Permalänk

Datorn fryser sig och håller på

(( visste inte vilket alternativ jag skulle platsera tråden, så rätta mig fall jag ligger fel ))

Hej! jag tog upp min gamla dator nu, och tänkte prova hur den var eftersom att jag inte använt den på några månader.
Varför jag inte använt den är för att den bara fryser och har sig.

Så jag undrar er varför den gör så? och jag har tänkt att byta ut några delar i den...
Det är en hyfsad speldator som jag byggde för några år sedan.

Är det processorn jag ska byta i första hand då?

Tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Bädda in den i en skön filt om den fryser?

Lättare att besvara frågan om du skriver vad du har för komponenter, när felen uppstår, m.m. Du kanske ska byta nätaggregat om du har ett dåligt sådan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Bädda in den i en skön filt om den fryser?

Lättare att besvara frågan om du skriver vad du har för komponenter, när felen uppstår, m.m. Du kanske ska byta nätaggregat om du har ett dåligt sådan?

Precis hur ska man kunna hjälpa när man inte vet vad "datorn" innehåller för komponenter.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Ja du får lista vad det är i den; och flytta din tråd till nånstans på.
http://www.sweclockers.com/forum/83-processorer-moderkort-och...

En 5 år gammal standard-PC är allt annat än retro.
Lycka till!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror att du får ännu fler bra svar här.