Permalänk
Medlem

Crossfirebrygga

Har nytt moderkort, så tänkte flytta att av mina grafikkort en pci-e slot neråt för att få bättre kylning, problem dock! 10cm crossfire bryggan räcker inte!
Har 2st Asus 7950 DC2, kan man lösa detta på något sätt? finns det längre kablar att köpa?

Permalänk
Medlem

räcker inte 10 cm? Har inte haft erfarenhet av två grafikkort. Dock hittar jag ingen längre än 10 cm

http://www.prisjakt.nu/expert.php?query=crossfire+brygga&pris...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Flappas:

Har nytt moderkort, så tänkte flytta att av mina grafikkort en pci-e slot neråt för att få bättre kylning, problem dock! 10cm crossfire bryggan räcker inte!
Har 2st Asus 7950 DC2, kan man lösa detta på något sätt? finns det längre kablar att köpa?

Vad är det för moderkort ?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING, Intel Core i9 10850K kyld av custom loop 360+140mm rad, Corsair 16GB DDR4 3200MHz, EVGA RTX 2070 Black gaming, PNY 1TB NVME m.2, Ocz 480GB SSD, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Har ett Sabertooth z77

Permalänk
Skrivet av Flappas:

Har ett Sabertooth z77

Verkar som det inte tillverkas längre än 100mm :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING, Intel Core i9 10850K kyld av custom loop 360+140mm rad, Corsair 16GB DDR4 3200MHz, EVGA RTX 2070 Black gaming, PNY 1TB NVME m.2, Ocz 480GB SSD, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

räcker inte 10 cm? Har inte haft erfarenhet av två grafikkort. Dock hittar jag ingen längre än 10 cm

http://www.prisjakt.nu/expert.php?query=crossfire+brygga&pris...

Har du kopplat kortet medvetet långt ifrån varandra, om nu inte 10cm räcker?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller hitta något snabbt iaf. Det borde finnas kan man tycka. Jag vet att jag har en brygga på ca 15cm någonstans sen jag körde 6870 cf.

Visa signatur

i5 2500k@4.5GHz kyld av Noctua NH-D14| MSI GTX 670 Power edition i SLI| Asus P8P67 WS revolution| 8gb Corsair vengeance 1600MHz| Corsair TX 850W| 1TB WD "black"| Samsung 250gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalsongen:

Verkar som det inte tillverkas längre än 100mm :/

Nej, märkt det lite, men samtidigt kan man tycka att dom borde ha det, i allafall i form av någon läsning.

Skrivet av Batman:

Har du kopplat kortet medvetet långt ifrån varandra, om nu inte 10cm räcker?

Ja, jag har kopplat dom långt ifrån varandra för tar jag dom 2 översta slottarna så blir det ungefär 1 mm space mellan korten! (korten tar upp 3slots)
så satte en på pci-e slotten längst ner, men då räckte inte bryggan!:( och det övrekortet som inte kan blåsa ut så mycket luft ligger på cirka 75 i load..:(

Skrivet av Tykorkye:

Jag kan inte heller hitta något snabbt iaf. Det borde finnas kan man tycka. Jag vet att jag har en brygga på ca 15cm någonstans sen jag körde 6870 cf.

hade varit kanon och haft en 15cm brygga alltså! orkar inte sälja dessa korten för att köpa mindre, love this cards..:( men 3 slottar kanske är lite mycket men vadfan..

Permalänk
Medlem

Ska försöka fixa lite pics hur det ser ut!

Permalänk
Medlem

köp en tri-sli brygga?

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Skrivet av GreckE:

köp en tri-sli brygga?

SLI-brygga till CF? Skulle inte tro det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flappas:

Har nytt moderkort, så tänkte flytta att av mina grafikkort en pci-e slot neråt för att få bättre kylning, problem dock! 10cm crossfire bryggan räcker inte!
Har 2st Asus 7950 DC2, kan man lösa detta på något sätt? finns det längre kablar att köpa?

Du kommer inte kunna få ut lika mycket kraft ur korten om du använder den 3 PCI-E slotten. Det här kanske låter dumt men du kanske kan montera dit någon extra fräckt som blåser på korten? Sen undrar jag hur 10cm inte räcker?! Jag har ST Z77 och det känns som att 10cm borde räcka... slutligen tror jag att Asus inte tillverkar crossfire bryggor som är längre än 10cm för 2 kort eftersom att det är tänkt att du ska använda de översta slotten först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem

Kan du inte kapa befintlig, skrapa bort skyddslacken och löda tunn enkeltråd istället så får du så långt du vill?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreckE:

köp en tri-sli brygga?

Bra tänkt! men det är CF du!

Skrivet av Oobah45:

Du kommer inte kunna få ut lika mycket kraft ur korten om du använder den 3 PCI-E slotten. Det här kanske låter dumt men du kanske kan montera dit någon extra fräckt som blåser på korten? Sen undrar jag hur 10cm inte räcker?! Jag har ST Z77 och det känns som att 10cm borde räcka... slutligen tror jag att Asus inte tillverkar crossfire bryggor som är längre än 10cm för 2 kort eftersom att det är tänkt att du ska använda de översta slotten först.

Iknow! men vill testa mig fram lite liksom.. jag har en 200mm fläkt på sidan då jag har ett cooler master HAF X chassi.
10cm räcker inte då det lbir för stort avstång mellan korten!:P hade ju funkat om man körde CF x 3 liksom för då kan man ju seriekoppla dom! det finns ju inte att köpa mer än 10cm CFbrygga, men i helvete att den är 10cm, speciellt inte mellan kontakterna, cirka 8,7 eller liknande mellan kontakterna, mätt på 3 av mina bryggor. men om dom nu tänkt så att man ska köra cf med dom två översta slottarna, varför sätter man dom så tight då så att när man kör cf med deras 7950DC2 så blir det krångel?:) aja!:P får väl köpa ett tredje då..
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av som99:

Kan du inte kapa befintlig, skrapa bort skyddslacken och löda tunn enkeltråd istället så får du så långt du vill?

Ärligt! den tanken har slått mig faktiskt. har lite cf bryggor att testa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Du kommer inte kunna få ut lika mycket kraft ur korten om du använder den 3 PCI-E slotten. Det här kanske låter dumt men du kanske kan montera dit någon extra fräckt som blåser på korten? Sen undrar jag hur 10cm inte räcker?! Jag har ST Z77 och det känns som att 10cm borde räcka... slutligen tror jag att Asus inte tillverkar crossfire bryggor som är längre än 10cm för 2 kort eftersom att det är tänkt att du ska använda de översta slotten först.

Skickades från m.sweclockers.com

Iknow! men vill testa mig fram lite liksom.. jag har en 200mm fläkt på sidan då jag har ett cooler master HAF X chassi.
10cm räcker inte då det lbir för stort avstång mellan korten! hade ju funkat om man körde CF x 3 liksom för då kan man ju seriekoppla dom! det finns ju inte att köpa mer än 10cm CFbrygga, men i helvete att den är 10cm, speciellt inte mellan kontakterna, cirka 8,7 eller liknande mellan kontakterna, mätt på 3 av mina bryggor. men om dom nu tänkt så att man ska köra cf med dom två översta slottarna, varför sätter man dom så tight då så att när man kör cf med deras 7950DC2 så blir det krångel? aja! får väl köpa ett tredje då..
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

finns längre på ebay dom kostar väll runt hundralappen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

kollat massa på ebay men tyskar e cp.. "12 cm crossfire sli bridge." wtf man?! sen hittar jag ingra andra!:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flappas:

Bra tänkt! men det är CF du!

Ärligt! den tanken har slått mig faktiskt. har lite cf bryggor att testa på!

Jag tycker du skall kör på och testa förlänga en Det hade jag gjort, använder du tunn kabel nog så skall inte resistensen vara något problem, så länge du inte kortsluter dvs löder ihop så kan inget skadas av att testa, mät med multimeter för att vara på säkra sidan.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag tycker du skall kör på och testa förlänga en Det hade jag gjort, använder du tunn kabel nog så skall inte resistensen vara något problem, så länge du inte kortsluter dvs löder ihop så kan inget skadas av att testa, mät med multimeter för att vara på säkra sidan.

Har redan börjat!;) hahaha! gjort 4 trådar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flappas:

Har redan börjat!;) hahaha! gjort 4 trådar:)

Perfekt, ta gärna en bild och berätta hur det gick, bara för att skall jag om jag orkar ikväll göra en för sakens skull, man vet inte när man behöver en

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Perfekt, ta gärna en bild och berätta hur det gick, bara för att skall jag om jag orkar ikväll göra en för sakens skull, man vet inte när man behöver en

Kommer lite pics imorogn!:)

Permalänk
Medlem

Ett sudd mellan korten som pressar isär dem hade nog hjälp annars Är det 8x på den nedersta då? Så du inte kör med 4x och tappar prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ett sudd mellan korten som pressar isär dem hade nog hjälp annars Är det 8x på den nedersta då? Så du inte kör med 4x och tappar prestanda?

haha! smart!;) japp, 8x:)