Permalänk
Medlem

Usch, var verkligen inget chassi i min smak detta!
Ser förjävligt ut. Men alltid trevligt med recensioner!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Har själv chassit och är väldigt nöjd! Förutom 2 designmissar med att fönstret visar "mittenstolpen" samt att oversize-startknappen blir lätt fettig så är det ett väldigt fint chassi. Förstår er som gillar stilrena sådana, men jag menar chassit har ju lika strömlinjeformade linjer som en sportbil har?

Dessutom, till er som säger att det är plastigt, är den det mest gedigna chassit jag känt på där endast toppen är i plast!

Visa signatur

Chassi: CM Stryker Mobo: ASUS ROG RAMPAGE IV EXTREME CPU: i7-3930K - Corsair H100i
GPU: Gigabyte GTX 680 4GB RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB 2133MHz SSD: 2x Samsung 840 Pro SSD 256GB
HDD: 4x WD Caviar Black 1TB i Raid10 PSU: Corsair TX750M
www.johnmorganstudios.se

Permalänk
Medlem

Jag måste vara ärlig.. Jag kan inte se en person ens försöka tycka detta chassi är snyggt. Det är rent utan vidrigt jävla fult.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Jag måste vara ärlig.. Jag kan inte se en person ens försöka tycka detta chassi är snyggt. Det är rent utan vidrigt jävla fult.

Och ändå finns det alldeles fullt med folk här som gillar chassit. Inkl. mig själv som sannerligen ärligt utan att ens försöka, tycker att chassit är riktigt läckert.

Varför har man ett behov av att säga att något är "vidrigt jävla fult"?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Och ändå finns det alldeles fullt med folk här som gillar chassit. Inkl. mig själv som sannerligen ärligt utan att ens försöka, tycker att chassit är riktigt läckert.

Varför har man ett behov av att säga att något är "vidrigt jävla fult"?

Jag kan bara hålla med, har man inget positivt att säga... varför säga nåt alls?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Juicis:

Jag kan bara hålla med, har man inget positivt att säga... varför säga nåt alls?

Kritik är bra. Men jag håller med dig. Kritik skall vara konstruktiv.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Mitt nästa chassi mån tro?

Matchar ju ens vita HALE90-agg om inte annat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

men om man vill ha stilrent o coolermaster kvalitet silencio 650 o 550 är två av dom trevligaste chassin jag byggt i. o CM silencio 550 som jag byggt ca 20 datorer i sedan i somras är ett av mina absoluta favorit chassin., dom har även stilrena. i övrigt så tycker jag fractal design r4 är småtråkigt chassi o gillade inte att bygga i det heller o jag har byggt om några burkar med det chassit. o inte är väl det här chassit ett av mina favoriter men jag ser verkligen dess potential. Men jag har lärt mig att det finns lika många chassin som det finns olika tycke o smak.

så p12 snacket o bara säga sjukt fult visar väl att förmågan av konsruktiv kritik inte är på topp.
mvh Tommy

Permalänk
Medlem

Nån annan kanske har sagt det redan. Men ni borde verkligen köpa ett nytt bord. Den skakar så fort Jonas tittar på den.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Nån annan kanske har sagt det redan. Men ni borde verkligen köpa ett nytt bord. Den skakar så fort Jonas tittar på den.

Det är på gång, kolla Fredagspanelen där dom för det på tal.

Sen till Jonas vill ja tacka för en bra recension(igen) och jag kan under stryka det du säjer. Dok den har funnits på marknaden nästan 0,5 år:

Orderdatum: 2012-08-08 10:36
Ordernummer: 19103365
Beställare: MLRossi
Best.ref.
PO ref.
Orderstatus: Skickad
1.00 755465 CM Storm Stryker Gaming Big Tower
Fläktar: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 140mm B

Bättre sent en aldrig

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk

Jag gillar verkligen tänket på insidan. Finns det något liknande, men i en helt annan yttre design? Jag har aldrig uppskattat rymdskeppen.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Mitt nästa chassi mån tro?

Matchar ju ens vita HALE90-agg om inte annat.

Det är ett otroligt bra luftflöde i om du byter ut fläktarna! Det känns heller inte plastigt så om det är din smak (liksom min) med lite "häftigare" chassin så go for it!

Permalänk
Medlem

Passar ett e-atx i detta xl-atx chassi?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag var inne på stilrent. Exempelvis fractal design, men sen kändes det lite deppigt. Jag är nog trött på borstat stål och operationssal design rent allmänt. CM Storm serien piggar upp och är så sexigt man kan få i form av dator chassi.

Visa signatur

CM Storm Trooper | Asus P8Z77-V LX
Intel Core i7 3770 stock@4,1GHz | Gainward GTX 670 ref@1200MHz | Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb
PSU Corsair TX 750W | Crucial M4 SSD 128Gb + 500Gb HD
Asus VE278Q 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Passar ett e-atx i detta xl-atx chassi?

Enligt deras hemsida klarar den mATX, ATX och XL-ATX!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Enligt deras hemsida klarar den mATX, ATX och XL-ATX!

Jo men enligt sweclockers video satte de i ett formula kort och de finns väl bara i e-atx?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

recension

Har detta chassi, lägger till min recension:

Fick ta ut mitt nyköpta 3000kr moderkort 3ggr under montering i detta chassi... dom små "guld" stiften som monteras i lådan för att fästa moderkortet, 4 stycken av dom gick sönder / bröts itu / hamna i "gänglås" när dom skulle av.... Slutade med att jag gick till min "datorkyrkogård" och hämtade gamla (från ett tidigare moderkort) och använda och dom fungerar ypperligt, tillslut fick jag på moderkortet! Kanske otur och fick nå skit exemplar, vem vet...

(Och nej jag är inte ny va det gäller montering så det är ingen ny börjar miss att dom drogs åt för hårt eller liknande... byggt datorer i över 20 år.)

Använder du dig av interna 3.5 mekaniska hårddiskar? Håll dig UNDAN, anordningen för att montera diskarna fungerar , visst, men själva anordningen i sig själv? Den ger VIBRATIONER i lådan, har du dessutom lådan på skrivbordet som mig, bör nämnas att diskarna sitter i huvudhöjd, låter nå jävligt, det där jävla vibrationsljudet, folk som haft det vet vad jag talar om... har fått vika poster stickers och "monterat" tillfälligt mellan hårddisk lådorna för att ta bort vibrationerna... detta fick jag på mitt gamla Cm Haf X hightower EFTER 3 års användning, det är förståeligt, men inte på ett helt nytt exemplar!

Den inbyggda knappen för LED belysning och fläktstyrningen ger ifrån sig ett högt ljud varje gång du klickar på den, finns ingen avstängning av det heller, den går alltså inte via pc speaker som många väljer i dagens läge att inte installera, utan ett eget chip på topp modulen! STÖRANDE, och e du inte ungkarl och har familj / fruga, så får du en rak höger / lavett på natten om du spelar och vill ändra rpm på fläktarna

Om du köper ett moderkort och får med en 2.5 adapter för t.ex USB3 och även har en card-reader/fläkt styrning (etc) i formatet 2.5, kan du glömma att använda båda, du får bara med 2 stålskenor ("adapter" för att montera 2.5 enheter i 5.25 sloten) (som förövrigt är riktigt värdelösa och jobbiga att montera). Men det finns uttag/plats för 2 st 2.5 i 5.25 enheterna på lådan, konstigt att dom gjort så, men bara skickat med skenor för 1 enhet! Bör till lägga att du måste skruva fast 5.25 enheter "oldschool" skruvar rakt in i lådan, inga smarta klick rails / tysta funktioner här inte! Dåligt det förväntar man sig i denna prisklass.

In och utgång för luften på hårddiskfläktarna saknar dammfilter.

"Förvaringslådan" längst ner i lådan blir obrukbar om du vill ha in dina 2st 120mm fläktar i botten av lådan.

Ska du som mig ha radiator (H100i) till din cpu så måste du ta bort topp fläkten (200mm), och rekommenderas att du tar bort luft filtret, förstår inte varför den sitter på toppen där det är utsug av luft,... den stoppar bara luft!

För och nackdelar:

+ Rymligt

+ Fläktarna som följer med är tysta och behagliga!

+ Sido fönstret (om än lite för litet i min smak)

+ Standard (enligt mig) kabel dragning på baksidan, du får plats o dra kablarna!

---------------------------------------------------------

- Fläkt/Led controllern ger ifrån sig ett högt ljud/pip (när du byter rpm / stänger av/på led:n)

- Vibrationer i chassit från 3.5 enhets anordningen (jag sitter på SSD med NYA mekaniska 3.5 enheter enbart för lagring, låter ändå)

- Inga dammfilter för sido hårddisk fläktarna

- Riktigt usla (och för få) rails för 2.5 till 5.25 montering (tradig montering och kräver small skruvmejsel)

- Usla tillbehör (skruvar för montering)

- Många funktioner blir obrukbara beroende på din setup

Rekommenderas INTE, jag personligen ångar mitt köp!

Satsa på ett Haf X om du vill ha ett hightower, är din ekonomi bra, kör på nå helt ANNAT!

Ps.
Antagligen gillar man hur chassit ser ut eller så gör man det inte, så enkelt e det!
Smaken är som baken!
Jag gillar designen, och den ger utrymme för mycket modning om man nu gillar sånt!!!
Ds.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det! Men hade varit synd om alla gillade samma saker/bilar/tjerer osv hur hade världen sett ut då om alla bara åkte volvo v70 ex.
Gillar att det finns gott om plats och att man kan bära det då jag förflyttar mig ganska ofta (perfekt med min benq skärm handtag på chassi å skärm) . Ganska nice look ändå om man vill sticka ut lite, visst hade man kunnat skippat glas luckan men diggar vitt å svart.
Kan hålla med föregående om vissa saker men inte ofta allting är perfekt fläktarna låter lite och att man inte kan koppla bort pipet från fläkt kontollen.
4av5 toastar av mig

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Jo men enligt sweclockers video satte de i ett formula kort och de finns väl bara i e-atx?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1027292

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Jo men socket 1155.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Jo men socket 1155.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, missade det... :/

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av lixsom:

hur hade världen sett ut då om alla bara åkte volvo v70 ex.

Fast det gör ju typ alla.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

Detta chassi är ju grym måste jag säga, har en sådan själv, och jag håller med om att kvaliten är bra. Är den värd över 1000:-, mja 1200:- max skulle jag säga. Köpte dock mitt när inet hade rea så jag fick den för dryga 1100:- eller liknande.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag fick ett sånt där chassi. Svarta modellen utan fönster. CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart.
Plockade över mitt Maximus V Extreme EAtx moderkort från min Antec nine hundres two V3 Atx Black där det med extrem vilja och kämpande precis fick rum.
I det här chassit var det som en dröm att sätta i kortet. Fanns massor med utrymme. Utseendet bryr jag mig inte så mycket om. Chassit står bredvid mitt datorbord som har ett hyllplan som sticker ut åt höger där jag har scannern står så man ser i stort sett bara framsidan av chassit.
Men det måste sägas att det är ett rejält chassi. Kvalitet och mycket tyst. När jag startade det första gången varvade processor fläkten till i några sekunder sedan vart det bara tyst, Alldeles tyst... Jag var helt övertygad om att det var något fel. Men nej det är tyst. Extremt tyst. Mycket nöjd med detta chassi. Sen får det se ut hur som helst. Jag flinar varje gång jag startar datorn.

Men jag har en fråga. Ovanpå där alla ledlampor, powerknappen och usb uttagen sitter finns det till vänster två lampor. Den som är till höger visar hårdiskaktivitet och så den som är längst till vänster är det en blixt nedanför. Vad är den till för? Tänkte först att det var en typ powerled men hela startknappen lyser ju som powerled. Någon som vet vad den är till för? Har aldrig sett den lysa eller blinka till.
Mycket tacksam för svar.

Permalänk

En amatör fråga, passar mitt moderkort i detta chassi? trots att stryker klarar mATX kort

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xflow:

dom små "guld" stiften som monteras i lådan för att fästa moderkortet
(Och nej jag är inte ny va det gäller montering så det är ingen ny börjar miss att dom drogs åt för hårt eller liknande... byggt datorer i över 20 år.)

Har monterat datorer längre än vad datorer funnits mer eller mindre och vet inte att dom små "guld" stiften heter distanser..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Har monterat datorer längre än vad datorer funnits mer eller mindre och vet inte att dom små "guld" stiften heter distanser..

Du citerar ett exakt ett år gammalt inlägg, bara för att göra dig lustig över någon?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Xflow:

Har detta chassi, lägger till min recension:

Fick ta ut mitt nyköpta 3000kr moderkort 3ggr under montering i detta chassi... dom små "guld" stiften som monteras i lådan för att fästa moderkortet, 4 stycken av dom gick sönder / bröts itu / hamna i "gänglås" när dom skulle av.... Slutade med att jag gick till min "datorkyrkogård" och hämtade gamla (från ett tidigare moderkort) och använda och dom fungerar ypperligt, tillslut fick jag på moderkortet! Kanske otur och fick nå skit exemplar, vem vet...

(Och nej jag är inte ny va det gäller montering så det är ingen ny börjar miss att dom drogs åt för hårt eller liknande... byggt datorer i över 20 år.)

Använder du dig av interna 3.5 mekaniska hårddiskar? Håll dig UNDAN, anordningen för att montera diskarna fungerar , visst, men själva anordningen i sig själv? Den ger VIBRATIONER i lådan, har du dessutom lådan på skrivbordet som mig, bör nämnas att diskarna sitter i huvudhöjd, låter nå jävligt, det där jävla vibrationsljudet, folk som haft det vet vad jag talar om... har fått vika poster stickers och "monterat" tillfälligt mellan hårddisk lådorna för att ta bort vibrationerna... detta fick jag på mitt gamla Cm Haf X hightower EFTER 3 års användning, det är förståeligt, men inte på ett helt nytt exemplar!

Den inbyggda knappen för LED belysning och fläktstyrningen ger ifrån sig ett högt ljud varje gång du klickar på den, finns ingen avstängning av det heller, den går alltså inte via pc speaker som många väljer i dagens läge att inte installera, utan ett eget chip på topp modulen! STÖRANDE, och e du inte ungkarl och har familj / fruga, så får du en rak höger / lavett på natten om du spelar och vill ändra rpm på fläktarna

Om du köper ett moderkort och får med en 2.5 adapter för t.ex USB3 och även har en card-reader/fläkt styrning (etc) i formatet 2.5, kan du glömma att använda båda, du får bara med 2 stålskenor ("adapter" för att montera 2.5 enheter i 5.25 sloten) (som förövrigt är riktigt värdelösa och jobbiga att montera). Men det finns uttag/plats för 2 st 2.5 i 5.25 enheterna på lådan, konstigt att dom gjort så, men bara skickat med skenor för 1 enhet! Bör till lägga att du måste skruva fast 5.25 enheter "oldschool" skruvar rakt in i lådan, inga smarta klick rails / tysta funktioner här inte! Dåligt det förväntar man sig i denna prisklass.

In och utgång för luften på hårddiskfläktarna saknar dammfilter.

"Förvaringslådan" längst ner i lådan blir obrukbar om du vill ha in dina 2st 120mm fläktar i botten av lådan.

Ska du som mig ha radiator (H100i) till din cpu så måste du ta bort topp fläkten (200mm), och rekommenderas att du tar bort luft filtret, förstår inte varför den sitter på toppen där det är utsug av luft,... den stoppar bara luft!

För och nackdelar:

+ Rymligt

+ Fläktarna som följer med är tysta och behagliga!

+ Sido fönstret (om än lite för litet i min smak)

+ Standard (enligt mig) kabel dragning på baksidan, du får plats o dra kablarna!

---------------------------------------------------------

- Fläkt/Led controllern ger ifrån sig ett högt ljud/pip (när du byter rpm / stänger av/på led:n)

- Vibrationer i chassit från 3.5 enhets anordningen (jag sitter på SSD med NYA mekaniska 3.5 enheter enbart för lagring, låter ändå)

- Inga dammfilter för sido hårddisk fläktarna

- Riktigt usla (och för få) rails för 2.5 till 5.25 montering (tradig montering och kräver small skruvmejsel)

- Usla tillbehör (skruvar för montering)

- Många funktioner blir obrukbara beroende på din setup

Rekommenderas INTE, jag personligen ångar mitt köp!

Satsa på ett Haf X om du vill ha ett hightower, är din ekonomi bra, kör på nå helt ANNAT!

Ps.
Antagligen gillar man hur chassit ser ut eller så gör man det inte, så enkelt e det!
Smaken är som baken!
Jag gillar designen, och den ger utrymme för mycket modning om man nu gillar sånt!!!
Ds.

Jag har byggt min egna dator i den svarta versionen och ett i den vita versionen.
Jag hittade denna recension på komplett:s hemsida (Verkar inte finnas kvar några recensioner alls på chassit)

Dom små guldstiften, som heter "moderkortsdistanser" skall inte skruvas in med någon form av våld. Är det fel på gängorna så är produkten defekt.

Jag har inga problem med mekaniska hårddiskar. Även jag har min dator på bordet bredvid.
Det pipande ljudet när man höjer och sänker fläktstyrningen och LED blysningen på fläktarna är dock en smaksak.

Jag har dock inga 5,25 enheter i chassit utan jag köpte ytterligare fläktar och en "bur" för hårddiskar för att ha 3 fläktar i fronten.
Har även 2 fläktar i botten där jag kan styra med den inbyggda fläktkontrollen. "Lådan som finns längst ner får plats trotts en fläkt där. Men fläkten får dock ingen bra effekt.
Dock så behöver du fixa ett relä (LED belysningen i fläktarna går på 12 Volt). Jag kör ett Solid state relay, som inte klickar.
Kontakterna till LED fläktarna hittade jag på ebay och jag sökte på el wire. Där finns det förgreningar som jag sedan kopplade till relät.
Sammanlagt så har jag 5 LED fläktar med avstängningsfunktion från den inbyggda led styrningen. Relät får ström direkt från nätagget och det är bara att köra på med fler fläktar om ni vill.

Samtliga fläktplatser HAR dammfilter bortsett om du har fläktarna till hårddiskarna åt sidan.

Annars så hade jag inga problem med att bygga 2 datorer med ett svart och ett vitt chassi.

Jag har svårt att tro att denna person har 20 års erfarenhet av att bygga datorer. Jag har ca 10 års erfarenhet och byggt ett antal datorer.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz