Permalänk

BF3 MSAA fel?

Hejsan! När jag spelar BF3 så är kanterna på alla saker i banan helt konstiga (Som om jag inte skulle ha nån MSAA på) och även fast jag kör allt på default ultra så ser kanterna och alla smala grejer ut som om det inte skulle vara någon MSAA på. Jag har provat och byta mobo, lagt till ett till GTX 560 TI som jag nu kör i SLI och jag har bytt till en SSD installerat om hela Windows 7 Ultimate 64-Bit. Mina specifikationer på datorn är följande:

Mobo: Gigabyte Z77X-UD3H

CPU: i3-2100 (ska byta)

GPU: Gigabyte GTX 560 TI OC x2

SSD: Intel 330 Series 240GB

PSU: Corsair TX750M

Har inte hittat något om felet på typ Swec eller någon annanstans på internet.

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
99:e percentilen

Vilken skärm har du?
Vilken upplösning är native för din skärm?
Vilken upplösning kör du i BF3?
Kör du fullscreen?

Har du möjligen tvingat av MSAA i Nvidias kontrollpanel?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast

Jag ställer samma frågor som föregående kommentar och också - En bild tack?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hur många gånger MSAA är det?.. 2x, 4x?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av WardonE:

Hur många gånger MSAA är det?.. 2x, 4x?

Ultra preset innebär 4x MSAA.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Jag kör på upplösningen 1920x1080 och jag har en 60Hz Benq skärm och kör i helskärm och min native upplösning är 1920x1080

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk

Och hur ska jag visa en bild?

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
Avstängd

Minnet på 560ti räcker ej för ultra med 4x msaa! Testa att dra ner till high preset utan msaa så kmr det nog bli bättre.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

Gör ingen skillnad på high

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av DerpDonut:

Gör ingen skillnad på high

Han skrev "utan MSAA". High+MSAA är i princip Ultra, för den stora skillnaden mellan High och Ultra, både prestanda- och utseendemässigt, är just MSAA.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Testa slå på tranceparancy anti aliasing i nvidia drivrutinen. Sätt även graifken ingame till Ultra igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk

Jag har kunnat köra på Ultra med 4x MSAA förrut men sen bara slutade MSAA att fungera, har provat allt ni sagt men ska prova det där med tranceparancy anti aliasing i drivrutinen

Visa signatur

Hejsan!