Permalänk
Medlem

Påfyllning av vatten i slutet system

Är det möjligt att fylla på vätska (destillerat vatten), i ett slutet vattenkylningssystem av typen Hydro Series H90?

OM det är möjligt, finns det någon möjlighet att finna en "manual"...handledning i HUR man går tillväga? Rent tekniskt kan det ju inte vara omöjligt att fylla på. Varför skulle man då vilja fylla på vätskemängden? Jag upplever att mängden vätska har blivit mindre efter 1 år. Kanske är det ren inbillning, men för att säkerställa detta har jag inlett ett test där jag väger hela paketet, utan fläkt då naturligtvis, med 1 gr noggrannhet, detta kommer att fortgå under 3 månader med vägning 1 gång varje vecka för att så småningom kunna få fram ett diagram. Ett diagram som antingen visar att jag har rätt eller fel.

Jag vill nu i god tid veta, är det möjligt att korrigera denna vätskeförlust på ett smart och enkelt sätt som är definitivt säkert för systemet.

Vet just DU svaret på denna kanske något för en del "korkade" fråga, hör av dig. Men minns en sak, alla frågor kan verka korkade för den som aldrig ställer frågor. Fast ställer man aldrig frågor får man heller inga svar.....

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det går ju att fylla på med vätska, men tror inte det blir så enkelt att göra det.

EDIT: jag har sett bilder där folk har bytt slangar och vätska på H100.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Entusiast

Det blir inte så enkelt. Du måste bryta vattenloopen. Troligen gör du det enklast genom att klippa en av slangarna.
Slangen blir du troligen tvungen att byta ut helt efter att du har klippt den.
Jag rekommenderar dig att helt enkelt modifiera ditt kylningssystem fullt ut, eftersom ingreppet redan är så pass destruktivt.

Här är ett länktips: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=83593
Detta gäller visserligen H50, men principen är densamma.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Vätska har en tendens att dunsta igenom silikon slangar i vattensystem. Det borde dock inte vara några större mängder som ställer till något.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Det smartaste och mest tidseffektiva är att inte bry sig om det skulle jag tro. Skulle bli förvånad om detta påverkar prestandan märkbart på mindre än 5 år typ?

Permalänk
Medlem

Vet att jag läst på något engelskspråkigt forum om någon som hade sluten-vattenkylare, tror det var någon av Corsairs Hydro kylare, som borrade ett hål i radiatorn där han kunde fylla på vätska och sedan pluggade igen det så det var slutet igen.
Men jag minns tyvärr inte var jag hittade det. Helt riskfritt är det ju inte.

Permalänk
Medlem

tänk på alla modiferingar du gör gäller inte garantin längre.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Entusiast

Om jag skulle öppna min H100 och sen fylla den igen så skulle jag nog se till att rengöra radiatorn noga, sen fylla en glassburk med vätskan jag skulle fylla den med.
Sen skulle jag haft en slang kopplad till radiatorn och den andra sugandes vatten i glassburken.
När alla bubblor väl var ute ur slingan så skulle jag sänka ner radiatorn i glassburken och kopplat in den andra slangen, med pumpen fortfarande pumpande.

Tror det är det säkraste sättet, dock har jag aldrig testat det