Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jag tycker att ni svenskar (accepterar att andra folkgrupper också kan vara som ni) som vanlig bara klagar och inte ser till vilken målgrupp denna produkt är riktad...

Jag älskar Mesh, och starwars utseende, så här ser ju vapen armor med mera ut i spel? WTF vart är Starwars nördarna?!

Jag gillar inte Fractal degins R1,R2,R3 o.s.v men inte klagar jag och säger att utmärkelsen till fulaste chassit? Nej jag fattar att det passar in och sticker inte ut för mycket i era hem och vardagsrum!

Så kom inte hit och larva er med era ogenomtänkta genom hatiska kommentarer för då kan ni lika bra sticka till youtube och slåss med trollen!

//Irriterad "seriös" teknik nörd...

Att påstå att jag är "hatisk" är att ta i! Men enligt mig (och tydligen många därtill) är detta chassit exteremt fult. Jag är gammal nog att ha gjort lumpen och efter diverse skjutande i buskarna så har jag inte längre någon förkärlek till vapen. Därför skulle jag heller aldrig skaffa mig ett moderkor med "ammo"-kylare eller dit.

Och jag JAG är jättetråkig, mitt nästa chassi ska inte synas, höras eller vara ivägen utan bara vara en bra låda som tar han om mina komponenter på ett bra sätt.

Dock förefaller det ha hittat sin målgrupp och någon lycklig ägare.... men det kommer inte över min tröskel!

//Z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt!
Men inget jag skulle köpa, tycker det ser plastigt och fjantigt ut.

Permalänk
Skrivet av PappyOdaniel:

Jag har själv en CM Storm Trooper och en Phantek-14 CPU fläkt precis som i recensionen En perfekt kombination säger jag bara!
Och chassit är helt underbart!

Håller med dig. Fattar inte vad som är så speciellt med fnattal r4 totalt värdelöst chassi fult som fn.

En glad och stolt ägare av CM storm trooper:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

När chassit verkar vara designat för att transporteras mycket fattar jag inte varför dem har utputande sidopaneler? Går ju inte att lägga chassit ner i t.ex bilen? jag vill inte ha mitt chassi stående när jag har en fett cpu-kylare.... gupp gupp hopp hopp knack och hej då moderkort.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Håller med dig. Fattar inte vad som är så speciellt med fnattal r4 totalt värdelöst chassi fult som fn.

Nja nu ljuger du. R4an är ett ganska ultimat chassi som är tyst, bra byggkvalitet och en dröm att bygga i. Och billigt. Men det är knappast ett mästerverk av design.

Jag är faktiskt förvånad över allt "hatet" på detta chassi, jag tycker det är minst lika cleant som tex corsair c70. Och vitt är jävligt mumsigt.

Permalänk
Medlem

Kanske ett ganska bra chassi, men inget jag skulle vilja ha.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kan ju bli ett sådant i nästa bygge

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

En av mina personliga favoriter är InWin GRone. Skitnajs att bygga i och ser ballt ut.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Har aldrig varit något för "utspejsade" chassin, men färgvalet är galet snyggt enligt min åsikt.

Permalänk
Avstängd

I recensionen står det att den har högg byggkvalité.
Men den ser ganska plastig ut och nåt för de som gillar transformers.

§1.5
Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

I recensionen står det att den har högg byggkvalité.
Men den ser ganska plastig ut och nåt för de som gillar transformers.

Och du tror inte en person som faktiskt har erfarenhet av att faktiskt bygga i chassit har lite mer koll en vad du har?

Citat redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av zonar:

Att påstå att jag är "hatisk" är att ta i! Men enligt mig (och tydligen många därtill) är detta chassit exteremt fult. Jag är gammal nog att ha gjort lumpen och efter diverse skjutande i buskarna så har jag inte längre någon förkärlek till vapen. Därför skulle jag heller aldrig skaffa mig ett moderkor med "ammo"-kylare eller dit.

Och jag JAG är jättetråkig, mitt nästa chassi ska inte synas, höras eller vara ivägen utan bara vara en bra låda som tar han om mina komponenter på ett bra sätt.

Dock förefaller det ha hittat sin målgrupp och någon lycklig ägare.... men det kommer inte över min tröskel!

//Z

Ordet hatisk tycker jag att passar övertygande bra till ditt inlägg, men som du sa har detta en målgrupp, de unga som faktiskt spelar...lumpen ska ju bli skoj älskar att springa i skog och mark utan att behöva tänka befälet tänker ju för en som en guidad tur med mycket flås och håll igång i Positivitet åt folket!!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

I recensionen står det att den har högg byggkvalité.
Men den ser ganska plastig ut och nåt för de som gillar transformers.

Du är nog plastisk du, Jonas sa ju att plasten kändes gedigen så då fan är den det....r4 har ju massor med plast på sig! Bara nån tunn alu film/plåt på fronten...

Citat redigerat
Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Ska man ha en dator så ska den väl märkas synas. Annars kan man ha en surfplatta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Sheik Yerbouti:

[Att recensera ett chassi] 1,5 år [efter lanseringen] är lite överdrivet.

CM Storm Stryker förhandsvisades i mitten av 2012 och började säljas i höstas, enligt mina uppgifter. Det är möjligt att modellen funnits tillgänglig på andra marknader tidigare, men jag tror du tänker på Trooper som bygger på samma stomme. I vilket fall som helst spelar det absolut ingen roll för oss. Vi testar produkter baserat på vad vi tror våra läsare finner är intressant.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

CM Storm Stryker förhandsvisades i mitten av 2012 och började säljas i höstas, enligt mina uppgifter. Det är möjligt att modellen funnits tillgänglig på andra marknader tidigare, men jag tror du tänker på Trooper som bygger på samma stomme. I vilket fall som helst spelar det absolut ingen roll för oss. Vi testar produkter baserat på vad vi tror våra läsare finner är intressant.

Eftersom skillnaden enbart färg är denna recension gamla nyheter. Finns gott om nyare chassin som förtjänar recensioner.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Kul chassi, men lite för stort för min del.

Permalänk

Kul att Cooler master gör ett chassi med lite flashigare design men som ändå är i toppklass!

Permalänk
Medlem

Det chassit var ju då inte snyggt för fem öre, alldeles för mycket "detaljer" för min smak.

Kommentar till borttagen kommentar borttagen.
Permalänk
Medlem

Lite konstigt med e-atx "lan" chassi?
Smarta funktioner men hade kanske vart bättre att sätta dom på ett m-axt eller m-itx chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Lite konstigt med e-atx "lan" chassi?
Smarta funktioner men hade kanske vart bättre att sätta dom på ett m-axt eller m-itx chassi

Tänkte samma sak. Lär ju bli lite tungt att gå och bära på. Undra om det lilla plasthandtaget håller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Tänkte samma sak. Lär ju bli lite tungt att gå och bära på. Undra om det lilla plasthandtaget håller?

Det lär ju inte vara speciellt smidigt iaf, undrar hur de tänkte. Ett lan-chassi bör väl ändå vara någorlunda portabelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Att påstå att jag är "hatisk" är att ta i! Men enligt mig (och tydligen många därtill) är detta chassit exteremt fult. Jag är gammal nog att ha gjort lumpen och efter diverse skjutande i buskarna så har jag inte längre någon förkärlek till vapen. Därför skulle jag heller aldrig skaffa mig ett moderkor med "ammo"-kylare eller dit.

Och jag JAG är jättetråkig, mitt nästa chassi ska inte synas, höras eller vara ivägen utan bara vara en bra låda som tar han om mina komponenter på ett bra sätt.

Dock förefaller det ha hittat sin målgrupp och någon lycklig ägare.... men det kommer inte över min tröskel!

//Z

Vad härligt att du säger det så att alla som gillar det vet hur dålig smak de har!

"Faller inte mig i smaken" är lite mer lämpligt än "extremt fult". Man måste inte gilla allt, men man måste inte heller försöka sätta sig över alla som väljer annat. Inte för att man inte får säga vad man tycker, utan för att respektera de som tycker annorlunda. Angående "gammal nog att ha gjort lumpen" så verkar det för mig som att många blir mer och mer arroganta ju äldre de blir.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av SimonZes:

Tänkte samma sak. Lär ju bli lite tungt att gå och bära på. Undra om det lilla plasthandtaget håller?

Handtaget är förankrat i hela chassistomen och är av plåt med gummi överdrag. Du kan lägga i 50 kg o bära iväg med det och det håller.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av rektor:

I recensionen står det att den har högg byggkvalité.
Men den ser ganska plastig ut och nåt för de som gillar transformers.

Den är knappt inte platsig alls. Det mesta är plåt.

Citat redigerat
Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Skrivet av SimonZes:

Tänkte samma sak. Lär ju bli lite tungt att gå och bära på. Undra om det lilla plasthandtaget håller?

Det är inte plast! Det är ren robust stål och plåt. Jag har burit på min och den väger 25 kg och handtaget håller än. Läs mer om chassit innan du yttrar dig.

Ni som dissar detta chassi. Ni vet inte vad ni går miste om. Detta är en av de bästa chassi jag har använt. Sluta och klanka ner på ett chassi som är mycket finare än era Fractal Design mainstream chassin.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Handtaget är förankrat i hela chassistomen och är av plåt med gummi överdrag. Du kan lägga i 50 kg o bära iväg med det och det håller.

Ja då håller det nog. Hade själv för några år sedan ett Thermaltake mAtx chassi med handtag. Tyckte att det lilla chassit va extremt jobbigt och tungt att bära med sig. Dem lutar ju mot benet när man bär så man måste hålla det lite "ut" ifrån benet när man går för att inte skrapa emot. Sjukt tungt efter ett tag. Bästa sättet att bära ett chassi tror jag ändå är i famnen så högt upp man kan.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Herregud, om man ska recensera ett chassi får man göra det inom iallfall en månad efter det lanserats. Inte okej.

Plastigt, fult skitchassi förresten.

Hej!

Tråkigt att du inte tyckte om recensionen.

Vi försöker som sagt att välja produkter efter vad vi tror att våra läsare är intresserade av. I det här fallet hade jag fått ett antal mail från just läsare angående deras intresse kring CM Storm Stryker och valde därför att plocka in det. Hoppas att någon av de framtida chassirecensionerna (Fractal Design Define XL R2 härnäst) faller dig bättre i smaken.

MVH
Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Det är inte plast! Det är ren robust stål och plåt. Jag har burit på min och den väger 25 kg och handtaget håller än. Läs mer om chassit innan du yttrar dig.

Ni som dissar detta chassi. Ni vet inte vad ni går miste om. Detta är en av de bästa chassi jag har använt. Sluta och klanka ner på ett chassi som är mycket finare än era Fractal Design mainstream chassin.

Jag "dissade" inte chassit jag bara undrade om handtaget (som jag trodde va gjort av plast) skulle hålla. Så tack för ditt svar nu vet jag.

Permalänk
Skrivet av PappyOdaniel:

Det är inte plast! Det är ren robust stål och plåt. Jag har burit på min och den väger 25 kg och handtaget håller än. Läs mer om chassit innan du yttrar dig.

Ni som dissar detta chassi. Ni vet inte vad ni går miste om. Detta är en av de bästa chassi jag har använt. Sluta och klanka ner på ett chassi som är mycket finare än era Fractal Design mainstream chassin.

Då kanske du kan svara på min fråga som jag skrev förut!

Kan man på något sätt montera fläktar fram även om buren är vänd som den är på filmen så att man
har två fläktar på sidorna också?
Alltså med buntband eller liknande, eftersom jag vill ha bra med luft in i chassit.

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670