Acer: Windows 8 når ingen framgång

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Har du någon kommentar på det faktum att ~38% av Sweclockers användare kör Windows 8 redan? Är du förvånad?

Nej, det är jag inte. Du får inte blanda ihop Windows 8 och Windows 8 med startmenyersättare ala start 8 och liknande. 70% av de som använder Windows 8 skulle inte göra det om det var omöjligt att installera startmenyersättare. Så om du med de siffrorna försöker säga att 38% av Sweclockers medlemmar accepterar de UI-förändringar som Microsoft har gjort så är du ute och cyklar i galen tunna på djupt vatten så att säga. Men kort svar: Nej, jag är inte förvånad. Om det inte vore för de förändringar i gränssnittet jag inte kan acceptera skulle jag också köra Windows 8. Jag tycker inte att Windows 8 är ett dåligt operativsystem, bara de delar det har gemenamt med Windows RT och Windows Phone.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Är folk chockade över det alltså...?

Permalänk
Medlem

touchscreen lockar mig inte, att behöva hålla armen utsträckt ända upp i ögonhöjd för att navigera på en 24skärm eller större i en pc-maskin är inte nånting jag anser vara enklare på nåt sätt. anledningen till att det funkar på andra enheter är att de är små vilket kräver små rörelser och att de oftast är liggande eller lutande vilket gör det enkelt att nå även med endast fingerrörelser o inte med hela armrörelser. varför man har sån interface som default i windows 8 fattar jag inte, inga hela företag eller hela organisationer kör med touchscreen heller

W7 funkar ypperligt. jag kommer inte att uppgradera till 8 om inte jag tvingas pga nåt program som jag måste ha bara körs i 8:an.

det är bara ett sånt program som jag kan komma på som jag eventuellt skulle behöva och det är Windows Phone SDK, då krävs W8 för att kunna köra det, väldigt tråkigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

För att det kan vara oerhört bekvämt att kunna grupera ett program med alla mappar och "hjälpprogram" som hänger ihop på ett eget skrivbord, man kan även köra en virtuell maskin per område, men avsaknaden av multipla skrivbord eller nån form av virtualisering som ger liknade effekt är nått jag verkligen saknar i win, har man kanske 40 fönster uppe spridda över många monitorer är det bekvämt att kunna växla skrivbord, för att göra nått annat och sedan enkelt kunna växla tillbaka utan att behöva ställa om en massa fönster och program så man ser den info man vill, metrointerfacet är inte på nått sätt i närheten av att ge den funktionaliteten.

Varför har man ens 40 fönster uppe samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Har du någon kommentar på det faktum att ~38% av Sweclockers användare kör Windows 8 redan? Är du förvånad?

Sweclockers användare representerar verkligen hur "populärt" Windows 8 är...NOT!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av havoc:

Hur ska vi kunna se ett mönster när det gäller dina personliga åsikter, förutom att du tycker att vartannat OS i din lista är kasst och vartannat är bra?

Men i fallet Vista handlade det i mångt och mycket om omogna eller helt uteblivna drivrutiner (Nvidia var en av de största syndarna här), ett problem som givetvis inte Windows 7 drabbades av eftersom drivrutinerna redan fanns på plats just tack vara Vista.

Och problemet med Windows 8 är att det är pekplatteanpassat. Jag syftar inte på att Vista och 8 lider av samma problem men de har brister som är problem för mig. Kommer dock troligtvis ändå att byta till Win8 för att "hänga med".

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Justbecause:

Varför har man ens 40 fönster uppe samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

För att man har program som inte kräver mycket utrymme men som man gärna vill ha lättillgängliga för att enkelt kunna se resultatet eller komma åt nån funktion direkt utan att behöva växla mellan olika fönster, att ha mycket skärmyta är fantastiskt bra, jag får närmast panik om jag inte får översikt över alla fönster jag behöver använda, jag är också en sån som har 100tals flikar uppe i firefox.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Eller så kan du lära dig innan du gnäller, att alla vill ha olika, många vill ha startmenyn, och andra vill ha metro. Ingen jag känner hör till den skaran som vill ha metro, tyvärr. Visst kan vi lära oss, jag har redan gjort det, men jag gillar det fortfarande inte, är inte lika effektiv, och därför VÄLJER jag att ha Windows 7, just för startmenyn. Jättekul att din morsa lärde sig, men to be hoonest så tror jag hon är få av mångfalden som faktiskt lyckats i den högre åldern.

Du tycker om det, jag gör inte de, sluta försök klanka ner på mig/tvinga någon till nåt du vill.

Ursäkta mig om jag är lite för rak, men....

Och du tycker jag är aggressiv (L O L )

Helt ärligt så tror jag inte att du ens försökte lära din mamma 8:an, det kan man nästan läsa mellan raderna. (men det är vad jag tror)
Och det har i stort sett ingenting med åldern att göra!
Det finns dom som är 25 och stendumma i skallen när det kommer till datorer.
Och det finns dom som är 65 och fattar allt jättefort. Jag har själv sett och upplevt det flera gånger.
Visst har yngre lättare att lära sig, men, det är ingen säkerhet.
Och om du nu ska citera, så tolka mina ord rätt är du snäll.

Skrivet av Justbecause:

Varför har man ens 40 fönster uppe samtidigt?[/size]

Tycker du 40 är många

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ursäkta mig om jag är lite för rak, men....

Och du tycker jag är aggressiv (L O L )

Helt ärligt så tror jag inte att du ens försökte lära din mamma 8:an, det kan man nästan läsa mellan raderna. (men det är vad jag tror)
Och det har i stort sett ingenting med åldern att göra!
Det finns dom som är 25 och stendumma i skallen när det kommer till datorer.
Och det finns dom som är 65 och fattar allt jättefort. Jag har själv sett och upplevt det flera gånger.
Visst har yngre lättare att lära sig, men, det är ingen säkerhet.
Och om du nu ska citera, så tolka mina ord rätt är du snäll.

Tycker du 40 är många

Suck,

sen när blev min svärmor min mamma? Bara av det drar jag slutsatsen att du faktiskt inte läser det jag skriver, och att du åter igen hittar på.

Men om du läser igen så kommer du se att jag skrivit:
* Svärmor har testat, bildat egen uppfattning, och inte gillat det
* Det är min svärmor, inte min mamma jag pratat om. Det är tjejens mamma alltså.

Jo, åldern spelar in, ju äldre man blir, ju svårare har man att lära sig, och som plus på det är viljan oftast mindre. Det är som sagt svårt att lära en gammal hund att sitta fint, det är ett ordspråk av en anledning.

Som sagt, jag pratar om mångfalden här, sen att vissa sticker ut ur mängden som du nämner, är faktiskt fortfarande ganska ointressant i två syften. Dels för att det är en minoritet, samt för att jag inte bryr mig om hur andra tycker om en sak. Jag tycker tydligen inte lika och inte min svärmor heller. Ska det vara så svårt att förstå? Varför ger du inte bara upp? Vad vinner du på att gnälla om att jag inte gillar Windows 8?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Tänker inte basha W8 i den här tråden, finns andra som gör det bra Men... tycker att flera som förespråkar W8 hela tiden påpekar start-up tid och hur snabb den är. Jag blir mörkrädd, när jag sitter på Sweclockers räknar jag med att användarna har datorn på dygnet runt! Senast jag hade omstart var veckan före jul.

Min inställning till 8'an är att det är mycket nytt som är lite obekvämt. Men jag bryr mig inte så mycket, jag bytte till 7'an i början av 2011, kommer antagligen sitta med den 3-4 år till, varför måste man ha det senaste?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Acer var länge sedan man köpte eller för den delen såg ute bland företagen.

om windows 8 vill jag bara säga att det är den värsta upplevelsen någonsin, allt fullscreenande och klickande samt drag/svep gör mig helt tokig.

hade windows 2000 fortfarande haft schysta servicepacks och drivrutiner så hade de vart kung:)

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

köpte nyss windows 7 ^^

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

För att man har program som inte kräver mycket utrymme men som man gärna vill ha lättillgängliga för att enkelt kunna se resultatet eller komma åt nån funktion direkt utan att behöva växla mellan olika fönster, att ha mycket skärmyta är fantastiskt bra, jag får närmast panik om jag inte får översikt över alla fönster jag behöver använda, jag är också en sån som har 100tals flikar uppe i firefox.

"Så mycket sidor det finns på internet, måste hinna med alla innan jag dör" är den enda tanke jag får

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv

Tänk om... (Gud förbjudde!!) att Windows 8 såg ungefär ut som Windows 7 med startmeny och allt och hade en "Tablet-mode" som man antigen startade via en genväg (som Media Center) och/eller när man "dockade bort plattan från dockan" och på det sättet fick det bästa från två världar?

Permalänk
Medlem

Acer säger att dom inte säljer och skyller på Windows 8. Men hos Lenovo tycker man annorlunda: "New technologies like Windows 8, ultrabooks, and convertibles will drive new demand. 2013 will be better than 2012," the CEO said.

Acer går med förslust, Lenovo går med vinst. Vem ska man tro?

Permalänk
Avstängd

Ska det inte stå "uppgraderade precis till Windows 8" under Nelsons bild?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arie:

Acer säger att dom inte säljer och skyller på Windows 8. Men hos Lenovo tycker man annorlunda: "New technologies like Windows 8, ultrabooks, and convertibles will drive new demand. 2013 will be better than 2012," the CEO said.

Acer går med förslust, Lenovo går med vinst. Vem ska man tro?

Acer är/ har varit ett budget märke. Men nu försöker dom ändra det och bli ett märke förknippat med kvalitet. Så dom har slutat att sälja billiga datorer och dom hoppas att folk ska köpa lika många dyra datorer som dom tidigare sålt billiga datorer. Och det gör dom i den största lågkonjunkturen sen 30 talet.
Är det ett idiotisk beslut av Acers ledning eller beror det på att W8 är dåligt? Hade jag suttit i Acers ledning så hade jag ju så klart skyllt på Windows, förhoppningsvis så skulle det dölja min egen inkompetens.

Edit: Vad annat ska Lenovo säga? W8 är skit, behåll era gamla datorer och köp inget nytt?

Denna lågkonjunktur är allvarligare än vad dom flest i Sverige kan föreställa sig eftersom det inte drabbar oss så mycket. Men fortsätter den får även vi betydligt allvarligare problem att fundera på än om W8 säljer bra eller inte.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Tänker inte basha W8 i den här tråden, finns andra som gör det bra Men... tycker att flera som förespråkar W8 hela tiden påpekar start-up tid och hur snabb den är. Jag blir mörkrädd, när jag sitter på Sweclockers räknar jag med att användarna har datorn på dygnet runt! Senast jag hade omstart var veckan före jul.

Min inställning till 8'an är att det är mycket nytt som är lite obekvämt. Men jag bryr mig inte så mycket, jag bytte till 7'an i början av 2011, kommer antagligen sitta med den 3-4 år till, varför måste man ha det senaste?

Det är nog bäst du sitter kvar på det du har, annars skulle du ju riskera att behöva starta om hela datorn!

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W