Permalänk
Medlem

ram

hejsan, jag har 24Gb ram, vet inte vrf jag har så mtk, de bara blev så. men går de på nått sätt att låta windows 7 ta mer ram? för om jag änndå har 24Gb så är de väll lika bra och använda de

tack för svar i förhand

Permalänk
Hedersmedlem

W7 använder så mycket det behöver, så om du bara sysslar med spel och surfning är det "way too much". Du lär inte få problem med slut på minnet iaf.
Vad gör du med burken?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

hejsan, jag har 24Gb ram, vet inte vrf jag har så mtk, de bara blev så. men går de på nått sätt att låta windows 7 ta mer ram? för om jag änndå har 24Gb så är de väll lika bra och använda de

tack för svar i förhand

Va..?

Vad har du för operativsystem?

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Va..?

Vad har du för operativsystem?

de står i texten

Permalänk
Avstängd

går det inte att anväda ram som en ssd? alltså att du har cache filer på dom? har för mig att jag har läst det här på forumet en gång i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

W7 använder så mycket det behöver, så om du bara sysslar med spel och surfning är det "way too much". Du lär inte få problem med slut på minnet iaf.
Vad gör du med burken?

hm ah de ja brukar göra är oftast att spela spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ohoy:

Va..?

Vad har du för operativsystem?

haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

går det inte att anväda ram som en ssd? alltså att du har cache filer på dom? har för mig att jag har läst det här på forumet en gång i tiden

de hade faktiskt inte varit helt fel. eftersom jag har inget o ja tvivlar på att ja har nån gång hittils använt mig av 24Gb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

de hade faktiskt inte varit helt fel. eftersom jag har inget o ja tvivlar på att ja har nån gång hittils använt mig av 24Gb,

Menade, om du har 32bit så kan inte ditt OS använda allt ditt ram. Men om du nu har 64bit så använder din dator ramet vid behov och du behöver inte gör något

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Menade, om du har 32bit så kan inte ditt OS använda allt ditt ram. Men om du nu har 64bit så använder din dator ramet vid behov och du behöver inte gör något

såklart nuförtiden så är de knappt några som använder 32-bit? o eftersom jag har 24Gb ram så är de klart jag använder 64-bit windows

Permalänk
Medlem

Visst, du kan skapa en RAM-disk, men en sådan töms var gång som datorn blir strömlös eller startas om. Man kan ej lagra saker permanent i RAM. Bäst är nog att du bara fortsätter använda din dator och vara lugn i vetskap om att du ej har slut på RAM.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Visst, du kan skapa en RAM-disk, men en sådan töms var gång som datorn blir strömlös eller startas om. Man kan ej lagra saker permanent i RAM. Bäst är nog att du bara fortsätter använda din dator och vara lugn i vetskap om att du ej har slut på RAM.

aha. okej . aja tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

såklart nuförtiden så är de knappt några som använder 32-bit? o eftersom jag har 24Gb ram så är de klart jag använder 64-bit windows

Det räcker inte. Du måste ha Professional eller Ultimate. Home Premium har bara stöd för 16GB, Home har bara stöd för 8GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det räcker inte. Du måste ha Professional eller Ultimate. Home Premium har bara stöd för 16GB, Home har bara stöd för 8GB.

jag har varit såpass busig o ladda ner win 7 ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

jag har varit såpass busig o ladda ner win 7 ultimate 64-bit

Busig?

Är det förresten ditt Phenom II-system som har 24GB RAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Menade, om du har 32bit så kan inte ditt OS använda allt ditt ram. Men om du nu har 64bit så använder din dator ramet vid behov och du behöver inte gör något

Skrivet av specel:

såklart nuförtiden så är de knappt några som använder 32-bit? o eftersom jag har 24Gb ram så är de klart jag använder 64-bit windows

Det är dock bara inte om det är 32- eller 64 bit som spelar någon roll. Vilken Windows version kör du? För det är så att Home premium bara klarar max 16 gb ram.

Om du nu vet att du inte använder all din ram, vilket inte är så konstigt eftersom 24 gB är rätt så mycket och du bara spelar spel så förstår jag inte varför du vill ha mer? Troligen för att ditt första inlägg inte riktigt förklarade vad du ville.

Edit: Några hann före

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Busig?

Är det förresten ditt Phenom II-system som har 24GB RAM?

stämmer bra de

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

stämmer bra de

Det var nog inte det bästa köpet. Kit med tre eller sex RAM-moduler är avsedda för plattformar med stöd för tre minneskanaler.

AM3(+) stödjer bara två minneskanaler.

Det hade varit billigare och bättre för dig att köpa 4*4GB RAM ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det var nog inte det bästa köpet. Kit med tre eller sex RAM-moduler är avsedda för plattformar med stöd för tre minneskanaler.

AM3(+) stödjer bara två minneskanaler.

Det hade varit billigare och bättre för dig att köpa 4*4GB RAM ist.

aha, men asså de spelar inte så stor roll. för ja ska snart köpa nytt modekort o processor, så det blir intel

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

aha, men asså de spelar inte så stor roll. för ja ska snart köpa nytt modekort o processor, så det blir intel

Den enda någorlunda vanliga plattform (den enda?) som använder tre minneskanaler är 1366, och den har några år på nacken. Inget man köper nytt med andra ord.

Jag föreslår att du säljer dina minnen till ngn som redan sitter på ett 1366-system.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av specel:

jag har varit såpass busig o ladda ner win 7 ultimate 64-bit

Det var synd.

*Tråd låst*

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.