Nvidia visar Borderlands 2 på Project Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är väl bra om man är i ett viktigt game, och måste springa och skita, då kan man slå på den där urfula grejen och lira vidare medan man lägger en kabel, annars känns det smartare att koppla upp datorn till en TV via HDMI istället, och sitta med en kontroll framför TVn istället.

Alla har inte sin dator i närheten av en tv+soffa. Känns galet smidigt att kunna få det streamat till tvn via wifi istället.

Håller med om att shield i sig inte är en så lockande produkt, mer tekniken som är intressant.
Vill se vad folk kan pressa ur sina tegra kretsar ^^ både på mobiler och enkortslösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Den streamar ju från din PC, att de kan göra det över trådlösa nätverket hemma är en sak, hur bra tror du det funkar att streama i 60FPS när du sitter på ett flygplan eller ens tunnelbanan för den delen?

man kan ju spela android spel på den också och med tanke på utvecklingen så kommer det nog helt ok spel som man kan spela utan datorn.

Permalänk
Medlem

Alltså höjden av onödigt..

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Att streama i 720p i 60fps och samtidigt ha låg latens nog för alla spel och inte bara typ Civilisations 5 lär kräva en rejäl router, och helst på 5Ghz-bandet eftersom att det är så stort överlappande på 2.4 om man bor i t.ex en tätort. Sedan 5000kr på det och du behöver aldrig lämna ditt spel för att gå på toa någonsin igen.

Grattis Nvidia, som har mod nog att slå sig in på den döende marknaden för portabla spelkonsoler och samtidigt marknadsföra med ett koncept där allt handlar om att sitta hemma och spela.

Var är de exklusiva speltitlarna? Kommer det vara lika krångligt som med bluetooth-gamepads gällande mjukvarustöd? Det är sånt som avgör Shields öde, inte någon gimmick som väldigt få kommer använda sig av.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk

...och igen: Glöm inte att det är en Android-enhet med SD-kort läsare, HDMI och USB samt en touch-skärm på 720p. Att portabla spelkonsoler är döende köper jag inte. Angry Birds? Temple Run? Eller är surfplattor inte portabla nog? 50 miljoner nedladdning på två veckor för Temple Run 2. Nog finns där en marknad alltid. Med tanke på att det krängs spelkontroller specifikt för flipper-spel till iPad känns det faktiskt lite vettigt att göra handkontrollen till enhet i sig. När du är "on the go" med din surfplatta vill du knappast behöva dra upp plattan och en handkontroll.

Jag tror också vi bör passa oss för att såga tekniken på förhand. Redan idag klarar Onlive av att hantera 720p @ 60 FPS och streamar det över internet. Om en molntjänst kan göra det redan idag varför skall inte din dator och din router klara det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heat and Serve:

...och igen: Glöm inte att det är en Android-enhet med SD-kort läsare, HDMI och USB samt en touch-skärm på 720p. Att portabla spelkonsoler är döende köper jag inte. Angry Birds? Temple Run? Eller är surfplattor inte portabla nog? 50 miljoner nedladdning på två veckor för Temple Run 2. Nog finns där en marknad alltid.

Jag tror också vi bör passa oss för att såga tekniken på förhand. Redan idag klarar Onlive av att hantera 720p @ 60 FPS och streamar det över internet. Om en molntjänst kan göra det redan idag varför skall inte din dator och din router klara det?

Portabla spelkonsoler har ingen marknad längre, titta på Sony eller Nintendos försäljningssiffror om du inte tror på det. Smartphones och surfplattor är inte spelkonsoler, men de inkräktar på samma marknad. Det är ju klart att bärbara spel är populära, men ska Nvidia få folk att köpa en andra eller tredje pryl för 5000kr som är gjord specifikt för spel men har exakt samma utbud som den telefon/surfplatta de flesta av kunderna redan har, då måste det till mycket, mycket mer än vad de visat upp hittills. Jag hoppas att det kan bli något av detta då det verkligen behövs en nytändning av det bärbara spelandet, själv är jag redigt trött på alla pay-to-win's som kostar 40kr att köpa men då man sedan måste lägga ned 5000 timmar eller 400kr extra för att ens ha en chans att spela klart spelet eller kunna hamna på highscore-listan.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk

Fast det är lite det som är min poäng: Surfplattor och telefoner inkräktar inte på samma marknad. De är inne på samma marknad. En Android-enhet riktad till spel kan vara riktigt lyckat eftersom du slipper kringprodukter. Sedan finns det ju, som sagt, vissa frågetecken kring just Nvidia Shield. Kravet på grafikkort ur 600-serien, t ex, låter lite hårt och tvingar ju folk att uppgradera på den fronten också. 5" skärm känns ju också som lite snålt. Men formfaktorn ser jag inget större fel i. Vill man spela (vissa) spel på sin tablet så behöver man (nästan) köpa en handkontroll med bluetooth eller USB. Nu slipper man. En allt-i-ett enhet. Du sparar ju några hundralappar i kringprodukter och kan flippa upp skärmen och börja spela var du än befinner dig.

Dessutom innehåller den ju den ju treenigheten: HDMI, USB och Micro SD-kort. Något som vi inte ser tillräckligt ofta i surfplattor.

Är priset definitivt, förresten? Eller är 5000 kronor en siffra någon hävt ur sig?

Permalänk

Gäller det bara streaming av spel, eller kommer man kunna fritt fjärrstyra sin dator från en surfplatta med tegra (ung som vnc)?

Och vilka grafikkort gäller det? Hela geforce 6xx serien? A: Gtx 650 för stationära, gtx 660m för portabla (minimum).

Visa signatur

Bro!