill och ändå ha kul, warz verkar inte alls vara så då man stöter på spelare så gott som hela tiden. Varför? Kartan är för liten för antalet spelare.

Oj wow, du får dayz situationer i Warz, vem kunde ana?!

WarZ kommer endast bli stort om de tar bort allt casual skit och gör någonting vettigt samt tar bort real money market och global inventory samt att man kan spawna i närheten av där man dog..

De säger att de vill dra in pengar under alpha/beta - Sedan lägga ner spelet. Men som sagt, jag tror det är en myt.

Och ang. mitt exempel - Jag skrev det för att trådskaparen vela ha en överblick. Han frågade vad vi visste om spelet. Jag har inte sagt att ett sådan situation inte förekommer i andra spel.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

Har spelat både warz och dayz, Måste faktiskt säga att Warz är riktigt skoj. Det är som dayz fast mer action och skjut fighter, dock kan vi ju säga annat om alla buggar och folk som dödar fresh spawnade folk hela tiden. Tror iaf att warz kommer bli bra tillslut så lägg ett köp på det

Permalänk

Tjabba!! Vill skriva att på fredag den 30 så tänkte jag att vi samlas upp alla Swec och Skyttegravar som har lirat tillsammans på mumble kl typ 18 eller 19 och så gearar vi upp och raidar Stor-städerna innan wipen.

Heter För övrigt på mumble Primestar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Tjabba!! Vill skriva att på fredag den 30 så tänkte jag att vi samlas upp alla Swec och Skyttegravar som har lirat tillsammans på mumble kl typ 18 eller 19 och så gearar vi upp och raidar Stor-städerna innan wipen.

Heter För övrigt på mumble Primestar.

Du ska ju skjuta alla idag pga patchen kommer senare inatt så du lär inte ha nå grejer kvar på fredag ; P

Jag tror jag ska lägga ett långt spår av saker genom hela kartan..har ju fan runt 700 vattenflaskor + hundratals andra grejer..Kan ju vara kul hehehe

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk

Bu när de släppta patchen med klaner, så tänkte jag att jag gör en klan för oss Swecare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jefla clans kostar GC = S så wierd!!!

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem

Gillar spelet som fan, fattar inte varför varenda jävla DayZ fanboy är så anti.
Jag har spelat DayZ ett bra tag och kör nu även WarZ. WarZ ett så mycket roligare bara genom att det inte är så buggat som DayZ är. Jag väntar som fan på DayZ standalone, för just nu orkar jag inte med alla fuskare, alla glitcher, dålig fps etc.

Det va kul dom första månaderna, men nu orkar jag inte med det mer och har gått över till WarZ som jag måste säga att jag är riktigt imponerad av!

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Skrivet av Relish:

Jefla clans kostar GC = S så wierd!!!

De har ändrat sig... de har "lyssnat" på alla klagomål.

http://forums.thewarz.com/showthread.php?68079-FREE-CLANS-are...

Permalänk
Medlem

Måste säga att spelet är det värsta skit som släppts.. Dom har verkligen mkt att göra innan release..
Zombies ser igenom hus/väggar, kröp vid ett hus och plötsligt dyker det upp 5 zombies runt hörnet.. 2 minuter tidigare fanns det inga alls just där förutom på andra sidan huset, Måste ha hört/sett mig igenom väggarna. Zombies skadar en 5 meter ifrån när man springer ifrån dom..

Mitt livs mest bortkastade pengar

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Den stora Warz tråden

tja, välkomna till den stora warz tråden,
jag köpte mitt spel via steam för 9$ och spelat det ca en månad

vad tycker ni om warz, och tycker ni att spelet är en scam ?
själv tycker jag att spelet är skit kul, men den har sina stunder t.ex ofta problem med servrarna och många hackers

"just nu" 2013-01-10

är Warz nere ??
Är det bara jag som får

GetFileData() failed. Data/sounds/warz_music.fsb, bad header

och warz forumet har vart nere i 2 dagar [URL]

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

det jag tyckte floppade värst var att gear och grejjer man köper till sin karaktär för riktiga pengar försvinner när karaktären dör.

dvs du kan bli team dödad av en person på spawn platsen instantly som snor ditt vapen du betalt för.
tycker personligen inte det är ok.

tittade på det men efter att ha sett nån sån här let's play video på youtube där han gick igenom buggar och rena lögner från tillverkaren bestämde jag mig för att inte köpa det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

för 80 kr tycker jag att det är väldigt värt det men om spelet knapt funkar.. ja har inte kunnat spela på 2 dar och deras forum/hjälpc är också nere... så man börjar ju undra om han bara skiter i spelet.

det med att man kan köpa "saker" för riktiga pengar är helt galet.. har en polare som gjorde det så blev han dödad precis när han spawnar av en hacker..

han förlorade typ stor väska och en hockymask och lite andra grejer han har köpt kommer inte ihåg riktigt va han sa men något sånt..
tycker ändå det om man köper de för riktiga pengar borde man inte förlora det t.ex : maskerna man köper borde vara kvar på gubben när man kan reviva den..

ps man kan inte köpa vapen för pengar men "ammo, masker, mat/vatten, väskor och en massa annan skit"

Läste något med att spelet va ett gratis spel från början så la han bara till zombies och bytte namn på spelet till warz..
Och dom lovade ett skill tree men det finns inte heller..

Mycket falsk reklam.. t.ex att man kan köra bilar, kan tillägga att det finns inga körbara bilar
det finns inget intro till spelet alls, så där ifrån kommer bilden inte..

Dold text

EDIT: vill bara tillägga att warz funkar nu
EDIT: Warz forumet uppe nu [ LINK ]
EDIT: Warz funkar inte längre... samma error som innan "sound.."
EDIT: Warz funkar nu.. efter en ominstallation

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

köpte det igår och fick med två polare, tycker det verkar kul som fan. men är rädd att fuskare kommer förstöra spelet =/. Btw har det inte kommit 5 patchar de senaste dagarna? måste la betyda att han jobbar på spelet eller?

Permalänk
Medlem

Någon som vill spela warz? trött på att dö för att det alltid är 2 eller 3 pers som håller ihop,lyckas alltid få en av dem men sen dör jag av den andre =/

Permalänk

Jag är på att lira med någon, kan nog bjuda på lite vapen kanske, har hela mitt global inventory och en extra karaktär fullt med vapen osv

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

Jag är på att lira med någon, kan nog bjuda på lite vapen kanske, har hela mitt global inventory och en extra karaktär fullt med vapen osv

lust och snacka över skype också ? letar någon som spelar ganska mycket ändå ^^

Permalänk
Medlem

Gigansisk jävla scam. Håll er borta från spelet och låt det gå mot den död det förtjänar..

Permalänk
Skrivet av Sears:

Gigansisk jävla scam. Håll er borta från spelet och låt det gå mot den död det förtjänar..

Haha, finns det fortfarande folk som orkar..?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Haha, finns det fortfarande folk som orkar..?

Tydligen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Haha, spelvärldens underhållning 2012.

Sättet de hanterade de tidigare krisarna på var ju helt fantastiska.
Verkar lite småtråkigt, om jag ska vara helt ärlig.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Haha, finns det fortfarande folk som orkar..?

Skrivet av Sears:

Tydligen..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju precis det, en scam.

Fast ni som betalar och fortf spelar har ju inget sätt att tänka eller någon form av spelsmak öht.
En anledning till varför vi får alltmer sämre spel varje år.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Det är ju precis det, en scam.

Fast ni som betalar och fortf spelar har ju inget sätt att tänka eller någon form av spelsmak öht.
En anledning till varför vi får alltmer sämre spel varje år.

Enligt vem? Dig? Alla andra haters?

Folk har olika smak, och uppenbarligen så verkar vissa tycka spelet är roligt. De ska alltså inte få tycka det?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Enligt vem? Dig? Alla andra haters?

Folk har olika smak, och uppenbarligen så verkar vissa tycka spelet är roligt. De ska alltså inte få tycka det?

Vi borde ha diktatur inom PC gaming, där bra spel spelas och dåliga läggs undan i skamvrån!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Vi borde ha diktatur inom PC gaming, där bra spel spelas och dåliga läggs undan i skamvrån!

Det kommer inte fungera.. Alla har ju olika smak.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det kommer inte fungera.. Alla har ju olika smak.

Ibland får man lära folk så de får en bättre smak!

100 kr för ett spel som helt klart är i alpha stadie och en utvecklare som ljuger rumpan av sig dagen lång, värt.
Grafik som ser ut som Half Life 2 osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Enligt vem? Dig? Alla andra haters?

Folk har olika smak, och uppenbarligen så verkar vissa tycka spelet är roligt. De ska alltså inte få tycka det?

Hater är inte rätt uttryck för detta fall.

Spelet är objektivt dåligt.
Det har så många speldesignmissar och problem att det är en faktisk omöjlighet att kalla det ett bra spel.

Sluta försvara dåliga spel. Det skadar oss andra konsumenter.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Hater är inte rätt uttryck för detta fall.

Spelet är objektivt dåligt.
Det har så många speldesignmissar och problem att det är en faktisk omöjlighet att kalla det ett bra spel.

Sluta försvara dåliga spel. Det skadar oss andra konsumenter.

Jag försvarar inte spelet, jag tycker mest att det är intressant hur folk inte ska få spela spel de tycker är roliga.
Det finns ju en anledning till att folk fortfarande spelar spelet..

Visa signatur