Egen filmad video från datorn till iphone 5

Permalänk

Egen filmad video från datorn till iphone 5

Hej! Jag undrar om någon vet hur man lägger till en egen video från datorn till iphone 5. Har Windows 7 med senaste iTunes. Filmen är över 300mb och jag har kollat youtube men hittar ej något fungerande. Har provat med .mov .iVI .mp4 men inget fungerar!!
Snälla hjälp!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StudioPRO:

Hej! Jag undrar om någon vet hur man lägger till en egen video från datorn till iphone 5. Har Windows 7 med senaste iTunes. Filmen är över 300mb och jag har kollat youtube men hittar ej något fungerande. Har provat med .mov .iVI .mp4 men inget fungerar!!
Snälla hjälp!!

Vad jag vet så stödjer inte Jagtelefonen varken .mov .avi, jag minns att jag själv har lagt över filmer på min iphone. Har för mig att jag var tvungen att rendra dem i rätt format i sony vegas, tror det var någon form av h264/mp4

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StudioPRO:

Hej! Jag undrar om någon vet hur man lägger till en egen video från datorn till iphone 5. Har Windows 7 med senaste iTunes. Filmen är över 300mb och jag har kollat youtube men hittar ej något fungerande. Har provat med .mov .iVI .mp4 men inget fungerar!!
Snälla hjälp!!

ladda ner en annan spelare i appstore.
jag kör själv med Aceplayer. och tycker den funkar kanon. den kan du även föra över med trådlöst till mobilen.

https://itunes.apple.com/se/app/aceplayer-kraftfull-mediaspel...

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Rekordmedlem

http://handbrake.fr/ gratis och med färdiga presets för olika filer som passar till olika enheter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

http://handbrake.fr/ gratis och med färdiga presets för olika filer som passar till olika enheter.

Handbrake is the way to go. Det är inte mycket som Handbrake inte klarar av att koda om till.

Permalänk

Inget fungerat jag har laddat ner alla appar ni tipsat om men det fungerar inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ohoy:

Vad jag vet så stödjer inte Jagtelefonen varken .mov .avi, jag minns att jag själv har lagt över filmer på min iphone. Har för mig att jag var tvungen att rendra dem i rätt format i sony vegas, tror det var någon form av h264/mp4

Klart den gör. Man kan spela alla format i iPhone med AVplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Vad jag vet så stödjer inte Jagtelefonen varken .mov .avi, jag minns att jag själv har lagt över filmer på min iphone. Har för mig att jag var tvungen att rendra dem i rätt format i sony vegas, tror det var någon form av h264/mp4

MOV är Apple QuickTime och det stöds givetvis i deras egen telefon. Även MP4 fungerar om rätt codec och inställningar har använts (H.264/AAC).

Ovanstående gäller alltså enbart om man använder iPhones egna mediaspelare. Det finns alternativ på App Store som spelar alla format.

Permalänk

Jag har testa .mov .mp4 men det fungerar inte. Jag har hittat en app som kanske fungerar men tack för hjälpen!
Appen heter flexplayer

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av StudioPRO:

Jag har testa .mov .mp4 men det fungerar inte. Jag har hittat en app som kanske fungerar men tack för hjälpen!
Appen heter flexplayer

En app som fungerar galant är "AVPlayer" Den tuggar .MKV, .AVI eller vad du än slänga på den. Du lägger in filmer antingen via iTunes eller via en webbläsare.

Sluta skapa trådar, sök i stället.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 