Google Nexus 7 uppgraderas till 1080p i maj

Permalänk
Melding Plague

Google Nexus 7 uppgraderas till 1080p i maj

Den storsäljande surfplattan Google Nexus 7 får en uppföljare redan i maj månad, enligt källor till den taiwanesiska branschtidningen Digitimes.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kan bli min första platta

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Inaktiv

Yippie! Mer högupplösta displayer åt folket!

Permalänk
Medlem

Ser man ens skillnad på 720p och 1080p på den lilla skärmen?

Permalänk
Medlem

Jag som köpte min Nexus 7 i förrgår, kanske får ta och lämna tillbaka den. En mer högupplöst skärm hade helt klart gjort gott.

Skrivet av PerZerk:

Ser man ens skillnad på 720p och 1080p på den lilla skärmen?

Ja, utan problem.

Något många verkar glömma är att man har mobilskärmar och plattor närmare ögonen än vad man har datorskärmar. Dessutom brukar man ha väldigt liten textstorlek, vilket gör att en högupplöst skärm fungerar bättre.

Personligen gillar jag att ha min platta på höjden när jag läser hemsidor, det ger en bredd på 720 pixlar, vilket få hemsidor är designade för. Resultatet är att fonter och bilder får skalas ner och tappar skärpa.

Men om man tittar på videoklipp tror jag inte man ser någon skillnad på 720p och 1080p.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

1080p och Tegra 4 ?

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Avstängd

Thats it. Den ska jag ha.

Har funderat på en Nexus 7 länge så detta är perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Om det blir samma låga pris så kommer jag garanterat att köpa en!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk

Tycker upplösningen på nuvaranda plattan är tillräcklig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intressant, men jag vet fortfarande inte vad en surfplatta skulle fylla för syfte i mitt liv, speciellt inte nu när jag har en ultrabook :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Tycker upplösningen på nuvaranda plattan är tillräcklig

Man kan aldrig få tillräckligt

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Skäggig legend

1080p med Tegra 4 - KÖP för mig!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Satt och funderade på en Nexus 7:a på dustins "helgrush", 1999kr, inte så värst mycket billigare men nog tillräckligt för att kittla ha-begäret. Nu blev de ingen då den blev slutsåld, tur var väl det. Nu ska det bli en 7:a

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Perfekt, min nästa platta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Verkligen dags för datorskärms tillverkarna att skämmas nu....

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

1080p å tegra 4 så blir det nog en uppgradering för mig älskar min N7 men en högre upplösning på den skulle göra mycket!

Permalänk
Medlem

Äh, kan de inte bygga in en anti-grav-motor så den svävar fritt i luften istället? Det skulle jag ha större nytta av.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Om den går att ansluta med HDMI till en TV kan jag överväga ett köp. Den gamla Nexus 7 har ju ingen HDMI-utgång.

Permalänk
Inaktiv

En microSD slot kunde de ju också lägga till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1200p, får vi hoppas på.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Ser man ens skillnad på 720p och 1080p på den lilla skärmen?

Nope, inte under normalt bruk iallafall. Jag är så trött på att alla tablet skapare koncentrerar sig på upplösning över nånting annat.
Jag önskar dom gjorde billigare / snabbare tablets istället för att bara öka upplösningen.

Källa: Jag har en nexus 7 som jag använder för att surfa och kolla på filmer varje dag.

Permalänk

1080P, Tegra 4 och HDMI ut hade varit bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Och så tar fortfarande många datorskrämstillverkare 2000kr för en skiten TN panel på 1920x1080..

Permalänk
Skrivet av XHI:

1080p med Tegra 4 - KÖP för mig!

När tror ni dessa plattor kommer ut? iår?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MauseRR:

kan bli min första platta

Min med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hur ska man kunna läsa på denna utan att använda förstoringsglas?

Permalänk
Medlem

Läckert, kan tänka mig att upplösningen hjälper vid webbsurfning tex. Kanske måste börja spara en slant till en sån.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

kan bli min första platta

Min med. Hoppas den är samma form som innan med bara bättre skärm och snabbare (och kanske bättre kamera, möjligtvis en där bak med)
så är jag nöjd. Perfekt att den kommer (kanske) i Maj, för det är då jag planerar att köpa en platta.
Kan knappt vänta! (Vem kan det egentligen?)

Permalänk

En sån skulle jag vilja ha Synd bara att det alltid verkar finnas något nytt jag behöver till vattenkylningen varje månad....

Skrivet av PerZerk:

Ser man ens skillnad på 720p och 1080p på den lilla skärmen?

Ja, framför allt på text

Skrivet av epple:

1200p, får vi hoppas på.

Varför då?

Skrivet av Stefanken:

När tror ni dessa plattor kommer ut? iår?

Skickades från m.sweclockers.com

Står i artikeln - maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Äh, kan de inte bygga in en anti-grav-motor så den svävar fritt i luften istället? Det skulle jag ha större nytta av.

Helst ska den sväva horinsontalt. Så man kan ställa ölen på den! YEAH!