Permalänk

Wizardry Online

Laddar hem och installerar just nu Wizardry Online.

SOE's nya MMORPG.... med "permadeath".

https://www.wizardrythegame.com/index.vm

Några andra som kommer testa detta?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Permalänk
Medlem

ser intressant ut, värt att lägga några timmar på det.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Lirade lite i går.
Snygga filmiska frekvenser i början. En typisk "character creation" del sedan.
Jag gjorde en Dwarf Fighter.
Man kommer efter ett intro med lite bakgrundslore till en hamnstad. Där får man några springa runt quests för att lära sig var allt finns.
Sedan får man första riktiga questen som leder in i en solo-dungeon..... där är jag nu....

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

intressant, ska testa det lite

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag håller också på o ladda ner de, "Hardcore MMO", hoppas det

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag hatar sonys station lösning, bara strul >_<
Och kan tydligen inte ansluta servrar nu heller... låser sig vid connect

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Fyfan vad jag hatar sonys station lösning, bara strul >_<
Och kan tydligen inte ansluta servrar nu heller... låser sig vid connect

mm samma här, trodde de va fel på något i datorn...börjar bli allt för vanlgit de här..

Permalänk
Medlem

Tydligen håller SOE på med en system uppdatering/underhåll och det ska vara löst med alla station problem efter det (enligt deras support) tydligen ger det även falska banned account notiser ibland vilket jag upptäckte på ett av mina konton, btw underbart att man inte kan merga konton och att så fort ett strular måste man skapa ett nytt, är uppe i 7st nu tror jag >_<

Edit:
BTW så betyder Connect att man står i kö, dålig koreansk översättning tydligen ^^

Edit2:
Servers nere tills runt 22-23

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tydligen håller SOE på med en system uppdatering/underhåll och det ska vara löst med alla station problem efter det (enligt deras support) tydligen ger det även falska banned account notiser ibland vilket jag upptäckte på ett av mina konton, btw underbart att man inte kan merga konton och att så fort ett strular måste man skapa ett nytt, är uppe i 7st nu tror jag >_<

Edit:
BTW så betyder Connect att man står i kö, dålig koreansk översättning tydligen ^^

Edit2:
Servers nere tills runt 22-23

Hahaha Connect...kö...Okeeey...
Tack för informationen dock!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hahaha Connect...kö...Okeeey...
Tack för informationen dock!:)

Haha jo, det är tydligen kön till authorization för login, deras login server klarar inte belastningen och man hamnar i kö typ som WoW men lite svårt att veta om utan ser ju bara ut som att de hängt sig ^^
Översättningsstrulet är även varför man direkt hamnar på reconnecting för troligen är connecting något som egentligen borde vara typ handshakeing eller något och sedan connecting, deras forum har några nissar som verkar ha full koll iaf

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Haha jo, det är tydligen kön till authorization för login, deras login server klarar inte belastningen och man hamnar i kö typ som WoW men lite svårt att veta om utan ser ju bara ut som att de hängt sig ^^
Översättningsstrulet är även varför man direkt hamnar på reconnecting för troligen är connecting något som egentligen borde vara typ handshakeing eller något och sedan connecting, deras forum har några nissar som verkar ha full koll iaf

Låter trevligt, taggad som bara den o testa spelet!
Ska kolla lite i forumet myself

Permalänk
Medlem

Jag lyckades skapa en karaktär men blev ut slängd när jag skulle köra test mission

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Av någon anledning finner jag det inte på Steam. Kan med 98% säkerhet säga att jag såg det där igår.

Edit* Och av någon anledning hade jag redan ett konto där också? Antar att kontot är mergat med andra spel. Men vilket?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Av någon anledning finner jag det inte på Steam. Kan med 98% säkerhet säga att jag såg det där igår.

Edit* Och av någon anledning hade jag redan ett konto där också? Antar att kontot är mergat med andra spel. Men vilket?

Det är station baserat så typ alla spel som Sony Online Entertainment har på PC, EQ m.m.

Det är lite buggit och så men ganska skoj ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är station baserat så typ alla spel som Sony Online Entertainment har på PC, EQ m.m.

Det är lite buggit och så men ganska skoj ^^

Jag fastnar bara på connect.
Sen ändrar spelet windows upplösningen varje gång man startar upp eländet. är ju nästan så skiten åker på en avinstallation innan man ens har hunnit prova det!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jag fastnar bara på connect.
Sen ändrar spelet windows upplösningen varje gång man startar upp eländet. är ju nästan så skiten åker på en avinstallation innan man ens har hunnit prova det!

Connect som nämnt ovan är kö, det är bara dåligt översatt och när du väl kommit in kan du ändra upplösning till något ordentligt

brukar ta 1-10min att komma in.

Jobbigaste just nu är att jag måste logga in varje gång jag zonar typ men brukar logga in, tabba ur och kolla lite serier eller på forum sedan tabba tbax och spela

Edit:
zoningen verkar ha fixats nu men är seg

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Ska prövas!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Nedladdat och installerat. Men kommer inte in. Hoppas man kommer in ikväll då det verkar väldigt intressant.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Loggade in för andra gången. Konstaterar att jag inte gillar "känslan" i spelet. Avinstallerar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Loggade in för andra gången. Konstaterar att jag inte gillar "känslan" i spelet. Avinstallerar.

Vad gilla du inte med det? i början är det lite stelt och segt men när man väl kommer igång lite blir det bättre och sedan skills tar tid att låsa upp.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Vad gilla du inte med det? i början är det lite stelt och segt men när man väl kommer igång lite blir det bättre och sedan skills tar tid att låsa upp.

Gillar inte hur man rör sig, käns oskönt på något vis. Musiken är hemsk (går iofs att stänga av). Får bara inte den där känslan att man vill gå vidare, veta mer, utforska.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Gillar inte hur man rör sig, käns oskönt på något vis. Musiken är hemsk (går iofs att stänga av). Får bara inte den där känslan att man vill gå vidare, veta mer, utforska.

Mjo animationerna är lite stela och musiken är hemsk på de flesta ställen det kan jag hålla med om ^^ Jag är mest nyfiken på hur svårighetsgraden utvecklas på högre nivåer men det är ju olika i vad man letar efter i spel

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Mjo animationerna är lite stela och musiken är hemsk på de flesta ställen det kan jag hålla med om ^^ Jag är mest nyfiken på hur svårighetsgraden utvecklas på högre nivåer men det är ju olika i vad man letar efter i spel

Det trista är att jag sällan orkar ta mig till dom högre nivåerna i nya mmo's nu för tiden. Jag tröttnar direkt eller efter kanske 20 timmars speltid. Jag är förmodligen förstörd som spelare after att ha spelat praktiskt taget alla mmo på marknaden de senaste åren inklusive betor... ofta trötnar jag redan på betan, som GW2, Tera, mfl.
Får kanske ta ett spelfritt år eller så.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Har väl hittils spelat detta i 10 minuter eller så. Kan väl inte säga så mycket om spelet än men...
Warpandet är det som får mig att stänga av, blir inte klok på det. Hoppas dom fixar detta snart så man kan få spela ordentligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Laddningstiderna m.m. är mycket bättre nu för mig iaf?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood