Permalänk
Medlem

mäta temperaturer.

hej jag undrar om ni vet någon bra program för att mäta temperaturer på cpu och gpu?

har nu core temp men vet inte om det stämmer. med min Arctic Freezer 13 får jag 30-40 grader enligt den. och då har jag ställt in på lägsta som ska vara 200rpm. kan inte stämma?

tack:)

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem

HW-monitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Inte omöjligt med så låga temps om du har bra luftflöde i chassit och idlar.

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

tycker att jag har bra luftflöde. in där fram och under. ut på sidan och där back. har hört att min cpu kylare kan kyla till 40 grader när den är på högsta. kan man kolla hur snabbt den kör? har ställt på det lägsta i bois.

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacke123:

tycker att jag har bra luftflöde. in där fram och under. ut på sidan och där back. har hört att min cpu kylare kan kyla till 40 grader när den är på högsta. kan man kolla hur snabbt den kör? har ställt på det lägsta i bois.

i antal rpm kan göras i hw monitor, i 200 rpm kan nog inte stämma då jag har på silent som snurrar på ca 600 rpm. Du har säkert missat något i uefi ;).

Permalänk
Medlem

tex. vad då? i uefi hw monitor har jag ställt in på nivå ett men det verkar inte hjälpa?

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb