Permalänk
Medlem

HP PROLIANT ML110 G7

Hej

Jobbet ska köpa mig en labbserver som jag kan ha hemma, på servern kommer ja installera Hyper-V eller xenserver troligen Hyper-V.

jag vill givetvis helst bygga en server man det får jag inte så det blir att köpa något färdigt. jobbar väldigt mycket med HP, har därför tänkt mig HP PROLIANT ML110 G7 med 24GB ram.

Min fråga är hur mycket låter en HP PROLIANT ML110 G7 jag hittar inte den uppgiften någonstans, någon som vet?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem

En bra sida är HP Product Bullentin. Där kan man hitta det mesta om HP:s professionella produkter.

Detta hittade jag om ML110:

Idle
L WAd 4.4 Bels
L pAm 27.1 dBA

Operating
L WAd 4.4 Bels
L pAm 27.2 dBA

Länken har du här.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

En bra sida är HP Product Bullentin. Där kan man hitta det mesta om HP:s professionella produkter.

Detta hittade jag om ML110:

Idle
L WAd 4.4 Bels
L pAm 27.1 dBA

Operating
L WAd 4.4 Bels
L pAm 27.2 dBA

Länken har du här.

Grymt, tack

27dBA ska väll vara ok att ha på hemma

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robbankentor:

Grymt, tack

27dBA ska väll vara ok att ha på hemma

dBA är visserligen en skala som är anpassad efter hur människor hör, men den säger inget om frekvens. Är det 40 MM-fläktar kan du nog räkna med ett störande högfrekvent ljud i alla fall. Men som du säger, 27 dBA är inte särskilt mycket.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

varför inte ha servern i datahallen eller var ni nu har servrar på jobbet och kör det hela remote? Då slipper man bekymret med el och ljud hemma.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

varför inte ha servern i datahallen eller var ni nu har servrar på jobbet och kör det hela remote? Då slipper man bekymret med el och ljud hemma.

Tanken är inte dålig, har haft så tidigare men det blir lite för oflexiblet när jag inte har kontroll på access eller branvägg.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fisk1n:

varför inte ha servern i datahallen eller var ni nu har servrar på jobbet och kör det hela remote? Då slipper man bekymret med el och ljud hemma.

Mycket roligare att köra hemma juh!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Testpilot

Jag har en ML110 G7 E3-1220 hemma i min klädkammare och kan säga att i idle låter den som en vanlig stationär hemmadator men om du belastar den kommer det låta rätt så mycket, du kan inte ha den i sovrummet iallafall

Den låter dock inte i närheten av jetmotorljudet som rackservrar ger ifrån sig så den passar väldigt bra att ha hemma tycker jag. Fläktarna är större än på rackservrar men kan inte svära på exakt vilken storlek det är, skulle gissa på 60mm men det går säkert att hitta i nått produktblad om man vill ha exakt storlek.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]