Nvidia släpper Geforce Drivers 313.95 inför Crysis 3

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 313.95 inför Crysis 3

Till den som planerar att dyka in i Crysis 3 Multiplayer Open Beta släpper Nvidia en ny drivrutin för grafikkorten i Geforce-serien med löften om bättre prestanda – inte bara i Crysis 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är varför jag gillar Nvidia <3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Med dessa ständiga drivrutins-släpp från både Nvida & AMD vore det kanske dags med ett uppdaterat grafikkortstest, speciellt som de nya generationerna verkar låta vänta på sig? Om man får drömma

Det hade varit intressant både att se hur Nvidias och AMDs kort står mot varandra och hur stor den faktiska prestandaskillnad är mot tidigare drivrutinsversioner ("upp till" kan ju faktiskt innebära lite vad som helst).

Permalänk
Medlem

Får väl testa och se om denna drivrutinen inte drar ner 20 FPS på BF3 som alla andra drivrutiner sen 306.97 gör. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Det här är varför jag gillar Nvidia <3

Jo för AMD släpper verkligen inga förbättringar i prestanda genom mjukvara

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Jo för AMD släpper verkligen inga förbättringar i prestanda genom mjukvara

Men inte på nysläppta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Med dessa ständiga drivrutins-släpp från både Nvida & AMD vore det kanske dags med ett uppdaterat grafikkortstest, speciellt som de nya generationerna verkar låta vänta på sig? Om man får drömma

Yes! Det skulle verkligen vara kul om Sweclockers gjorde så. Hardcop har gjort så för Nividia, men man litar just mest på sin favorit sida
Trevligt bättre prestanda. Ska testa civ5 och se om Huge +20 ais fungerar bättre sedan jag testade det sist, för ett år sedan

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Hahha helt galet! Seeer fram imot detta nu!! Ryser!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatrixAxel:

Hahha helt galet! Seeer fram imot detta nu!! Ryser!

Mjo, det är sensationellt.

Permalänk
Medlem

drivrutins krig .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Men inte på nysläppta spel.

Var iofs inga många "nysläppta" spel i listan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Yes! Det skulle verkligen vara kul om Sweclockers gjorde så. Hardcop har gjort så för Nividia, men man litar just mest på sin favorit sida
Trevligt bättre prestanda. Ska testa civ5 och se om Huge +20 ais fungerar bättre sedan jag testade det sist, för ett år sedan

Och vad exakt är det som säger att ingen annan i hela världen utom en svensk sida fylld med ungar klarar av att göra ett test?!
Här räcker det med att skriva det som vill höras, sen om det stämmer eller inte är skit samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Inga boosts alls för 680?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Inga boosts alls för 680?

Lär ju vara ungefär sama då d e samma arkitektur...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

Inga boosts alls för 680?

Vad får dig att tro det bara för att dessa siffror var framtagna med ett GTX 670?! Du kan ju inte seriöst tro att det inte skulle vara då de har samma krets (GK104)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tid Crysis 3 betan drar igång?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Lär ju vara ungefär sama då d e samma arkitektur...

Skrivet av Justbecause:

Vad får dig att tro det bara för att dessa siffror var framtagna med ett GTX 670?! Du kan ju inte seriöst tro att det inte skulle vara då de har samma krets (GK104)

Skickades från m.sweclockers.com

Om ni kollar denna länken så förstår ni nog hur jag menar.

http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-313.95-...

Vid tidigare släpp av beta-drivers så har dom alltid skrivit 680 för sig. Något som jag också reagera på är att det är enbart är 690 som får en extrem boost till crysis 3?

Edit: Justbecause, varför vara så spydig? Bara onödigt att vara det.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exabyte:

Någon som vet vilken tid Crysis 3 betan drar igång?

Imorgon!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Gäller det på 670 korten mer fps som dom vissar eller är det bara 680 som gäller

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

"Oh nej, jag tappar omärkbara 20FPS, vad ska jag ta mig till?"

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, ligger man redan på 60 FPS gränsen så kan jag förstå hans oro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koffe_93:

Jo för AMD släpper verkligen inga förbättringar i prestanda genom mjukvara

Inte utan att lägga till nya problem som är långt värre än låg FPS, tex microstuttering.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

"Någon som vet vilken tid Crysis 3 betan drar igång?"

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Har haft lite strul med konstiga ryck i bilden, i bl.a Skyrim och BF3, efter installation av Win8.(med 310.90)
Även på low settings i BF3 så det var inget sånt "drop".

Dessa fungerade mycket bättre! Tack nVidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Jo för AMD släpper verkligen inga förbättringar i prestanda genom mjukvara

Man behöver inte vänta 1-2 veckor för att spela ett nytt spel om man har nvidia!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Man behöver inte vänta 1-2 veckor för att spela ett nytt spel om man har nvidia!

Inte med AMD heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Om ni kollar denna länken så förstår ni nog hur jag menar.

http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-313.95-...

Vid tidigare släpp av beta-drivers så har dom alltid skrivit 680 för sig. Något som jag också reagera på är att det är enbart är 690 som får en extrem boost till crysis 3?

Edit: Justbecause, varför vara så spydig? Bara onödigt att vara det.

En Nvidia representant har sagt att de bara testar med några få kort, det betyder inte att det enbart blir prestanda ökning för just dem korten.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Jo för AMD släpper verkligen inga förbättringar i prestanda genom mjukvara

Varför var du tvungen att kommentera? Så jävla onödigt, man kan väl för fan tycka om ett annat företag utan att det behöver betyda att man hatar konkurrenten?

Jag blir så sjukt trött på alla idiotiska inlägg som görs med 0 tanke på vad det är man kommenterar, detta min vän är det som skapar näthat. Tänk efter innan du postar nästa gång...

OnT: Aldrig fel med mer prestanda!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Inte med AMD heller.

nää märkte det när jag körde AMD ifrån 4000-7900 serien!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Justbecause strikes again...

Trevligt för de som har Nvidia-kort med lite boost :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur min rigg klarar av betan på 1080 samt 1440.(Håller tummarna)

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB