Vad tycker ni om crysis 3 betan?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om crysis 3 betan?

Var det vad ni förväntade er ?Vad tycker ni om multiplayer-läget jämfört med crysis 2?

Jag körde nyss 20 min och tycker att det är okej spelkänsla som kompenseras av den suveräna grafiken.
Multiplayer-läget var roligt och häftigt

Permalänk

Inte spelat något av de andra Crysis så jag förväntade mig inget, men jag gillar 3:an starkt! Grafiken är riktigt grym!
Spelkänsla? Den är okej, någon små bugg hit och dit men det är ju ett beta

Diggar Hunters mode!

(förstår inte folk som gnäller på pilbågen, absolut mitt favorit vapen!!!) In my opinion!

Permalänk
Medlem

Kommer enbart att köpa det för singelplayern. Har ju redan alla tidigare på hyllan så vore synd att bryta nu.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Tycker det är riktigt kul! Härlig känsla när man hoppar runt med en shotgun i högsta hugg, stompar fiender vid crash sitesen för att sedan slita bort en sköld och släng mot en fiende. Riktigt kul! Grafiken är i princip samma som crysis 2 men det är inte något jag bryr mig om.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Katastrof så här långt. Kass FOV (Som dessutom är defaultad till 55!?!), konsol-tecken överallt så so "If you still cant see this image, please adjust your TV settings" och så vidare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Fullkomligt värdelöst. DLC till Crysis 2 skulle jag kalla det. Att grafiken fortfarande är sämre än första Crysis & Warhead är dessutom under all kritik.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

värdelöst, grafiken är sådär, gameplay suger stenhårt.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Det var snyggt i multiplayer och lite roliga saker och nya gamemodes, men, jag känner samma känsla som i början av Crysis 2. Kände att jag kommer tröttna. Så blir nog inget köp.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Hunter Mode var riktigt roligt, man blir ju sjukt stressad när det börjar pipa överallt, haha.
Annars, njaeeaaea.

Permalänk

Spelat knappt en timma och hittills tycker jag det är skitkul.
De har gjort vissa konstiga val vad gäller inställningar, men det blev ganska bra tillslut, bland annat m.h.a. ett script för att ta bort musacc.

Dock har jag fått BSOD 2ggr, försöker ta reda på varför.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk

Ja jag tycker de e ganska roligt att spela en stund till och från men de e verkligen en "Can you run it" känsla över hela spelet

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Avstängd

Sæsmta spelet sedan WarZ.
Mycket copy paste, grafiken ær inte det man såg i trailers osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jävla gnäll från flertalet medlemmar.
Crysis 2 dög inte, nu kommer 3an som är bra mycket plottrigare/upphottat och då duger inte det heller. Exakt vad är ni ute efter?
Nä, grafiken är inte som från trailers, men det är inte singleplayer vi får testa heller. Dessutom är inte ultra med, förmodligen för att alla inte ska whina över att deras svindyra kort inte klarar av att driva spelet., de förstår hur ohållbart det är att släppa ett spel som folk inte kan spela, majoriteten av deras kunder sitter inte direkt på 2500k+670^ utan har gammal hårdvara.
Jag är överlag nöjd, riktigt krävande, min burk går ner på knä :/
Gameplay är helt ok för ett onlinespel, man kan gå in och spela några matcher utan att de blir så långdraget spelande som i ex BF3.

Och sry, är på allmänt kasst humör överlag Atm, folk här verkar inte har någon verklighetsuppfattning bara...

De som anser att grafiken var bättre i 1an kan ju gärna för göra ett kollage som visar detta, gärna med 2an med också och inte bara ta argument ur luften.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Jävla gnäll från flertalet medlemmar.
Crysis 2 dög inte, nu kommer 3an som är bra mycket plottrigare/upphottat och då duger inte det heller. Exakt vad är ni ute efter?
Nä, grafiken är inte som från trailers, men det är inte singleplayer vi får testa heller. Dessutom är inte ultra med, förmodligen för att alla inte ska whina över att deras svindyra kort inte klarar av att driva spelet., de förstår hur ohållbart det är att släppa ett spel som folk inte kan spela, majoriteten av deras kunder sitter inte direkt på 2500k+670^ utan har gammal hårdvara.
Jag är överlag nöjd, riktigt krävande, min burk går ner på knä :/
Gameplay är helt ok för ett onlinespel, man kan gå in och spela några matcher utan att de blir så långdraget spelande som i ex BF3.

Och sry, är på allmänt kasst humör överlag Atm, folk här verkar inte har någon verklighetsuppfattning bara...

De som anser att grafiken var bättre i 1an kan ju gärna för göra ett kollage som visar detta, gärna med 2an med också och inte bara ta argument ur luften.

Vad ær det før jævla ursækter folk kommer med hela tiden om att MP = Fulare æn SP?
Varfør i helskotta ska MP vara sæmre visuellt æn Singleplayer?

Det finns INGEN anledning till det.

Fler spelare kommer inte gøra ett jaevla skit gællande prestandan, så grafiken ska vara densamma, vi har ju datorerna till det. Eller menar du att bandbredden stryper grafiken!?
En spelare kræver lika mkt som en AI karaktær. Bara det att spelaren går som den vill.

Och din logik ær att før att vissa har gamla datorer så kan de inte pusha grafik? Varfør i helvete har vi grafikinstællningar då?
Kan likagærna tvinga alla att spela på Low i 720p. Før att folk har gamla datorer!
Ingen mening att pusha grafiken ju!

Man optimerar Low før gamla datorer, very high før dagens.

Så kan de med gamla spela, och de med dagens nyttja hårdvaran?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

De som anser att grafiken var bättre i 1an kan ju gärna för göra ett kollage som visar detta, gärna med 2an med också och inte bara ta argument ur luften.

Det är ju en ganska subjektiv åsikt trots allt vilket som ser bäst ut, men fysiken var helt klart roligare i Warhead.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Rickard11;13181245"]

Det är ju en ganska subjektiv åsikt trots allt vilket som ser bäst ut, men fysiken var helt klart roligare i Warhead.[/QUOTE

Jag tycker 1:an o Warhead var bättre och snyggare, det var roligare förr:):(!?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

har inte spelat de andra men gillade verkligen beta ordentligt. Kommer definitivt köpa det när det kommer ut

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Ni som gillar "Hunter" spela istællet the hidden, gratis till hl2, gammal mod, sækert 6 år.
Bættre på alla sætt och vis.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Gillar den jätte mycket hittils! (PC_VERSIONEN)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har spelat ett tag nu och tycker faktiskt att Multiplayern är jävligt bra. Jag hatade Crysis 2 eftersom att det inte var kul att spela men när jag spelar Crysis 3 så gillar jag det faktiskt, vet inte vad det är egentligen, kanske för att jag har skaffat bättre hårdvara? =S

Har dock några saker att klaga på:
1. Dåligt stöd för SLI, när jag kör i SLI så ligger jag på cirka 50-80% på båda grafikkorten medan processorn inte kör för fullt och VRAM är inte fullt. Men det är ju som sagt beta så jag hoppas att drivrutinerna uppdateras inför release.

2. I multiplayer, så är ikon vapnet för Crysis 3, bågen, jävligt dålig. Det tar oftast 2 pilar för att döda någon och sedan så är den långsam också, och för att göra det värre så sänks inte hastigheten på musen när man högerklickar (siktar) så när man siktar in med pilbågen så går det knappt att röra för att den åker för snabbt.
Jag ser två sätt man kan förbättra detta vapen.
1: Höj damage, eller
2: Ta bort att man måste hålla in och gör så att den skjuter pilen direkt när man klickar. Du kan dra jävla stolpar ur marken men du måste fortfarande dra en sträng som om du har problem med att dra bak den?!

3. Sensitivity ökar med 5. Hur fan har de tänkt här? Jag kan inte få Crysis 3 att spela i en hastighet som känns bra utan att ändra på DPI på musen men om jag gör det så blir det fel I Windows (Har redan profiler för andra saker som jag inte vill ta bort för Crysis 3) så jag måste antingen byta mellan dessa eller bara gilla läget och ha hög sensitivity i Crysis 3.
Här också så borde de ha med en separat valmöjlighet för aim down sight då bågen får för hög sensitivity när man siktar in som jag sa tidigare.

Kanske finns mer men kommer inte på nu så här tidigt på morgonen.

Permalänk
Avstängd

Pilarna dödar på 1 skott, även om du skjuter de i ben/arm..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Jag har dessvärre inte spelat betan, men jag längtar ihjäl mig tills spelet släpps nu den här månaden.
Jag har spelat Crysis fem gånger sedan det släpptes, Crysis Warhead tre gånger och Crysis 2 har jag nog spelat tjugo gånger.
Crysis 2 är min storfavorit bland Crysis spelen och det kanske märks på antalet gånger jag spelat det.
Är Crysis 3 hälften så bra som 2:an blir det nog många många spelningar.

Permalänk
Medlem

Har någon bugg så det är ett jävla oflyt i spelet, laggar till var 3dje sekund. Men men, beta är beta antar jag.