Permalänk

Sluten vattenkylning fråga

Hej!

Satt och funderade på en sak. Om man har ett chassi med nätagg i toppen av chassit hur blir det då med den slutna vattenkylningen? Då går slangarna från den slutna vattenkylningen uppåt ( vilket inte är bra eller hur? ) så då är min fråga om man kan vända på den och ha slangarna så att dom kommer uppifrån och ner. Påverkar det radiatorn på något sätt? Kan vara så att jag är trött i huvudet och inte kan tänka för fullt.

Hur gör man detta?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Förstår inte hur du menar? "Då går slangarna från den slutna vattenkylningen uppåt".

Menar du att du vill vända på radiatorn?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

bör inte på verka så mycket... dock kan luftbubblor hamna i pumpen vilket inte är så bra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av DilluTioN:

Förstår inte hur du menar? "Då går slangarna från den slutna vattenkylningen uppåt".

Menar du att du vill vända på radiatorn?

Rörigt förklarat av mig. Men det är så jag menar! Att vända på radiatorn så att slangarna kommer uppifrån och ut.

Skrivet av simon253:

bör inte på verka så mycket... dock kan luftbubblor hamna i pumpen vilket inte är så bra.

Det jag tänkte också. Är inte så bra då.

Tack för era svar!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I