Permalänk

Låg PPD, varför detta?

De senaste 2-3 dagarna har jag endast legat omkring 5000-10000 PPD, när jag vanligtvis annars ligger omkring 18000 PPD. Vad kan detta bero på? Finns det för övrigt något knep för att få upp sin PPD? Jag har hört någonting om att man får bonuspoäng om man använder sig av en passkey, varför det skulle vara på det viset förstår jag dock inte...

EDIT: Jag foldar med en i7 2600 samt ett 7970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

De senaste 2-3 dagarna har jag endast legat omkring 5000-10000 PPD, när jag vanligtvis annars ligger omkring 18000 PPD. Vad kan detta bero på? Finns det för övrigt något knep för att få upp sin PPD? Jag har hört någonting om att man får bonuspoäng om man använder sig av en passkey, varför det skulle vara på det viset förstår jag dock inte...

http://anony.ws/i/2013/01/27/5EhGZ.png

EDIT: Jag foldar med en i7 2600 samt ett 7970.

Har du alltid foldat med båda samtidigt?
När du foldar med ett/flera ATI (AMD) grafikkort så behöver dessa 1 kärna var från CPUn, så om du inte gjort det resulterar det i sämre PPD.

Passkey är till för om du foldar mycket och gör klart WU (Work Unit) inom tidsbegränsningen och då får du bonus poäng. Det ger en riktigt bra skjuts i PPD gentemot utan en.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Har du alltid foldat med båda samtidigt?
När du foldar med ett/flera ATI (AMD) grafikkort så behöver dessa 1 kärna var från CPUn, så om du inte gjort det resulterar det i sämre PPD.

Yes, när jag foldar på min hemdator så gör jag det alltid med både processorn och grafikkortet.

Skrivet av Brainsplitter:

Passkey är till för om du foldar mycket och gör klart WU (Work Unit) inom tidsbegränsningen och då får du bonus poäng. Det ger en riktigt bra skjuts i PPD gentemot utan en.

Oj, okej. Då ska jag se till att skaffa en passkey. Högre antal PPD är aldrig fel.

Vad händer om jag skapar en passkey nu, men har avlägsna datorer igång som foldar åt mig? Kommer poängen, som de datorerna samlar in, inte att dyka upp hos mig förrän jag skriver in min passkey på de datorerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Yes, när jag foldar på min hemdator så gör jag det alltid med både processorn och grafikkortet.

Oj, okej. Då ska jag se till att skaffa en passkey. Högre antal PPD är aldrig fel.

Vad händer om jag skapar en passkey nu, men har avlägsna datorer igång som foldar åt mig? Kommer poängen, som de datorerna samlar in, inte att dyka upp hos mig förrän jag skriver in min passkey på de datorerna?

Tror de som inte har passkey kommer folda utan bonus

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Tror de som inte har passkey kommer folda utan bonus

Passkey är ju dock till för att man ska vara säker på att det är en och samma person som foldar under samma användarnamn. Så jag fruktar att de poängen försvinner i tomma intet om jag requestar en passkey just nu och inte kan skriva in den på alla datorer förrän om några dagar. Så de poängen som jag samlar ihop tills dess, på de avlägsna datorerna, kanske inte alls går till mig och det vore ju tråkigt.

EDIT: Aja, jag har requestat en passkey nu. Får se hur det blir med poängen från de datorerna där jag inte kan skriva in passkeyn förrän i morgon bitti tidigast.