Youtube börjar med betalkanaler i vår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Jomen hur många öppnar inte youtube bara för att lyssna på musik :)? det gör jag 65% av gångerna jag är inne på youtube. resten är spel och nyheter. ^^,

så måste man betala någon onödigt stor summa för att lyssna på musik klipp på¨youtube så blir det skippa dem 65% och fixa spotify istället.

Om du kör med tuben för att lyssna på musik, så tror jag att du ska tänka om och ändra lite på "verktygen"

Ontopic!

Detta är en bra sak! Det ända jag är lite orolig över, är betalningssättet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Underbart, ett steg i rätt riktning bort från traditionell TV. Finns ingen anledning att ha ett separat distributionsnät för TV och det finns ingen anledning att envisas med att visa ett program en gång en viss dag, ett visst klockslag. Låt folk titta på det de vill, när de vill det istället.

Hade funkat om det inte varit för att vi redan har betalat för det, tv-licensen. Tänker inte betala för samma strunt två gånger

Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Ska man börja använda Bing nu i protest? XD

Hahahaa!

Flabbade som satan där men samtidigt.. så är jag med dig, jag tycker också att vi ska gå ihop å använda bing! Google börjar bli lite läskigt stora nu faktiskt. Det är ju bra att betal tjänst kommer till youtube, men jag undrar om google verkligen behöver mer än 55% av världens pengar (Nu var jag ironisk och ajg hoppas att det syns! )

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Underbart, ett steg i rätt riktning bort från traditionell TV. Finns ingen anledning att ha ett separat distributionsnät för TV och det finns ingen anledning att envisas med att visa ett program en gång en viss dag, ett visst klockslag. Låt folk titta på det de vill, när de vill det istället.

Alla foliehattsbärande idealister kan lugna sig lite. Att mycket material är begränsat i speciella länder är ju just för att upphovsrättsinehavarna vill ha det så. Detta är en potentiell väg runt det för nu kanske skivbolagen själva lägger upp sina låtar på YouTube så man kan lyssna och titta mot en avgift istället för att det är som nu, massa folk laddar upp det illegalt och blir jagade av skivbolagen för att det ska bort. Giriga Vloggare lär inte tjäna så mycket om de inte har väldigt högt produktionsvärde. Allt kan omöjligt vara gratis. Någon måste alltid betala för det på något sätt i slutändan.

Många bolag låter en redan titta på videos helt gratis, kan inte se något annat än att detta är negativt.
Tack vare Youtube kan man lyssna på låtarna och sedan bedöma om det är värt att köpa albumet helt lagligt. Om de istället hade haft en kostnad hade det varit kontraproduktivt. Nej som sagt var kan inte på något sätt se detta som att det skulle vara positivt.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Säkert massa pewdiepie och robbaz fjant videor som ska bli innehåll i "betal kanalerna"

Hah.

Om det är bra saker som riktiga filmer och serier, visst, låter bra. Annars, noty and fk off gewgle.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Adblock är väl inte värre än att man sänker ljudet på tv:n och går och kokar kaffe i reklampausen när man tittar på tv. Eller trycker på pausknappen och låter det gå en stund innan man börjar titta å man kan spola förbi reklamen.

Hade det inte funnits reklamfilter hade alla populära sidor som kan sälja mycket reklam sett ut som aftonbladet. Tex. Sweclockers säger ju själva att dom har tagit bort störande reklam pga. att folk använder filter för att slippa sånt. Tror inte det hade varit så om folk inte hade använt filter.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Och vad gör den ansvariga för kanalen då om den har mer än en halv hjärncell? Jo den släpper kanalen fri igen eftersom deras produkt uppenbarligen inte passade den betalmodellen och är man det minsta smart så överger man ett misslyckat koncept. Det kallas marknadsekonomi och så länge man låter bli att betala för saker som inte är värda pengar så löser det sig självt.

Och vips har denne säkerligen tappat en del av de som följde kanalen. Innan man ändrar till en sådan modell bör man vara väldigt säker på att folk kommer vara beredda att betala för ens innehåll eller iaf meddela att man tänker byta och förklara varför. Byter man rakt av utan att informera om detta tror jag som sagt var man kommer tappa en del personer.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Tror ingen vill betala för att kolla på mitt skit haha

Bara det blir vettiga kanaler och filmer, så kan youtube börja konkurera med netflix. Bättre för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Säkert massa pewdiepie och robbaz fjant videor som ska bli innehåll i "betal kanalerna"

Hah.

Om det är bra saker som riktiga filmer och serier, visst, låter bra. Annars, noty and fk off gewgle.

När jag läser det du skriver, så får jag en känsla att du är lite avundsjuk Då du skriver "pewdiepie och robbaz fjant videor"
Ingen tvingar dig att se dom, så som du skriver. Så får man en känsla av att du sett alla deras klipp, och så retar du dig på att du inte gjort det själv

Det riktigt lyser igenom bokstäverna att jag har rätt! Annars hade du inte skrivit så

Du har missat hela poängen big time! Läste du hela artikeln? Eller missuppfattade du den? Eller inte, för du har skrivit/tänkt rätt här " riktiga filmer och serier, visst, låter bra" men du uppfattade det inte riktigt kanske.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ytterligare en anledning att börja leta efter alternativ till Youtube.

Permalänk

Där dog youtube

Permalänk
Medlem

Att hålla YouTubes servrar vid liv kostar som attan, annonser kommer inte att fungera livet ut. Om de inför betalkanaler har jag inget emot det, jag har ju rätt att välja vad jag vill se på Om en bra serie släpps på YouTube och jag anser att skaparna är värda lite credit för sitt jobb så betalar jag den där dollarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Där dog youtube

Varför det?

Vad vill du ha av Y T utbud?

Vill du ha det som det är nu! Skit att pröjsa.

Vill du ha lite mer utbud! Pröjsa.

Ditt val!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Så länge det innebär att man har dedikerad bandbredd från youtube. Så att det inte blir stopp i uppsepelningen pga "buffering" på 1080p material, som är allt vanligare förekommande de senaste 2-3 månaderna mellan 14:00-23:00 svensk tid.

Räkna med tvärt om, dvs all bandbredd kommer först och främst gå till de som betalar så att de klipp som finns nu (gratismaterialet) blir ännu långsammare att ladda...

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Varför det?

Vad vill du ha av Y T utbud?

Vill du ha det som det är nu! Skit att pröjsa.

Vill du ha lite mer utbud! Pröjsa.

Ditt val!

?
Jag tänkte mer på att många som skulle släppa sina grejer gratis som det är nu, kommer ta betalt för det i stället. Som det är nu, så finns allt på youtube. Även om de inte kan ta betalt, så tjänar de på publiciteten och på reklam. Jag vill inte ha det som det är nu. Jag vill att det ska fortsätta vara gratis som det är nu, men jag vill ha nya videos som inte kostar pengar också. Jag tror inte att det är någon högoddsare att folk förr eller senare kommer gå över till något annat som är gratis "på riktigt". Ju fler som gör det, desto fler kommer följa efter. Samma sak som kommer hända med facebook snart. Så fort det kommer ett alternativ som de flesta är eniga om, så kommer de förr eller senare flytta. Facebook är inte en bra tjänst längre IMO. Fylld av "likehunters" med låtsastävlingar där man kan vinna iphones, och "like this if you were born, ignore if you wanna go to hell" osv. Plus att man kan betala för att "sponsra" sitt inlägg. Snart är det bara ett ställe att göra reklam på. Antingen för att tjäna pengar, eller för att få likes och känna sig duktig. Den enda fördelen facebook har mot till exempel Google+ är den viktigaste. Alla har det. Ett socialt nätverk utan användare är värdelöst, oavsett vilka finesser det har eller hur bra gjort det är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

När jag läser det du skriver, så får jag en känsla att du är lite avundsjuk Då du skriver "pewdiepie och robbaz fjant videor"
Ingen tvingar dig att se dom, så som du skriver. Så får man en känsla av att du sett alla deras klipp, och så retar du dig på att du inte gjort det själv

Det riktigt lyser igenom bokstäverna att jag har rätt! Annars hade du inte skrivit så

Titta på en video gjord av vardera fjortis. Börja gråta för mänsklighetens framtid.
Mycket pengar går till ett par snorungar med oren hy, som inte gör annat än att låta likt bäbisar medans de spelar generiska spel.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på en video gjord av vardera fjortis. Börja gråta för mänsklighetens framtid.
Mycket pengar går till ett par snorungar med oren hy, som inte gör annat än att låta likt bäbisar medans de spelar generiska spel.

Någon är bitter över att de inte lyckas med någon kommersiell framgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på en video gjord av vardera fjortis. Börja gråta för mänsklighetens framtid.
Mycket pengar går till ett par snorungar med oren hy, som inte gör annat än att låta likt bäbisar medans de spelar generiska spel.

Men det är ju det jag skrivit från början!! !! !! !! (eller ska du ha fler)

Titta inte då ( eller gör det bättre)

Helt ärligt! Jag har inte sett ett ända fjortisklipp från tuben med snorungar med oren hy!! Inte ett ända. Nada.
Vet du varför? för jag har inte valt det.

Men det har du gjort! Och du verkar mest vara väldigt bitter för att inte göra samma sak. Kan man inte se det roliga i robbaz, eller glädja sig i det. Då är det nått kraftigt fel.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Någon är bitter över att de inte lyckas med någon kommersiell framgång?

Ja och inte lite heller.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Men det är ju det jag skrivit från början!! !! !! !! (eller ska du ha fler)

Titta inte då ( eller gör det bättre)

Helt ärligt! Jag har inte sett ett ända fjortisklipp från tuben med snorungar med oren hy!! Inte ett ända. Nada.
Vet du varför? för jag har inte valt det.

Men det har du gjort! Och du verkar mest vara väldigt bitter för att inte göra samma sak.

Det handlar inte om avundsjuka, det handlar om att folk får mer pengar av att bete sig likt snorungar än de som t.ex. gör bra videor som digitalrev.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det handlar inte om avundsjuka, det handlar om att folk får mer pengar av att bete sig likt snorungar än de som t.ex. gör bra videor som digitalrev.

Du har helt fel!!

Att göra en bra video, behöver inte alls ha lika bra känsla, eller fånga tittarna. Det kan vara totalmisslyckat på i stort sett alla plan!!

Men den där lilla småbudgeten med en amatör bakom, kan fånga tittarna så mycket mer.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på en video gjord av vardera fjortis. Börja gråta för mänsklighetens framtid.
Mycket pengar går till ett par snorungar med oren hy, som inte gör annat än att låta likt bäbisar medans de spelar generiska spel.

Känner mig mer som en nörd från Norrland, men många youtubare inklusive mig själv blir lätt påverkade av tittarna så gick lite utför där ett tag för mig, därför tonade jag ner "king of sweden" och "nipple" snacket. Publiken på youtube och hela internet blir yngre och yngre och samma sak händer över allt på webben.

Jag kör i alla fall inte webcam och säljer t-shirts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på en video gjord av vardera fjortis. Börja gråta för mänsklighetens framtid.
Mycket pengar går till ett par snorungar med oren hy, som inte gör annat än att låta likt bäbisar medans de spelar generiska spel.

Börjar gråta för mänsklighetens framtid när jag läser dina inlägg. Tittar hellre på "fjortisar som låter likt bäbisar" än att läsa ditt gnäll om det.

Förövrigt tror jag inte att detta kommer påverka YouTube jättemycket. Förmodligen kommer det vara möjligt att lägga upp filmer och så vidare mot en avgift men jag är väldigt säker på att diverse Youtubers inte kommer ta betalt för något.

Permalänk
Medlem

Går inte att förneka att Google vet hur man tjänar pengar.
Tycker för övrigt att det är en riktigt bra ide. Google är nog en av de få som har möjligheter att samla ihop alla världens största bolag samt ha ett system för att dela intäkterna likvärdigt. Glöm inte att det än så länge inte är alla fjortisar som har möjlighet att göra sina klipp till betalklipp utan det är större mediebolag. Vi skulle kunna få se Google konkurrera med Netflix och allt vad dom heter.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

"Det här videoklippet är inte tillgängligt i ditt land." Är redan idag ett otyg som sprider sig som mögel i en fuktig källare på youtube. Om de vill göra ännu mer material otillgängligt genom att tvinga folk som vill se att BETALA kan de ju lika gärna börja med Kabel-TV. Youtube brukade vara "För folket, av folket", men nu blir det väl "Av företag, för företag" istället. Tummen ner, tycker jag.

Ja att företag vill leva vidare och tjäna pengar är ju helt åt helvete! Vart får de alla dumheter ifrån! Har aldrig hört något så löjligt!

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofmoon:

Ja att företag vill leva vidare och tjäna pengar är ju helt åt helvete! Vart får de alla dumheter ifrån! Har aldrig hört något så löjligt!

Vet inte om du citerade fel, men det här med att man blir begränsad att se saker beroende på var man bor är verkligen inget jag förespråkar. Blev skitförbannad när jag första gången hörde talas om bra tjänster som netflix i USA (långt innan det kom hit) och man gick in för att skriva upp sig och så blev man nekad för att man surfade in från ett IP-nummer som var utanför USA.

Eller som när vissa storfilmer kommer en dag i USA, men 4 månader senare i Sverige. Samma sak med DVD och Blu-Ray som kommer långt senare. Hur svårt ska det vara att ordna så att filmer, serier och annat kan släppas samtidigt över hela världen?

Det som borde spela roll är väl pengarna och är jag villig att betala samma pris som amerikanarna för senaste filmen så borde jag också få se den.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Och jag som tyckte Apple va lite fula ibland men det här är värre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofmoon:

Ja att företag vill leva vidare och tjäna pengar är ju helt åt helvete! Vart får de alla dumheter ifrån! Har aldrig hört något så löjligt!

Jag tror knappast att det här handlar om "överlevnad". Det handlar snarare om att "mjölka", vilket jag inte ser nyttan med. Jag som konsument måste få något tillbaka om jag skall ge dem mina pengar. Och att betala för något som brukade vara gratis, eller för att man råkar bo i "fel" land, känns riktigt, riktigt ruttet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

När jag läser det du skriver, så får jag en känsla att du är lite avundsjuk Då du skriver "pewdiepie och robbaz fjant videor"
Ingen tvingar dig att se dom, så som du skriver. Så får man en känsla av att du sett alla deras klipp, och så retar du dig på att du inte gjort det själv

Det riktigt lyser igenom bokstäverna att jag har rätt! Annars hade du inte skrivit så

Du har missat hela poängen big time! Läste du hela artikeln? Eller missuppfattade du den? Eller inte, för du har skrivit/tänkt rätt här " riktiga filmer och serier, visst, låter bra" men du uppfattade det inte riktigt kanske.

Efter att ha läst om Pewdiepies framgångar så blev man ju intresserad att se varför han var så populär. Ärligt talat skulle jag aldrig betala för ett så simpelt koncept, inte ens via reklam. Vem som helst kan lägga upp den typen av videos på nätet. Förstår inte hur den här typen av videos kan vara så populära.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

De kan ju bara höja priset för reklam...
Jag menar att det är YouTube vi pratar om här!
Bolag kan tvingas betala 5 ggr. de skulle ändå betala

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...