Grand Theft Auto V försenas till den 17 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Vice City kändes bra på pc men sen har det kännts fel för när jag trycker på bakåtknappen ska gubben backa
och inte vända och springa mot en vare sig man siktar eller ej.

Men vad har det att göra med ämnet om jag får fråga?

Permalänk
Medlem

Vill ha till PC, inte någon usel portning som är anpassat så dåligt som det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men kör det på pc då eller ska vi kalla det för cp för att vara lika tuff som du ;)? Även om de inte är annonserat för dator lär de komma dit.

Frågan är hur det blir, en total portning kanske.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockew1989:

Det är väl inte så konstigt, dom utvecklar ju inte hela spelet i september, när dom började utveckla det var ju knappast next-gen konsoller utannonserade, skulle dom göra det till dom lär vi ju få vänta några år till realease

Eh du vet att utvecklare har haft utvecklingskit till nästa generation ett bra tag? Vem annars ska utveckla release-spelen t.ex.? Utvecklarna sitter och gör spel till nästa generation nu och har gjort så ett bra tag. Det är konstigt jo, eftersom de lätt har hyfsad koll på när nästa generation bör komma.

Permalänk
Inaktiv

Håller med de andra om att det måste komma till PC, september känns endå rätt lugnt, kunde varit värre, haha. Skönt iallafall ha ett datum för det.

Permalänk

Jasså? Kanske bli något för pc-entusiaster också. Eller kanske var spelet för stort? Hört att det ska vara 70gb....men var kanske bara ett rykte? Eller?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de blir försenade pga att de vill få ut det till de nya konsolerna samt PC. Känns helt galet att släppa det till dessa konsoler när nya antagligen presenteras senare i år.
Men detta är förhoppningar och inget påstående att det blir så.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: de kanske ändå blev påverkade av namninsamlingen som var för en PC version?

Permalänk
Medlem

taggar!

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Jasså? Kanske bli något för pc-entusiaster också. Eller kanske var spelet för stort? Hört att det ska vara 70gb....men var kanske bara ett rykte? Eller?

Om det är stort lämpar väl det sig snarare mer för PC än konsol?

Hoppas något innerligt att det blir en samtidig PC release...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Släpps efter nya konsolerna, för de gamla konsolerna.
Fail

Ja lite. Fast jag tvivlar på att nån ny konsoll släpps innan julhandeln?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Blev grymt besviken på detta, jag som beställde ett ps3 bara för gtav

Aja, får väl spela SimCity och lite Little Big Planet med några polare tills gtav kommer

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd

För helvettttte.. Detta är fan i mig droppen! Mars var det sagt, och sedan "vår", nu äre höst som gäller.. Vid E3 i sommar kommer det visa sig vara nedlagt helt eller framskjutet flera år..

Besviken jag är.. Vill skicka dem ett paket med bomber i känner jag! :'(

Permalänk
Medlem

Är varken förvånad eller besviken, hoppas endast att när de väl släpper spelet att vi får en städad PC version som inte är portad.

Permalänk
Medlem

GTA är dock konsollspel.

Visa signatur

ASUS Z170 MAXIMUS VIII - i7 6700K 4.7 GHz - Corsair Hydro H115i - Corsair Vengeance 4x16GB - Corsair HX850i - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC SLI
Samsung 850 EVO 1TB - WD Black 4TB
Fractal Design R5 Window - Windows 10 Pro
MacBook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr34km4n:

GTA är dock konsollspel.

Ettan och tvåan ja, men ända sen trean släpptes har jag njutit mer av att spela det på PC än konsoll.

Permalänk
Medlem

Aldrig så att det ska finslipas inför ett poteniellt släpp av PS4?
Eller kan jag vara helt ute och cykla?

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem

Hoppas bara på PC-release samtidigt. GTA IV var en stor besvikelse till PS3. Och först nu med moderna komponenter går spelet OK att spela med schysst kvalitet och bra flyt. Hoppas på en mycket bättre optimering denna gång...

Skrivet av Swedishg33k95:

Jasså? Kanske bli något för pc-entusiaster också. Eller kanske var spelet för stort? Hört att det ska vara 70gb....men var kanske bara ett rykte? Eller?

Inte särskilt troligt att det skulle vara på 8+ stycken DVD-skivor.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Eh du vet att utvecklare har haft utvecklingskit till nästa generation ett bra tag? Vem annars ska utveckla release-spelen t.ex.? Utvecklarna sitter och gör spel till nästa generation nu och har gjort så ett bra tag. Det är konstigt jo, eftersom de lätt har hyfsad koll på när nästa generation bör komma.

Så dom har altså haft tillgång till det sedan GTAV började utvecklas, aaa då är det verkligen konstigt...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockew1989:

Så dom har altså haft tillgång till det sedan GTAV började utvecklas, aaa då är det verkligen konstigt...

Hur kan du tro det? :S Helt fel har du iaf. GTA V har garanterat utvecklats i minst 4 år, långt innan den kommande generationen var på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Credits:

Aldrig så att det ska finslipas inför ett poteniellt släpp av PS4?
Eller kan jag vara helt ute och cykla?

Du är ute och cyklar, GTAV kommer inte till PS4 i dagsläget. Kanske som någon "remix/complete edition" 2014 eller så

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Om det betyder att de läger ner lite extra tid på att få PC versionen bättre optimerad så är allt förlåtet. Hoppas att de har lärt sig efter GTA IV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Men vad har det att göra med ämnet om jag får fråga?

Det jag menar och inbillar mig är att när dom tar ett konsolspel och för över det till en pc version så verkar dom utgå från att man sitter med en handkontroll och spelar vilket jag naturligvis inte gör (skulle jag lika bra kunna köra det på xboxen) alltså känns det inte lika bra för mig.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Om det betyder att de läger ner lite extra tid på att få PC versionen bättre optimerad så är allt förlåtet. Hoppas att de har lärt sig efter GTA IV.

Inte alla företagen som "vill" lära sig av sina misstag

Skrivet av LoppanH:

Det jag menar och inbillar mig är att när dom tar ett konsolspel och för över det till en pc version så verkar dom utgå från att man sitter med en handkontroll och spelar vilket jag naturligvis inte gör (skulle jag lika bra kunna köra det på xboxen) alltså känns det inte lika bra för mig.

Jaha då förstår jag. Lite så Ubisoft gjort i AC3 till exempel, stör mig på att man måste trycka två gånger på allt i menyn.
Första klicket är väl att man markerar den och andra för att välja, fånigare kan det väl knappast bli

Permalänk
Medlem

...och ingen blev ett dugg förvånad...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr34km4n:

GTA är dock konsollspel.

GTA 1 släpptes samtidigt på PS och PC så jag skulle definitivt inte påstå att GTA är konsolspel. Jag föredrar det absolut till PC t.ex.
http://gta.wikia.com/Grand_Theft_Auto_1

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730