Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Med risk för att starta ett Nvidia vs AMD flame-war (det är inte min avsikt!), var det bara jag som reagerade på att GTX 680 slog HD 7970, och GTX 680 SLI slog HD 7970 CF, i varenda test och upplösning, förutom i Hitman Absolution x1440?

Nu körde korten visserligen i stock-speed (antar jag iallafall), men ibland var gapen ganska stora. Går verkligen HD 7970 att OC:a så mycket att det både kommer ikapp och går om ett lika OC:at GTX 680?

F.ö. väldigt intressant att dom även recenserade Radeon Pro.

Tänkte på samma sak att 680 slog 7970 GHz i många av testerna
Har ju snackats hit och dit om vilket som är snabbare men nu har man ett bra test som visar att det spela inte nån roll om det är en GHz edition eller inte. 680 är kortet som går ut som en vinnare i den fighten. Sedan gör det inte att men slipper MS =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Först av allt: En super test. Tack SweC. Äntligen får man problemet med microstuttering/Jitter synligt. Och testen med Radeon Pro visar på en lösning. Hoppas bara att AMD kan lära sig och implementera det i sina drivrutiner.

Sen ROG Ares II: Tyvärr så är det ett hipsters kort. Häftigt utseende men för dyrt och för sent. Något för hipsters att skryta med men för oss andra bara korkat.
Man får 2st 7970 med http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/589/accelero-hybrid-7970.html?c=2182 för ca 8500-9000:-. Och med den configen så kan man fm överklocka bättre än Arers II. Coolare utseende . 4500:- lägre pris.

Jag tror du har lite skev bild av definationen av hipsters, men du har en poäng.

Skrivet av Ignostic:

Är ganska säker på att jag aldrig kommer köpa ett grafikkort för över 10 000 men jag skulle väldigt gärna betala en rimlig summa extra för en liknande kylning på nästa kort jag köper.

Kylningslösningen är ju faktiskt grym, jag hade lätt betalt 1000kr mer än referensdesign för en sådan kyllösning. Eller ännu hellre ett kort som kylde även vram med vatten. Sen jag såg kortet första gången så har jag fantaserat lite om att bygga en m-itx dator med någon liknande grafikkortsradiator som insug och tex en h80i som utsug. Snyggt och cleant.

Permalänk
Medlem

Det var intressant och läsa men det blir inget köp för mig.

NVIDIA of my heart.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lontarus:

Herre jävlar. Två sådana, 28 000 kronor. Det är ju fan mer än en macbook pro med retina

Du får en MacBook Pro Retina och en iPad 4 för 28000kr och ändå får du lite över

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Väldigt trevlig recension.

Tyvärr så är jag inte alls imponerad av Ares II, i synnerhet nu när jag sett hur det presterar.
Visst, det är det snabbaste kortet på marknaden, men jag tror att de flesta här inne hellre köper ett GTX 690 / GTX 680 SLI / HD 7970 Ghz Crossfire för nästan likvärdig prestanda, samtidigt som dom sparar flera tusen kronor!

GTX 680 SLI / HD 7970 GHz CF för ~8000:-
eller
Ares III för ~14.000:-
75% dyrare för 10% mer prestanda? Nej tack.

Innan jag blir påhoppad, ja jag vet att detta är ett opraktiskt skrytkort gjort mest för show och för att Asus ska kunna säga "titta vad vi kan göra, teehee", men när pris/prestanda-hoppet blir så här stort så tycker jag inte längre att det är coolt, det är bara dumt.

Ares III är ju en fruktansvärt nischad produkt framtagen för de som vill säga "Jag har en Ares III lösning i min dator". Inte de som söker prestanda per krona.

Skrivet av Hcz:

Tänkte på samma sak att 680 slog 7970 GHz i många av testerna
Har ju snackats hit och dit om vilket som är snabbare men nu har man ett bra test som visar att det spela inte nån roll om det är en GHz edition eller inte. 680 är kortet som går ut som en vinnare i den fighten. Sedan gör det inte att men slipper MS =P

Det roliga är att GTX 680 nästan är 1000 kr dyrare. Och det är vad som diskuterats flitigt i forumen. Att det ska skilja ungefär 2 FPS i genomsnitt för den priset är ju inte ekonomiskt försvarbart. Observera att det gäller även titlar som är Nvidia vänliga som tex. BF3. Om du nu inte planerar att specifikt spela spel som använder sig fullt ut av PhysX eller Cuda. Så är inte GTX680 ett mer prisvärt kort i jämförelse med HD7970.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

[/b]JUST därför jag inte använder mina 3x 7970[/b], men jag vill verkligen använda dom i mina 6080x1080 pga av minnet och bandbredden.

Tycker det är så nedrans tråkigt att inte drivrutinerna funkar så bra som dom gör för Nvidia.

Jag har både AMD och Nvidia så inget fanboy war nu

Vilket fränt kort men asså 14000kr bara för att få ett av dom 999 exemplar, då köper jag hellre vattenkylning på mina 680

Vad har du egentligen?! Här om dagen skrev du att du hade 4xGTX 680 efter du sålde dina 4xGTX 580 och du köpte vanligtvis [/]ALLTID[b] GPU från EVGA (som bara har nVIDIA-kort) i EVGA-tråden

Skrivet av tvelander:

Jag köpte ju 4x 680 och tyckte inte det va värt att ha kvar 4x 580 ^^ man fick ju en ganska bra slant för dom ändå för 1 år sen.

Ända anledning till varför jag inte har EVGA 680 är för att dom fanns inte vid 22 mars release i butik, så då köpte jag Gigabyte.

Annars hade jag köpt EVGA som jag alltid gör vid GPUs annars.

...men nu påstår du alltså att du har 3x7970?! Drömmare eller mytoman...steget är inte långt emellan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av skog1s:

Så när du går in för att köpa ett nytt grafikkort, så ligger du och läser drivrutiner innan köpet? ( )
Inte prestanda per krona?

Eller hur.

Jag tex kollar nästan bara på spel stöd och hur bra 3 skärms funkar.

Och drivrutiner, jag va ju tvungen så jag testa AMD och blev besviken så dom får användas som singellkort atm.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Justbecause:

Vad har du egentligen?! Här om dagen skrev du att du hade 4xGTX 680 efter du sålde dina 4xGTX 580 och du köpte vanligtvis [/]ALLTID[b] GPU från EVGA (som bara har nVIDIA-kort) i EVGA-tråden

...men nu påstår du alltså att du har 3x7970?! Drömmare eller mytoman...steget är inte långt emellan

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå mytoman vad snackar du om, jag fick köpa 3x 7970 av en polare då han inte vill ha AMD och köpte 2x 680, och fick dom fick dom för snorbilligt pris.

Jag sålde mina 4x 580 från EVGA runt februari för att ha pengar till 4x 680 22 mars när dom släptes. SÅ fanns inte EVGA korten i någon affär och jag ville inte vänta på 3-4 dagar för att få dom på posten så jag åkte direkt till inet och köpte 4x 680 gigabyte.

Jag hade 3x i main rig i sign och 1 i min miniITX dator men nu har den ett 7970 så använder 4x 680 atm.

Du kan ju påstå vad du vill.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...men nu påstår du alltså att du har 3x7970?! Drömmare eller mytoman...steget är inte långt emellan

Tvelander har 4x GTX 680 och har (eller har haft) 3x HD 7970.
Snart lär du läsa att han har 2-3 GTX Titan.

Han är ingen mytoman, han gillar helt enkelt att ha det bästa inom hårdvara när det kommer till spel...en grafikoman.

Edit: Fan vad jag skriver långsamt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Minsc S2:

Tvelander har 4x GTX 680 och har (eller har haft) 3x HD 7970.
Snart lär du läsa att han har 2-3 GTX Titan.

Han är ingen mytoman, han gillar helt enkelt att ha det bästa inom hårdvara när det kommer till spel...en grafikoman.

Edit: Fan vad jag skriver långsamt...

Men allt i mitt galleri är ju MYT så

Edit : Dock är dom bilderna SJUKT gamla och jag suger väldigt mycket på att ta bilder och uppdatera.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vad har du egentligen?! Här om dagen skrev du att du hade 4xGTX 680 efter du sålde dina 4xGTX 580 och du köpte vanligtvis [/]ALLTID[b] GPU från EVGA (som bara har nVIDIA-kort) i EVGA-tråden

...men nu påstår du alltså att du har 3x7970?! Drömmare eller mytoman...steget är inte långt emellan

Skickades från m.sweclockers.com

Man ljuger aldrig om hårdvaran här. och det han skriver stämmer. Det hade du kunnat kolla upp lätt innan du skrev.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av skog1s:

Man ljuger aldrig om hårdvaran här. och det han skriver stämmer. Det hade du kunnat kolla upp lätt innan du skrev.

Hade jag ljugit om hårdvara hade jag ju inte haft det jag har i sign

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Utmärkt utformning på recensionen! Stora pluspoäng för renderingstider i kombination med de klassiska FPS-diagrammen - klockrent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Ja det har jag faktiskt, eftersom jag är språk-facist!

Jag vet att en hobby kostar pengar. Men det är inte en investering. Enligt mitt sätt att se det, så byter inte investeringen "valuta" under tidens gång.
En aktiepost kostar X kr, och ökar (förhoppningsvis) till X kr+avkastning över tid. Money in money out.
Investera kärlek och tid i en annan person och du får kanske en fru/man och familj... Men du investerar inte X pengar i en kvinna och förväntar dig kärlek tillbaka! Det är för övrigt olagligt enligt svensk lag.

Skämt åsido. Ekonomiskt sett, är hobbies en direkt förlustaffär. Det beror såklart på hobbyn, men generellt tror jag vi är få som kommer ut med mer pengar på andra sidan. Men du har rätt i att du köper bättre prestanda och därmed en bättre spelupplevelse. Men det är ingen investering, det är konsumtion.

De flesta hobbyer ger inte monetär avkastning, utan avkastning i form av bland annat spelglädje, njutbara upplevelser och glädjen i att just hålla på med hobbyn Men som du mycket riktigt säger är det ingen investering för det!

Permalänk

Ursäkta jag måste fråga redaktionen en sak och jag hoppas verkligen att ni lägger märke till min lilla ruta i tråden

jag uppskattar alla tester ni gör... dock är målet att testa grafisk prestanda i spel såväl som ren beräkningskraft på korten. När jag ser de speltitlar ni testar grafikkorten i blir jag dock lite blå i ansiktet :/ Där är inte många spel ni testar i som verkligen knäcker korten med fräsh DX11 och fläskiga texturer... BF3 är absolut en sådan titel men icke flera av dom andra, säg Farcry3... Vad jag undrar och länge har undrat är varför ni inte använder er av Crysis 2 med DX11 patch och HD texturer... där är något som verkligen belastar grafikkortet tungt! och ett test jag verkligen skulle titta efter 2 gånger när jag går igenom en recension.

Crysis 3 är på horisonten som ni redan har skrivit om på sidan därför måste jag be er att inkludera det spelet som ett test för ren GPU prestanda. Detta är en önskan ifrån mig och inte något illa menat mot er på något vis! Love your work keep it up!

Tack för mycket välskrivna artiklar och oerhört goda tester!

// Sten Sture den Store!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Man ljuger aldrig om hårdvaran här. och det han skriver stämmer.

Det enda man ibland ljuger om här på forumet är om hur ens hårdvara presterar.
Jag vet dock inte varför, för det finns oftast 10 personer i "närheten" som omedelbart kan syna ens bluff.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Men detta är ju inte en skapelse av Amd utan Asus, som använder sig av amd delar.

Hur menar du?

tack för att du poängterade det tänkte inte på det ^^ anyway så höjer ju detta AMD's marknad för entusiaster (med stora plånböcker)

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Ca 5000 kronor mer än ett GTX 690 & använder CA 225 Watt mer än ett 690, jadu vet inte vad jag ska säga såg ut som ett bra kort men priset & strömmen den förbrukar är ju långt ifrån värt det, men det är givetvis en personlig smaksak.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

...men nu påstår du alltså att du har 3x7970?! Drömmare eller mytoman...steget är inte långt emellan

Skickades från m.sweclockers.com

Men alltså Justbecause du har ju fel i nästan alla påståenden du någonsin gör på forumet.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kaya:

Så 2 7970 på samma kort för 14k eller 2 lösa 7970 för 6,5k hmm...

Smäll på 4000 så har du två 7970 med mycket bättre custom vattenkylning dessutom. Fasen, nästan att man får in ett tredje 7970 i vattenloopen för Ares pris x)

Permalänk
Medlem

Jäkligt intressant med renderingstids graferna, mycket kudos till redaktionen!
Det är dock sådan här information som gör att jag hellre väljer nvidia då jag gör inköp, AMD måste lägga mycket mer tid på sina drivrutiner innan jag kommer köpa deras produkter på nytt. Med det sagt har inte nvidia perfekt mjukvara de heller, men klart BÄTTRE.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Så när du går in för att köpa ett nytt grafikkort, så ligger du och läser drivrutiner innan köpet? ( )
Inte prestanda per krona?

Eller hur.

ööh ja? man köper ju inte ett grafikkort som man vet att drivers är helt fucked up till :s

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Med risk för att starta ett Nvidia vs AMD flame-war (det är inte min avsikt!), var det bara jag som reagerade på att GTX 680 slog HD 7970, och GTX 680 SLI slog HD 7970 CF, i varenda test och upplösning, förutom i Hitman Absolution x1440?

Nu körde korten visserligen i stock-speed (antar jag iallafall), men ibland var gapen ganska stora. Går verkligen HD 7970 att OC:a så mycket att det både kommer ikapp och går om ett lika OC:at GTX 680?

F.ö. väldigt intressant att dom även recenserade Radeon Pro.

Skrivet av Tumnus:

Ares III är ju en fruktansvärt nischad produkt framtagen för de som vill säga "Jag har en Ares III lösning i min dator". Inte de som söker prestanda per krona.

Det roliga är att GTX 680 nästan är 1000 kr dyrare. Och det är vad som diskuterats flitigt i forumen. Att det ska skilja ungefär 2 FPS i genomsnitt för den priset är ju inte ekonomiskt försvarbart. Observera att det gäller även titlar som är Nvidia vänliga som tex. BF3. Om du nu inte planerar att specifikt spela spel som använder sig fullt ut av PhysX eller Cuda. Så är inte GTX680 ett mer prisvärt kort i jämförelse med HD7970.

t.ex Hitman är ett AMD vänligt spel.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa ett klistermärke med Ares III så att jag också har råd att skryta om att jag har det i min dator. Typ.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

...Till redaktionen: Uppnår jag med mitt 680 samma resultat som "Dynamic Frame Control", om jag manuellt låser FPSen i BF3 till låt säga 100 FPS istället för att låta grafikkortet rendera 140 FPS eller gör Radeon Pro något mer än att låsa FPSen?

Som jag förstår det så gör den samma sak som Nvidia's adaptive vertical sync, fast man kan ställa in vilken refreshrate man vill ha istället för bara 2 olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Ja det har jag faktiskt, eftersom jag är språk-facist!

Jag vet att en hobby kostar pengar. Men det är inte en investering. Enligt mitt sätt att se det, så byter inte investeringen "valuta" under tidens gång.
En aktiepost kostar X kr, och ökar (förhoppningsvis) till X kr+avkastning över tid. Money in money out.
Investera kärlek och tid i en annan person och du får kanske en fru/man och familj... Men du investerar inte X pengar i en kvinna och förväntar dig kärlek tillbaka! Det är för övrigt olagligt enligt svensk lag.

Skämt åsido. Ekonomiskt sett, är hobbies en direkt förlustaffär. Det beror såklart på hobbyn, men generellt tror jag vi är få som kommer ut med mer pengar på andra sidan. Men du har rätt i att du köper bättre prestanda och därmed en bättre spelupplevelse. Men det är ingen investering, det är konsumtion.

Hade du inte tyckt det så hade jag tyckt att det var konstigt.

För att möta ditt argument att en investering av hård valuta måste ge hård valuta i slutändan för att passa definitionen, då kan vi ta oss en titt på tidsinvesteringar. Inte förväntar man sig tid tillbaka? Om du investerar tid i ett grönsaksland så väntar du dig grönsaker, inte en tidsmaskin.
Jag tycker det argumentet faller platt.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

14K för ett grymt kort men drivrutiner som håller det tillbaka, AMD borde anlita bättre folk om de inte kan få drivrutinerna att fungera. För de pengarna kan du få en bättre dator med ett grymt grafikkort(tex. GTX670 eller ett 7970). Dock för de pengarna, om jag hade dem, så hade jag hellre lagt ut dem på fullt vattenkylsystem i ett mindre chassi, m-ATX eller liknande. Även om man inte tackar nej till extra prestanda så måste jag säga att så länge det fungerar så är jag nöjd. De lär ju tjäna en hel del pengar på detta kort iaf, finns alltid tillräckligt med folk som är villiga att betala utsatt pris.

Permalänk
Inaktiv

De enda som inte kommer bli glada för det här är Karl XI och Gustaf Vasa när man går och löser ut paketet.
Men va fan vet de där gamla stofilerna

Ett kort med ett sånt där grymt namn är ju bara för bra för att låta springa iväg.

Permalänk
Medlem

Har egentligen inget problem med detta. Men hur många av oss (även om vi är entusiaster) kommer att ha råd/kunna få tag på ett ådant här grafikkort. Personligen skulle jag hellre se recensioner av produkter som fler av oss köper/kan tänka oss att köpa.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

oväntat att AMD's drivrutiner inte fungerar som dom ska eller inte...
vilken mardröm att köra 2 sånna kort, lär ju fungera i typ 2 spel för att inte tala om nätagget på 1400 watt?