Ladda ner Homebrew till Wii. Vågar man?

Permalänk
Medlem

Ladda ner Homebrew till Wii. Vågar man?

Vågar man ladda ner detta program till sitt Wii?

Permalänk
Avstängd

Homebrew channel vågar man definitivt installera, dock bör du vara mer försiktig med en del av sakerna du hittar där.

Permalänk
Medlem

Javisst. Vet inte om det funkar på alla modeller av Wii dock. Fler år sedan jag softmoddade min Wii.

Permalänk
Medlem

Ja och sen kan man med ha ner ett program som heter Wad och då kan man kopiera spel till USB, göra backup på ens wii, göra ens wii regionsfri mm!!!! Jag bara undrar detta Homebrew kanske innehåller virus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Javisst. Vet inte om det funkar på alla modeller av Wii dock. Fler år sedan jag softmoddade min Wii.

Jag har det röda Wii konsollen. Funkar den på det. Det är EU konsoll så man kan köra spel inom hela EU på det!

Permalänk
Inaktiv

Då du har en liten nyare konsol (röd) skulle jag avråda dig från detta.

Personligen har jag 2 st Wii konsoler. En vit som köptes 3 år efter release vilken jag softmoddat och installerat Homebrew på genom en 4.3E Indiana Jones - Original Adventures exploit.

Sen har jag en svart nyare Wii konsol omoddad som jag aldrig skulle röra.

Lämpligast är att köpa en Wii till, helst en gammal men även en som kanske redan är moddad. Wii konsoler är ganska billiga idag.
Och har du ingen erfarenhet av att modda/softmodda skulle jag råda dig till att antingen köpa en äldre modell och lämna in till de aktörer som sysslar med sånt eller köpa en färdigmoddad så det bara är att tuta och köra.

Här är ett bra ställa att kolla upp Homebrew; http://wiibrew.org/wiki/Main_Page - WiiBrew

Permalänk
Medlem

Nej jag köper ej ett wii till. Om jag ska ha ett ska det vara Wii U men jag kan sabba detta och köpa Wii U!

Permalänk
Medlem

Här har du en busenkel guide om hur du softmoddar ditt Wii, jag har själv använt den ett par gånger.

http://www.wiihacks.com/recommended-faqs-guides-tutorials-onl...

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Melicia:

Nej jag köper ej ett wii till. Om jag ska ha ett ska det vara Wii U men jag kan sabba detta och köpa Wii U!

Har du pengar nog att sabba ett fullt fungerande Wii har du nog pengar att både köpa ett extra äldre Wii du kan modda och Wii U.
Ja ja du gör som du själv behagar naturligtvis, inte min plånbok som tur är.

Permalänk
Avstängd

Jag har softmoddat ett par Wiis. Det är inte direkt världens enklaste sak utan kräver mer än att exempelvis roota en Android eller så. Men följer man guiderna precis som det står så är det inte svårt det bara tar lite tid och kräver mycket kopiering fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har själv ett softmoddat Wii med 4.3 på och det var löjligt enkelt att installera, bara följa en guide på nätet

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har softmoddat ett par Wiis. Det är inte direkt världens enklaste sak utan kräver mer än att exempelvis roota en Android eller så. Men följer man guiderna precis som det står så är det inte svårt det bara tar lite tid och kräver mycket kopiering fram och tillbaka.

Antar att det var ett tag sedan du softmoddade, nu behöver man knappt göra något då nästan allt sköts automatiskt.
Det var jobbigare för ett par år sedan med exploits via spel och sånt, usch.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Javisst. Vet inte om det funkar på alla modeller av Wii dock. Fler år sedan jag softmoddade min Wii.

Dig kommer jag ihåg från lite olika forums här o där.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Det är bara att tuta och köra!:D

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melicia:

Jag har det röda Wii konsollen. Funkar den på det. Det är EU konsoll så man kan köra spel inom hela EU på det!

Det går att softmodda alla Wii-modeller förutom Wii Mini för den har ingen ingång för SD-kort.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Jag har ett moddat svart Wii av nyare modell (den utan Gamecube portar).
jag köpte det förvisso färdigmoddat men det ska vara busenkelt att göra en egen mod nu för tiden. Se bara till att du hittar en bra guide och följer den till punkt och pricka så bör du inte få några som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Plättlätt att installera en softmod. Precis som ngn skrev - processen är i princip helt automagisk