Permalänk
Medlem

Wii u

Är wii u en bra spelkonsol är lite sugen har ett wii ska jag byta in den eller sälja den isåfall

Permalänk
Medlem

Det finns en stor tråd där du säkert kan få svar lättare #13161025

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nej Wii U är jättedåligt..

det här är en fråga som du bara själv kan svara på!

Dold text

och ja, byt in ditt wii för wii u är bakåtkompitabelt men kom ihåg att behålla en handkontroll bara

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hur mycket rabbat får jag ungefär om jag byter in

Permalänk
Medlem

De borde göra så man skulle kunna köpa super mario till wii u i wii ware.

Permalänk
Medlem

Rekomenderar att du säljer ditt gamla Wii privat, att byta in brukar inte ge många kronor. Tänk på att dina gamla wiimote + nunchuck även fungerar till Wii U.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Hur mycket rabbat får jag ungefär om jag byter in

du får från 0kr till ?kr rabatt om du byter in ett Wii, tyvärr kan vi inte vara förutspå var du planerar att inhandla Wii U och om de möjligtvis tar emot begagnade konsoler tyvärr

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att vänta till E3 då Nintendo avslöjat att de kommer visa upp en hel del grejer. Däribland nya Smash Bros, ett nytt 3d Mario med mera. Ett tips är att kolla in Nintendo Direct-sändingarna som nyligen sänts.

Permalänk
Medlem

Du kan vänta tills rayman släpps i slutet på februari iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Nej Wii U är jättedåligt..

det här är en fråga som du bara själv kan svara på!

Dold text

och ja, byt in ditt wii för wii u är bakåtkompitabelt men kom ihåg att behålla en handkontroll bara

Handkontrollerna är inte bakåtkompatibla...står det åtminstone i specifikationerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Handkontrollerna är inte bakåtkompatibla...står det åtminstone i specifikationerna.

Skickades från m.sweclockers.com

kopierat från wikipedia, min kompis som äger Wii U har inga problem med att lira sina gamla wii spel med wii kontrollerna på Wii U iaf :/

Citat:

Backward compatibility
See also: List of Wii games
The Wii U is compatible with most Wii games, both on disc and digital. Wii accessories such as the Wii Remote Plus, Nunchuk, and Balance Board also remain compatible. The original Wii Remote can be used with the Wii U, though some games may require the Motion Plus accessory.[110] It is also possible to move downloaded software and save files from the Wii to the Wii U.[88] However, despite the Wii's general compatibility with GameCube games, the Wii U will not be compatible with GameCube discs or accessories, although Nintendo has stated that some GameCube games will be available as Virtual Console titles through the Wii U's eShop.[17] While original Wii games are playable on the Wii U system, they cannot be played on the GamePad screen.[111]

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

kopierat från wikipedia, min kompis som äger Wii U har inga problem med att lira sina gamla wii spel med wii kontrollerna på Wii U iaf :/

Med de gamla Wii-kontrollerna menar du? Trist att Nintendo säger motsatt sak. (inget som förvånar mig dock)

Permalänk
Medlem

Det som inte fungerar är Gamecube kontrollerna. Alla de andra gamla ska fungera under förutsättning att spelen stödjer dem då dvs.

Permalänk
Medlem

Wii-kontrollerna funkar utmärkt med WiiU. Dem var tiilomed med när Nintendo visade upp WiiU med Wii-kontrollerna. Så spara dem å sälj resten på tradera.