Permalänk
Medlem

SaihtaMM's CM Storm Stryker v2.0

Specifikation:
Processor: Intel Core i5 2500K @ 4,1GHz
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8 Gb
Grafik: XFX 7970 DD
Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P
PSU: Corsair TX850M
HDD: WD Green 1TB
SSD: OCZ Vertex 4 128GB

Kylning:
CPU: Be quiet Dark Rock 2 PRO
Grafik: Artic TwinTurbo II
In: Corsair AF120 Quiet (x4) (En utav dem för bara luft förbi hårddiskarna)
Ut: Corsair AF140 Quiet (x3)

SaihtaMM's CM Storm Stryker v2.0

Permalänk

Snyggt!
Jag tycker att du ska ha den svarta panel-grejen. Visste faktiskt att man inte kunde byta!
5 av 5

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

Snyggt!
Jag tycker att du ska ha den svarta panel-grejen. Visste faktiskt att man inte kunde byta!
5 av 5

Tackar! *lyfter på hatten*
Panel-grejen är bara photoshoppad, men det ska allt då att lösa så att den blir svart. Den är liksom bara fastsatt med två skruv

Permalänk
Skrivet av SaihtaMM:

Tackar! *lyfter på hatten*
Panel-grejen är bara photoshoppad, men det ska allt då att lösa så att den blir svart. Den är liksom bara fastsatt med två skruv

Jaha, photoshop, ser man på! Riktigt bra photoshoppat

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

såg riktigt nice ut i svart

Permalänk
Avstängd

Bra system och snyggt chassi

Permalänk

Kan du fixa den i svart så byter jag ut 4an mot en femma!

Permalänk
Avstängd

Hur högt låter Be Quiet kylaren? Har en på ingång för att få ner ljudnivån på datorn.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Hur högt låter Be Quiet kylaren? Har en på ingång för att få ner ljudnivån på datorn.

Man hör den typ inte. Kör vanligtvis fläktarna på 20% (600rpm), vilket är minsta hastighteten, när jag spelar. Men om man drar upp dom på max så är dom fortfarande väldigt tysta och dom har ett väldigt dovt ljud.

Permalänk
Medlem

Grafikkortskylningen, är den bra?
Låter den mycket har den bra temps?
Går det att överklocka mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Grafikkortskylningen, är den bra?
Låter den mycket har den bra temps?
Går det att överklocka mycket?

Med handen på hjärtat är jag INTE jätteimponerad av kylaren. Den låter en hel del när fläcktarna börjar få lite fart. Jag var tvungen att ställa om fläcktkurvan i Afterburner för att bli nöjd. Den kyler heller inte så bra som man kanske hoppats på. Under Furmark har jag för mig att kortet var ca 78 grader med fläcktarna på 78%. Låter som fan då

MEN!!! Jag har bra luftflöde i burken, så med fläktkurvan omställd så behövs inte fläktarna att köras så hårt vilket resulterar att under gaming-load (BF3 @ Ultra 1080p) ligger kortet på typ 70 grader med en så pass låg fläkthastighet att det inte stör. Då kör jag chassifläktarna på halvfart.

Skulle jag valt ett 7970 idag så skulle jag nog ta ett ASUS-kort med DCU II kylaren istället

EDIT:
Just det ja, överklockning. Vet inte hur mycket överklocking den är god för med den kylaren, men det finns ju en fabriksöverklockad variant med exakt samma kyl, så lite pallar den allt

Permalänk

Riktigt fint chassi du har, kika gärna mitt galleri

Fläkten var jävligt fet med

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.