Bästa anime serier enligt er? (Söker ny anime serie att se)

Permalänk
Medlem

Bästa anime serier enligt er? (Söker ny anime serie att se)

Jag och en polare lanar och vi har helt plötsligt skit tråkigt när vi inte orkar varken spela Dayz eller LoL längre. så vi tänkte kolla upp någon nice anime serie.

Jag undrar om ni här på Sweclockers har något förslag på någon asbra serie?

(Det vi har sett är: Code geass (alla), Tengen toppa gurren lagann, Sword art online, black rock shooters)

Varav min favorit var Tengen toppa gurren lagann..!

så om någon vill shippa in med några förslag så är det okej!

ANNARS: Bästa serie enligt er!

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem

One piece solklart #1 på min lista över bästa serie.

Permalänk

Terra e...
Fullmetal alchemist: brotherhood
hunter x hunter (nya om ni börjar kolla nu)
hajime no ippo
bleach
naruto
death note
samurai champloo
baccano
steins;gate
fullmetal panic
initial d
sword of the stranger

Där har ni lite smått och gott som räcker ett bra tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Terra e...
Fullmetal alchemist: brotherhood
hunter x hunter (nya om ni börjar kolla nu)
hajime no ippo
bleach
naruto
death note
samurai champloo
baccano
steins;gate
fullmetal panic
initial d
sword of the stranger

Där har ni lite smått och gott som räcker ett bra tag

sett typ alla där tror jag... :S förutom Sword of the stranger.. ska kolla in den..

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem

Förutom Death Note, som Universalia redan nämnt, är följande mina favoriter:

Cowboy Bebop
Den har allt, ett mästerverk rakt igenom.

Berserk
En anime som aldrig blev klar, så om man hatar ofullständiga slut med en rejäl cliffhanger bör man skippa den här. Men ändå helt sjukt bra enligt mig.

Afro Samurai
Extremt häftigt gjort enlig mig. En av få animes som har en någorlunda värdig engelsk dubbning, med Samuel L. Jackson i spetsen!

Gantz
Kort men totalt vrickat. Ganska mycket våld, gore etc.

Wolf's rain
En välrenommerad anime. Har inte sett klart den här än men de första avsnitten borgar för en ruskigt bra anime.

Basilisk
Kan tyckas vara ett konstigt val med tanke på de övriga jag listat. Många kan nog tycka att den är alldeles för överdriven etc, men mig fångade den på nått sätt.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk

Naruto.

Lite äldre: Escaflowne

Permalänk

Kört igenom One piece? är ju 584 avsnitt, så tar en stund att se den serien.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Kört igenom One piece? är ju 584 avsnitt, så tar en stund att se den serien.

Men typ mer än hälften är fillers som man bara hoppas över för de suger

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Neon Genesis Evangelion

Rose of Versilles

Mina två favvisar...

Permalänk
Medlem

Claymore
Heroic Age
Ghost In The Shell - Stand Alone Complex
Vandred
Jormungand
Fairy Tail
Full metal panic
Elfen Lied
Code Geass
m.m.

Permalänk
Medlem

Om TTGL föll i smaken kan jag nästan lova att ni kommer älska Gunbuster och Diebuster. Två av mina absoluta favoriter, och då är jag egentligen inte någon mech-kille.

Permalänk
Skrivet av Dexxos:

sett typ alla där tror jag... :S förutom Sword of the stranger.. ska kolla in den..

Jaha trodde de du skrev i första posten var de enda du sett. Kolla in monster och shigurui om du inte sett de, samt nya berserk filmerna

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Men typ mer än hälften är fillers som man bara hoppas över för de suger

Äsch man ska ju se alla annars kan det vara ...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Death Note
Claymore
Fate Stay Night
Fate Zero
Elfen Lied
Black Lagoon
Ergo Proxy
Fullmetal Alchemist
Fullmetal Alchemist Brotherhood
Berserk
Hellsing
Wolf's Rain
Naruto (non-filler)
Ghost in the Shell

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=main

Go

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fina serier folk har rekommenderat, dock vet jag inte vilken slags genre du var ute efter

Monster
Planetes
Rurouni Kenshin
Beck
Hunter x Hunter
Hellsing
Hajime no Ippo
Great Teacher Onizuka
GetBackers
s-Cry-ed
Dot Hack Sign
Gungrave

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Får ju inte glömma bort Blood+
Death Note är grym också.

Permalänk
Medlem

Black lagoon
Jormungand
Berserk.. och som svar på tidigare inlägg om att serien inte blev klar.. det går att diskutera, den blev klar på så sätt den blev klar med det arket serien utspelar sig i, kommer aldrig bli "klar" då mangan fortfarande är pågående.

Gundam wing
Full metal panic
Elfen lied

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen annan rekommenderat den (vad jag kunde se)

Ninja Scroll

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Ghost in the Shell (gits), orginalfilmen samt den nyare serien (2 säsonger)
Darker Than Black (första säsongen, se inte andra är inte alls lik)
Hellsing Ultimate (sista OVAn släpptes nydligen)
Steins;gate
GunGrave
Baccano
Gosick

Permalänk

Black Butler

Permalänk
Medlem

Såg nyligen Attack on Titan på Netflix. Den är från 2013 och finns bara en säsong än så länge men efter flera år av ointresse för genren, efter att man inte kunde hitta någonting i klass med Berserk, så fångade denna mitt intresse. Men visst, den är inte riktigt i samma liga som Berserk men intressant story i lagom tempo och skön stil. Hoppas bara det inte blir någon serie med flera hundra avsnitt... De bästa animeserierna har oftast mellan 15-30 avsnitt. Skit som aldrig tar slut blir förr eller senare bara trams.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Såg nyligen Attack on Titan på Netflix. Den är från 2013 och finns bara en säsong än så länge men efter flera år av ointresse för genren, efter att man inte kunde hitta någonting i klass med Berserk, så fångade denna mitt intresse. Men visst, den är inte riktigt i samma liga som Berserk men intressant story i lagom tempo och skön stil. Hoppas bara det inte blir någon serie med flera hundra avsnitt... De bästa animeserierna har oftast mellan 15-30 avsnitt. Skit som aldrig tar slut blir förr eller senare bara trams.

Hunter X Hunter (2011) är nog den mest intressanta serien med många avsnitt jag sett. Om du inte har kollat på den, gör det!
Har 114 avsnitt nu, kommer ett nytt varje vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Hunter X Hunter (2011) är nog den mest intressanta serien med många avsnitt jag sett. Om du inte har kollat på den, gör det!
Har 114 avsnitt nu, kommer ett nytt varje vecka

Nja, tveksamt... 114 avsnitt och fler på väg, låter som att den aldrig kommer ta slut =\

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Nja, tveksamt... 114 avsnitt och fler på väg, låter som att den aldrig kommer ta slut =\

Jag började kolla på den för inte så länge sen. Såg igenom avsnitt 1-103 på 2 dagar. Den är så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag började kolla på den för inte så länge sen. Såg igenom avsnitt 1-103 på 2 dagar. Den är så bra.

Det är möjligt att den är bra men som jag sa i min första post så är jag inte så värst intresserad av sådana långtgående serier. Jag vill gärna se ett slut på historien innan man tröttnar på den. 15-30 avsnitt brukar vara lagom och någon enstaka på kanske upp till 50 avsnitt kan fungera, om det är en bra story utan särskilt mycket trams.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Toradora
Yuri Yuru
Joshiraku
Nichijou
K-ON
Haruhi Suzumiya
Arakawa under the bridge S1 & S2
Bakemonogatari
Nisemonogatari
Nekomonogatari
Monogatari S2
FLCL
mfl.

Permalänk
Hedersmedlem

Utan inbördes ordning (förutom den första):

- Cowboy Bebop (genre? ALLA!)
- Katanagatari
- Steins;Gate
- Haruhi Suzumiya
- Clannad
- Black Lagoon
- Bakemonogatari
- ef

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."