Permalänk
Medlem

Jag gillar detta chassi Så snyggt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt chassi, äntligen en datorlåda med lite detaljer på, och inte det tråkigt alltför stilrena som det annars finns för mycket av i mitt tycke nu för tiden. Härligt med ett chassi som sticker ut, som har lite kontraster och som uttrycker något.

Ni som t.ex. skriver att såna här chassi bäst passar för tonårspojkar...jag är 33 år.

Vad sägs om att skippa såna fördomar?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Grymt snyggt chassi, äntligen en datorlåda med lite detaljer på, och inte det tråkigt alltför stilrena som det annars finns för mycket av i mitt tycke nu för tiden. Härligt med ett chassi som sticker ut, som har lite kontraster och som uttrycker något.

Ni som t.ex. skriver att såna här chassi bäst passar för tonårspojkar...jag är 33 år.

Vad sägs om att skippa såna fördomar?

Jag tycker inte direkt att chassin är i tonårsstilen (som vissa andra chassin som liknar BMW bilar eller ser ut som plastiga rymdskepp helst i konstiga färger).
Mig faller den inte i smaken för jag gillar stilrent och praktikabla lösningar. Denna låda har sina bra detaljer, men jag stör mig på att man inte kan lägga saker uppe på lådan. För kan man inte det, börjar lådan ta plats. Kan du lägga saker på lådan, är det nästan som om den inte finns rent platsmässigt. För mig som har lådan uppe på skrivbordet är det en viktig detalj.
Men det är bara min åsikt.
Annars tycker jag inte att lådan är dålig eller så.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Kan du lägga saker på lådan, är det nästan som om den inte finns rent platsmässigt. För mig som har lådan uppe på skrivbordet är det en viktig detalj.

Aldrig tänkt på det sättet, men det är ju väldigt sant. Jag brukar tex ha mina ben på min dator ibland. Som en pall. Det skulle inte funka lika bra om den itne var platt.

Permalänk
Avstängd

chassin med så många 5.25" är vääldigt gammalmodiga .

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Corsair 900D längar jag till.

Jonas kommer ge den "Topp klass"

Jag vet det.

Jonas gillar väl inte gigantiska chassin? Tror den får utmärkt produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag är mer för stilrena chassin. Kör med 800D själv. Det jag fortfarande inte förstår med företagen som bygger chassi är att sätta det undre fläktgallret åt "fel" håll. Så man måste in bakom datorn för att ta ut den. I detta fall så har dom 2 st. Ett som man drar utåt framåt för dom nedre fläktarna och bakom för PSU fläkten.

När ska dom bygga så man kan dra ut gallret framåt så man slipper krypa under bordet för att göra rent. Mitt as är fan med jobbigt att flytta på när jag ska rengöra.

Dock så tycker jag om deras lösningar och folk som gnäller om utseende kan väl sluta med det. Jonas tar in chassi där det är en hög förfrågan på. Alltså störst intresse. Ni som inte gillar hur den ser ut kan väl skita i att kolla på den. Samt skriva att ni tycker den ska få pris för "fulaste chassi".

Skriver ni samma sak i bil tidningar om dom testar andra märken än era volvos? Sluta vara så svensson så fort något företag vill sticka ut och gör något annorlunda. "trender är för folk som inte vågar sticka ut."

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Skriver ni samma sak i bil tidningar om dom testar andra märken än era volvos? Sluta vara så svensson så fort något företag vill sticka ut och gör något annorlunda. "trender är för folk som inte vågar sticka ut."

Bästa kommentaren jag hört på länge! Man önskar verkligen att fler vågade strunta i trender och köra sin egen grej.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Passande namn. Jag tycker den är ful som stryk, så stryker passar ju bra.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Passande namn. Jag tycker den är ful som stryk, så stryker passar ju bra.

Vad har du för chassi då?

§1.5/§1.6 borttaget
Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Proffsmobbare

Lanvänligt, handtag. STÅL? Aluminium och 2000-talet knackar på dörren hos CoolerMaster.

13,7 kg.. Lian Li PC-D8000 väger 14kg och har hjul. Sätt dit ett handtag och du har något lika "lanvänligt". Du kan till och med använda den som lådbil till LANet, du kan ha kaffekokare och sängplats i den.

Permalänk
Medlem

Fler än jag som har lipsync problem med denna videon?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Håller med dig. Fattar inte vad som är så speciellt med fnattal r4 totalt värdelöst chassi fult som fn.

En glad och stolt ägare av CM storm trooper:)

R4:an är allt annat än värdelöst. Folk gillar olika, jag själv faller in under den gruppen som gillar Define serien, stilrent, tyst, ska helst inte synas alls. Medans andra kanske gillar lite mer flashiga lan burkar som gärna syns.

OT:
Chassit i sig ser ganska OK ut i mina ögon. Lite mycket kurvor för min smak, skulle gärna skippat förvaringslådan framtill och även en mindre(?) startknapp.
Prislappen är något högre än vad jag skulle kunna tänka mig att betala för ett chassi i den stilen. Speciellt när man kan få R4 Windowed under tusenlappen.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Entusiast

Hu prima vore det inte att se en variant där färgerna är omvända: Svart chassi med vita detaljer (Likt Fractal Designs chassin)...
(Dart Vader ... någon...? Naah... J.K.)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Laine:

Lanvänligt, handtag. STÅL? Aluminium och 2000-talet knackar på dörren hos CoolerMaster.

13,7 kg.. Lian Li PC-D8000 väger 14kg och har hjul. Sätt dit ett handtag och du har något lika "lanvänligt". Du kan till och med använda den som lådbil till LANet, du kan ha kaffekokare och sängplats i den.

http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/pc-d8000/d8000-...

Tråden handlar om chassin... inte modulära student-lägenheter.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av SysGhost:

Tråden handlar om chassin... inte modulära student-lägenheter.

Tråden handlar inte om chassin verkar det som, den handlar om uppfräschade gjutjärnskaminer från 'Slaget vid Lützen'.

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Tack för ett ytterliggare svar. Anledningen till att jag är lite besviken är att detta i praktiken är ett chassi som funnits på svenska marknaden i 1,5 år och att det känns som gamla nyheter. Det finns gott om nyare chassin från t ex Lian Li som vore kul att se recensioner från. Det känns helt enkelt som att nu bör fokusera på få chassin behålla kvalitén på artiklarna och helt enkelt släppa dem som ni inte hinner med. Men självklart förtstår jag att ni måste lyssna på medlemmarna.

Generellt hoppas jag att det hamnar lite mer gedigna chassin i testlabbet. FD använder liksom CM för mycket plast i sina chassin för min smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken är som baken och jag tror att mååååånga Swecare gillar flashiga plastiga chassin.

(Lian-Li ftw eller vadå)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Star Wars på burk

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Star Wars på burk

"Episoderna som inte existerar" då eller?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

"Episoderna som inte existerar" då eller?

Haha, precis

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Bästa kommentaren jag hört på länge! Man önskar verkligen att fler vågade strunta i trender och köra sin egen grej.

Tack!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Så tröttsamt med latrin-kommentarerna som följer alla produkter som har lite utsvävade designer. :S
Finns det inte forum dedikerade åt trollande, typ 4chan?

Hur som helst, bra recension som vanligt.

Permalänk
Medlem

Gräslig design tycker jag fast kanske inte lika illa som vissa av Thermaltakes monstrositeter.

Är i alla fall glad att jag köpte mitt CM Cosmos 1000 för ett antal år sedan. Känns som att det var det sista riktigt snygga chassit från CM men det kommer nog att överleva mig så det gör inget.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med detta chassi. Köpte det i oktober och det är grymt praktiskt med ett handtag.

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Vad har du för chassi då?

Jag har flera chassin.
Huvuddatorn: Jag har Antec P182B, där jag plockat bort den fula luftbaffeln över fläktutblåset på ovansidan.
Servern: Fractal Design Define XL med förtejpad lysdiod för att inte bli bländad.
HTPC: Cooler Master 360

Citat rensat
Permalänk
Entusiast

CM Storm Stryker är säker mycket trevlig att bygga i, och rätt praktisk om man släpar runt på datorn mycket. Men stilen gillar jag inte.
Jag föredrar stilrena chassin, så jag gillar verkligen Fractal Design -serien.
CM Storm Stryker är för mycket... ja.. i saknad på bättre ord: För plottrig med smådetaljer och form.

Ett annat chassi jag verkligen gillar är: Corsairs Obsidian Series 800D Case
Dock så kostar den en rejäl slant.

Citat rensat
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

lol när jag såg bilden trodde jag det var någon typ av ny Portal pistol xD
ps. nyvaknade ^^,

ser riktigt intressant ut. tycker om vita stilrena chassin

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Har själv samma chassie. Och är helt underbart att bygga i. Mycket smarta och praktiska lösningar.

Och personligen så gillar jag även utseendet.

Förutom 240mm radiator. Så bör det även gå att montera 280mm radiator i toppen.
Fast kan ej konfimera det, förrens jag provat. Ska ev antingen köpa en NZXT Kraken eller Corsair H110 280mm kylare snart. Får se vilken av dom det blir.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Lite off-topic borttaget, samt snack om att det bara är pojkar i dussinåldern som gillar vissa saker. Lät något stå kvar då det fick direkt svar på tal i en efterföljande kommentar.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Tiny Tom Logan gjorde ju sin Orca build i CM Stryker chassit:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLA0D8CBA9E04C607A