Youtube börjar med betalkanaler i vår

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fark:

Sjukt, så äckligt sjukt att jag mår dåligt!

I USA har iaf folk börjat vakka upp och strida emot all nya vidriga sett att tjäna ytterligare några kronor till på.. I sverige sover man som en stock fortfarande, roflol.. Undrar ifall svensken tar sovmorgon den dagen "carbon taxes" knackar på dörren och vill in också?

Försvara, vrid, vinkla och twista på hur mycket som helst, ser rätt igenom skiten.

Visst vill jag med bort ifrån vanliga TV maffian och förstår att folk vill ha alternativ, det är inte problemet här utan snarara att inga avgifter kommer att tas bort, snarae blir dom bara fler och fler överallt. Ho ho jippi va bra, lol

USA är problemet de har inte vaknat, det är USAs fel att marknaderna blir skit allt börjar där och sen kommer det hit.

har du sett vad jänkarna betalar för ?? de måste betala 70 dollar + för att få en nyhetskanal som inte är FOX NEWs som inte ens är nyheter.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Snusfri

Ett naturligt steg helt enkelt.
Vissa kommer att börja ta betalt för diverse media, skulle kunna tänka mig musikvideos och jag kan även tänka mig att vissa s.k play-kanaler migrerar till youtube istället för att ha den infrastrukturen själva då det blir betydligt billigare för dem.

Tror knappast Olle Bengtsson från Sveg som gör lite skoterfilmer med kompisarna kommer att börja ta betalt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

... fy fan börjar youtube kosta byter man bara till en annan sida som man kan ladda upp videos

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Hellre detta än en massa störande reklamsnuttar.

Adblock

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

Jag har inget emot detta. Förstår inte den generella hatet mot denna typer av tjänster över huvud taget. Vill ni inte betala så gör inte det. Det är samma sak hela tiden (spotify, e-tidiningsprenumerationer, musik). Skulle det nu kunna finnas nytt spännande material tillgängligt för ett par dollar per månad är det för mig bara positivt!

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A

Permalänk

Har definitivt inget emot detta. Är det bra produktioner betalar jag gärna en liten summa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

woot har ja missat de tror ja har sätt en månad i total reklam på youtube... xD
tar adblock bort reklamen på youtube <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

woot har ja missat de tror ja har sätt en månad i total reklam på youtube... xD
tar adblock bort reklamen på youtube <3

Ja det gör den eftersom jag aldrig har sett reklam på youtube.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Ja, detta ser jag endast som en negativ sak. Det må vara sant att det inte ska påverka oss men det kommer det likförbannat göra ändå. Jag känner mig jävligt säker på att vi kommer att se ett "youtube premium" snart och videor kommer bli begränsade till "premium tubers"

Nej, kommer det kosta med Youtube så kommer folk att sluta använda sig av det, vem vill betala för det egentligen?
Förmodligen kommer andra sajter i så fall bli större som är gratis.
Google är inte så korkade att de skulle göra något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

... fy fan börjar youtube kosta byter man bara till en annan sida som man kan ladda upp videos

Om du börjar med att läsa hela artikeln så förstår du nog vad som kommer kosta. Det handlar ju främst om bolag med kommersiellt material att visa på Youtube, såsom filmer, serier, etc. Det handlar inte direkt om att CopperCab ska ta betalt för låta folk se hans töntvideor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Om du börjar med att läsa hela artikeln så förstår du nog vad som kommer kosta. Det handlar ju främst om bolag med kommersiellt material att visa på Youtube, såsom filmer, serier, etc. Det handlar inte direkt om att CopperCab ska ta betalt för låta folk se hans töntvideor.

Precis!

Google ska ha skickat ut förfrågning till mediabolag om intresset att starta betalkanaler på Youtube.

Det är inte vem som helst som får vara med.

Permalänk

Bästa pris på my little pony!
Gillar detta ser ganska lovande ut! kan gärna betala för det jag tittar på!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk

Förstår inte riktigt varför så många verkar vara emot det här. Det är inte så att det är din rättighet att se på videos gratis som någon annan producerar. Tycker heller inte att man ska använda adblock eller liknande, varför ska alla vi andra behöva se på reklam för att "betala" för ERT tittande? Men säg att youtube blir ren skit och allt kostar pengar då. Det gör inget heller för det finns faktiskt alternativ för yotube exempelvis vimeo. Jag ser det bara positivt att mer kommersiellt material blir lättillgängligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Om du börjar med att läsa hela artikeln så förstår du nog vad som kommer kosta. Det handlar ju främst om bolag med kommersiellt material att visa på Youtube, såsom filmer, serier, etc. Det handlar inte direkt om att CopperCab ska ta betalt för låta folk se hans töntvideor.

Jomen hur många öppnar inte youtube bara för att lyssna på musik :)? det gör jag 65% av gångerna jag är inne på youtube. resten är spel och nyheter. ^^,

så måste man betala någon onödigt stor summa för att lyssna på musik klipp på¨youtube så blir det skippa dem 65% och fixa spotify istället.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

jag tror dock detta är för tidigt, Jag kan tänka mig att det kommer funka så fort "vanliga" tv har börjat försvinna. Men gemene svensson ser la på tv som vanligt?

Jag har bara sett på tv när jag är med familjen och inte i min lägenhet. Gammal media är alldelles för stora och giriga för att nånsin ge sig utan stor fight.

Permalänk
Skrivet av dioxys:

Vad säger sweclockers om det här?
Fortsätta med fredagspanel/recensioner för gratistittare, och mer påkostade reportage-liknande videos för en prenumerant?
Det hade jag iaf gillat!

I helvete heller. Jävlar vad det hade varit dåligt.

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk

Mycket positivt lagd till detta. Ja tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Så länge det innebär att man har dedikerad bandbredd från youtube. Så att det inte blir stopp i uppsepelningen pga "buffering" på 1080p material, som är allt vanligare förekommande de senaste 2-3 månaderna mellan 14:00-23:00 svensk tid.

Bandbreddsallokeringen till klipp med färre views är så låg att man ibland får gå ner till 360, det är ju löjligt. Buffer buffer buffer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Jomen hur många öppnar inte youtube bara för att lyssna på musik :)? det gör jag 65% av gångerna jag är inne på youtube. resten är spel och nyheter. ^^,

så måste man betala någon onödigt stor summa för att lyssna på musik klipp på¨youtube så blir det skippa dem 65% och fixa spotify istället.

Du behöver inte påverkas för det. Det är helt upp till mediabolagen i samma utsträckning som den fortsatta existansen av musiken du lyssnar på ligger kvar på Youtubes servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

BTW, "My Little Pony: Prinsessan Som Försvann" ???

Tror det har något att göra med diverse läckor som orsakat en jäkla massa drama. (Och dessa är ändå från denna veckan?)

En klassisk shitstorm.

Permalänk

Tvivlar på detta. Intressant att gangnam style har över en miljard TITTNINGAR.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jag blir väldigt ledsen om det kommer finnas massor av bra material som låses till dessa betalkanaler, men förutom det orosmomentet känner jag mig positiv. Kan mycket väl skänka en billig peng för att få se sådant material jag är intresserad av (förutsätter att det i så fall inte finns någon reklam på det man tittar på. Gör det det blir jag arg!)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Så länge det innebär att man har dedikerad bandbredd från youtube. Så att det inte blir stopp i uppsepelningen pga "buffering" på 1080p material, som är allt vanligare förekommande de senaste 2-3 månaderna mellan 14:00-23:00 svensk tid.

Det är däremot något jag skulle kunna tänka mig att betala 1-5$ för
Om man kollar på Video Info medan videon laddar/buffrar så står den hälften av tiden på 0..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Älskar Prisjakt-länken!

Permalänk
Skrivet av Ekner:

Hellre detta än en massa störande reklamsnuttar.

Tyvärr så kan jag nästan garantera dig att du kommer få både och.

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem

Har egentligen ingenting emot det. Förut drog man ner allt från piratebay, men nu har man origin, steam, betald kabelteve och funderar på att prenumerar på några online-tidningar. Det känns helt enkelt enklare och skönare på något sätt att betala för det man använder. Kanske börjar man bli gammal - men några kronor hit och dit spelar ingen roll längre.

När det gäller Youtube så finns det så många videos som man skulle vilja betala för eftersom de är så roliga så detta känns som ett naturligt steg.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Jag kan också tänka mig att betala för tv-serier och filmer med mera, men jag tycker inte det hör hemma på Youtube utan snarare hos andra streamingtjänster som t.ex Netflix. Jag tycker att Youtube ska vara en gratis-tjänst där privatpersoner publicerar klipp utan kommersiellt syfte.
Musikvideor är dock lite knepigare. Kanske något för Spotify?

Permalänk
Medlem

I approve prisjakt-länken!

Tycker det bara är bra, man måste kunna ta betalt för saker på internet. Blir intressant att se om det dyker upp några intressanta serier kanske som är gjorda direkt för youtube men som kostar lite.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hoppas för helvete att t.ex vanliga let's players och vloggare inte börjar ta betalt.

Då lär de ju förlora minst 70% av sina tittare.

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Ja, vill man inte stödja utveckling av alternativ media så är det säkert en bra metod. Reklamen i fråga betalar lönen till många av era favorit youtubers.

Att införa en form av abonnemang/betaltjänst är ett annat utmärkt sätt att kunna ta del av underhållning och samtidigt slippa reklam.