Permalänk
Hedersmedlem

Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0640

Jag är något utav en Silverstone Fortress 2-fanboy och jag ägde ett Silverstone FT02S sedan tidigare, men när möjligheten kom att få tag på ett Limited Edition av detta unika chassi så var det bara att slå till (och med slå till så menar jag låta svägerskan köpa det åt mig i julklapp

Tyvärr är jag varken en duktig fotograf, eller särskilt duktig på att bygga snyggt. Men håll till godo ändå.

Komponenter:

Chassi: Silverstone FT02B-WRI No. 0640 med intern USB 3.0-kontakt
CPU: Intel i7 2600K
CPU-kylare: Antec H20 920
Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme B3
RAM: Mushkin 16GB 1866MHZ Redline Ridgeback
Nätaggregat: Corsair AX850 modulär med vita sleevade kablar
GPU: EVGA GTX 580 SLI
Ljud: ASUS Xonar Essence STX
Fläktar: 3 st Silverstone AP181-fläktar + 2 st Enermax Cluster PWM 120mm i Push n' Pull till CPU-kylaren
Optisk enhet: ASUS BW-12B1ST
SSD #1: Intel 510 120GB
SSD #2: Corsair F-series 90GB
HDD #1: Seagate Barracuda® Green 2TB
HDD #2: Seagate Barracuda® Green 2TB

Övrig kringutrustning:

Skärm: Samsung 27'' P2770FH
Tangentbord: Corsair K60 Vengeance
Mus: Cyborg R.A.T. 7
Musmatta: Func Surface 1030 MBA
Högtalare: Corsair SP2500
Headset: Sennheiser 360

Tack till

Min sambo Lena som gett sin "approval" till min hobby samt tiken Wilma som ligger och vaktar husse från korgen under datorbordet varje gång han sätter sig framför datorn.

Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0640

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Avis som F*n ... 5p

Permalänk

Snyggt! Dom gör sig bra i Limited Ed... No. 641 här.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spiralkinder:

Snyggt! Dom gör sig bra i Limited Ed... No. 641 här.

Festligt med syskonchassit köpte du din FT02B-WRI genom komplett.se kanske?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Festligt med syskonchassit köpte du din FT02B-WRI genom komplett.se kanske?

Ja, jag har för mig att det var genom Komplett.se. Det var ett tag sen nu så kommer faktiskt inte ihåg...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge men du borde överväga att vända radiatorfläktarna så dom blåser ut ur chassit då FT02 använder den geniala skorstensdesignen.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simkev:

Trevligt bygge men du borde överväga att vända radiatorfläktarna så dom blåser ut ur chassit då FT02 använder den geniala skorstensdesignen.

Vänta. Menar du att jag satt fläktarna fel? Självklart var tanken att varmluften skulle evakueras ut från chassit. Har knappt haft igång datorn sedan jag blev klar så jag har inte tänkt på det. Otroligt pinsamt om så är fallet.. Skall kolla upp detta omgående då jag kommer hem från jobbet. Tack

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simkev:

Trevligt bygge men du borde överväga att vända radiatorfläktarna så dom blåser ut ur chassit då FT02 använder den geniala skorstensdesignen.

Ja se på fan! Tusen tack för hjälpen, hade nog aldrig märkt det med tanke på att fläktarna allt som oftast rullar på i 500 rpm.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Finner bara positivt att säga om din dator! Det känns som om att vi är soulmates på något vis, vi tycks dras till att köpa nästan exakt samma komponenter + vi har samma modell på datormössen också! Lite läskigt nästan! ^^ kolla mitt galleri och se!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!
Vart skaffade du ram-minnena?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lucas50:

Finner bara positivt att säga om din dator! Det känns som om att vi är soulmates på något vis, vi tycks dras till att köpa nästan exakt samma komponenter + vi har samma modell på datormössen också! Lite läskigt nästan! ^^ kolla mitt galleri och se!

Tack så mycket. Har själv varit inne på att vattenkyla mina komponenter, men då är det en 540 mm (180mm x 3) radiator som gäller samt att hårddiskburen då åker ut. Men vi får se om det blir av någon gång i framtiden. Förövrigt har jag tyvärr lagt ner min R.A.T.7 i pryllådan igen, sambon gillade den inte så då fick min Imperator komma fram igen. Tyvärr

Skrivet av pixzie:

Riktigt snyggt bygge!
Vart skaffade du ram-minnena?

Tackar och bockar!
Jag beställde dom från "RAM Experts" i USA. Räkna dock med rätt saftigt pris inkl. frakt och tull.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, även om jag är lite osäker på Shephard-dockorna . Eller som Will Smith sa i Fresh Prince i Bel Air "It's not a doll - it's an action figure!"

Tror också att det kunnat bli ännu snyggare om du bytte ut allt vitt mot rött.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mibsweden:

Riktigt snyggt, även om jag är lite osäker på Shephard-dockorna . Eller som Will Smith sa i Fresh Prince i Bel Air "It's not a doll - it's an action figure!"

Tror också att det kunnat bli ännu snyggare om du bytte ut allt vitt mot rött.

Hm.. du låter som min sambo som inte heller har någon förståelse för mina docko.. eh, actiongubbar!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||