Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

212 är jätteliten jämfört med vad som får plats i R4

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Du har tyvärr rätt, den kommer inte få plats. Jag har själv 212 men jag har bara 2 stickor som jag var tvungen att flytta plats på för att dom inte skulle ta emot. Du skulle kunna ta bort kylflänsen från dom som tar emot, dom är ju tydligen bara för "show" ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Du har tyvärr rätt, den kommer inte få plats. Jag har själv 212 men jag har bara 2 stickor som jag var tvungen att flytta plats på för att dom inte skulle ta emot. Du skulle kunna ta bort kylflänsen från dom som tar emot, dom är ju tydligen bara för "show" ändå.

Hur tar man bort kylflänsen då?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Borgis:

Hur tar man bort kylflänsen då?

Dom borde sitta fast med skruvar. Annars är det bara att göra lite Google sökning, finns nog folk som har tagit dom sånna förut.

Permalänk
Medlem

Kan man ändra beställningen och välja någon fläkt som passar?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Ja det kan du, fråga inet bara. de har bra support så hjälper de dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Dom borde sitta fast med skruvar. Annars är det bara att göra lite Google sökning, finns nog folk som har tagit dom sånna förut.

Jag beställde de extra minnena nu också. Skulle det hjälpa om jag bytar till låg profil? https://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-... och funkar det tillsammans med de andra?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Borgis:

Jag beställde de extra minnena nu också. Skulle det hjälpa om jag bytar till låg profil? https://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-... och funkar det tillsammans med de andra?

Dom kommer inte vara i vägen för fläkten.
bara du sätter dom i olika kanaler borde dom funka tillsammans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Dom kommer inte vara i vägen för fläkten.
bara du sätter dom i olika kanaler borde dom funka tillsammans

Vad menar du med olika kanaler?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Borgis:

Vad menar du med olika kanaler?

Du har 4 platser för RAM minnen som är uppdelade i 2 kanaler så du måste sätta 2 likadana i samma kanal annars kan dom inte jobba tillsammans.
Det brukar stå A1, B1, A2 och B2. dom med siffrorna bestämmer kanalen. så du ska sätta ena paret i A1 och B1 och det andra i A2 och B2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Du har 4 platser för RAM minnen som är uppdelade i 2 kanaler så du måste sätta 2 likadana i samma kanal annars kan dom inte jobba tillsammans.
Det brukar stå A1, B1, A2 och B2. dom med siffrorna bestämmer kanalen. så du ska sätta ena paret i A1 och B1 och det andra i A2 och B2

Det visade sig att det fungerade men det blev trångt.

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Borgis:

Det visade sig att det fungerade men det blev trångt.

http://i.imgur.com/sWmJU9k.jpg

Oj, ja det där kan man kalla millimeterpassning!

Grattis