byta dvd drive i x-box 360.

Permalänk
Medlem

byta dvd drive i x-box 360.

Tja.

min dvd läsare i mitt xbox är pajj och jag behöver troligtvis byta dvd läsaren. vad jag läst på internet så måste jag flytta över dvd nyckeln till den nya driven och att det ska vara svårt. Så jag vill veta nån bra sida där man kan köpa en dvd drive samt att dom flyttar över nyckeln. jag behöver inte flasha eller nåt så jag kan köra brända spel utan jag vill ha en vanlig drive som är som den jag har nu (när den var hel).

Permalänk
Medlem

Kontaktar dessa killarna på denna hemsida så fixar dom det

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65&xPage=1&jssCart=c4...

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Tack. ska kolla med dom. men det kan gå att fixa läsaren med hjälp av lite reservdelar från nån annan box.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

köp inte en ny dvd, det finns tusentals Xbox 360 med ring och death som du kan ta en ifrån istället.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

har ingen garanti.

jag har ingen garanti och har tillock med tagit bort lappen som man måste ha kvar. Vart får man tag på xboxar med ring of death då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappyOne:

jag har ingen garanti och har tillock med tagit bort lappen som man måste ha kvar. Vart får man tag på xboxar med ring of death då?

Tradera och blocket

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

köp inte en ny dvd, det finns tusentals Xbox 360 med ring och death som du kan ta en ifrån istället.

Bara att ta är inte sant, då man måste "spoofa" en icke orginal drive, för att den ska fungera i din xbox360

Spoofa= lura xboxen att din orginal drive sitter monterade, när det egentligen kan vara en drive från ett helt annat märke + att den gamla drivens kod måste kopieras till den nya.

OBS!!!! detta var vad psxcare sa till mig när jag frågade om denna typ av tjänst på xbxo360.

Själv hade jag sålt den boxen och köpt en annan begagnad istället då, xbox 360 är skit billiga begagnade

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Det enda tråkiga med PSXCare är att dom tar hutlösa priser... det kostar dig kanske 400kr att köpa ett eget kit + dvd läsare från t.ex. modtraders.co.uk... Om du bor i närheten av Lund skulle jag kunna fixa det åt dig om du fixar läsare osv. OBS, jag utgår från att du har en gammal Xbox, inte Slim alltså.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

jag har lite erfarenhet av sånt där och har man till exempel en samsung läsare orginal skulle ett barn klarat av att läsa av nyckeln

bara att plugga in xboxens dvd i datorn och trycka på en knapp i ett prpgram,

har man däremot nån av dom lite jobbigare läsarna är inte självaste nyckel avläsningen så enkel,

sen efter att man har nyckeln köper man en helst likadan läsare men får man inte tag i en sån går en annan bra men man kan få lite problem om man har en amman men i alla fall för att få en annan dvd att funka laddar man hem en orginal firmware ttill sin gamla och läcgger in sin nyckel i firmwaren för att sedan lägga in firmwaren påläsaren.

jag skriver på telefonen = massa stavfel

för att kolla vilken läsare du har och ifall det är enkelt att göra så googlar du på " jungleflasher tutorial"

Permalänk
Medlem

jag har en lite on läsare och ska försöka ta reda på hur man får reda på dvd nyckeln men kan någon förklara för mig vad som menas med firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappyOne:

jag har en lite on läsare och ska försöka ta reda på hur man får reda på dvd nyckeln men kan någon förklara för mig vad som menas med firmware.

såg nu att det värkar väldigt komplicerat och jag föredrar nog att någon gör det åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappyOne:

såg nu att det värkar väldigt komplicerat och jag föredrar nog att någon gör det åt mig.

leta bara upp fförsta bästa lokala företag/privat person be om ett kostnandsförlag(eller några olika) sen beställer du hem en likadan läsare och så får dom göra det åt dig förresten missade jag ifall du skrivit om det är en fet eller en slim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappyOne:

såg nu att det värkar väldigt komplicerat och jag föredrar nog att någon gör det åt mig.

Finns ett lättare och billigare sätt. Det är så att dvdnyckeln som du behöver är kopplat till kretskortet på dvdläsaren. Så länge kretskortet inte har pajat utan felen du får är att den inte kan läsa skivor eller liknande så är det enkelt. Köp en likadan läsare, antingen på ebay/tradera eller från nån rrod box. Kretskortet sitter med några få skruvar och ett par sladdar, bara koppla loss och flytta över till den nya läsaren och vipps har du en fungerande läsare. Detta funkar dock bara så länge du köper en exakt likadan läsare.

Har jtagat ett 30tal och flashat ett 100tal xboxar så detta är det lättaste sättet tro mig. Lite-on är iofs ganska lätta att spofa osv, men onödigt då det finns billigt på ebay och liknande.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Skrivet av carlos25:

Finns ett lättare och billigare sätt. Det är så att dvdnyckeln som du behöver är kopplat till kretskortet på dvdläsaren. Så länge kretskortet inte har pajat utan felen du får är att den inte kan läsa skivor eller liknande så är det enkelt. Köp en likadan läsare, antingen på ebay/tradera eller från nån rrod box. Kretskortet sitter med några få skruvar och ett par sladdar, bara koppla loss och flytta över till den nya läsaren och vipps har du en fungerande läsare. Detta funkar dock bara så länge du köper en exakt likadan läsare.

Har jtagat ett 30tal och flashat ett 100tal xboxar så detta är det lättaste sättet tro mig. Lite-on är iofs ganska lätta att spofa osv, men onödigt då det finns billigt på ebay och liknande.

Min läsare på mitt xbox 360 har också pajat. Det var ett Xbox 360 elite. Jag fick ett gammalt RROD xbox av en kompis som jag då plockade isär och tog läsaren ifrån och monterade tillbaka i mitt elite. Detta fungerade såklart inte men det visste ju inte jag då. Men jag fick dock för mig att jag skulle testa och sätta dit det gamla kretskortet på den "nya" läsaren.

Det var dock inte så enkelt som det först verkade. Mitt kretskort hade fem små sladdar som satt fastlödda och jag hade ingen lödpenna så mitt uppdrag slutade där.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Min läsare på mitt xbox 360 har också pajat. Det var ett Xbox 360 elite. Jag fick ett gammalt RROD xbox av en kompis som jag då plockade isär och tog läsaren ifrån och monterade tillbaka i mitt elite. Detta fungerade såklart inte men det visste ju inte jag då. Men jag fick dock för mig att jag skulle testa och sätta dit det gamla kretskortet på den "nya" läsaren.

Det var dock inte så enkelt som det först verkade. Mitt kretskort hade fem små sladdar som satt fastlödda och jag hade ingen lödpenna så mitt uppdrag slutade där.

Hmm, kan nog stämma att vissa läsare har fastlödda sladdar, finns så många olika fabrikat och versioner. Är iofs lätt att löda om, men då måste man ju som sagt ha en lödpenna tillhands..

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Tack för tippset. Min pappa kan löda osv och det är inte kretskortet som är pajj utan motorn som sjuter ut läsaren så det kan vi nog lösa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Kontaktar dessa killarna på denna hemsida så fixar dom det

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65&xPage=1&jssCart=c4...

Tror dock inte dom byter dvddriven.
Dom säljer väl inte ens dvddrives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappyOne:

Tack för tippset. Min pappa kan löda osv och det är inte kretskortet som är pajj utan motorn som sjuter ut läsaren så det kan vi nog lösa

Skickades från m.sweclockers.com

Va händer åker luckan ut 1 cm o stannar där?

Det hände mig, skruvade isär dvdromen skulle kolla om de gick att lösa. Hitta ingen direkt lösning och blev förbanad tänkte får väl köpa en ny, då tog jag till en sista metod drog ganska hårt i dvdtrayen där skivan ska ligga. Så fick ja ut den en bit, drog ganska hårt en gång till, fick ut den ännu mer. Sen tog jag i en gång till så hade jag hela dvdtrayen i handen separerad från dvdenheten. Sen satte jag tillbaka den i nederast spåret och den funkade direkt som vanligt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlos25:

Hmm, kan nog stämma att vissa läsare har fastlödda sladdar, finns så många olika fabrikat och versioner. Är iofs lätt att löda om, men då måste man ju som sagt ha en lödpenna tillhands..

Om du ska byta dvddrive måste det för det första vara samma modell. Sen måste du ha dvdnyckeln.
Beronde på vilken modell du har är det oilika svårt och olika tillbehör krävs för att läsa ur nyckeln.

Utan dvdromens nyckel så är det enda xboxen kan läsa är dvdskivor (Filmer)

Dom färgade kablarna måste kopplas in om du byter kretskort , bara löda dit, men det saknar en poäng utan dvdnyckeln då den sparas på epromet som sitter på dvdns moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Va händer åker luckan ut 1 cm o stannar där?

Det hände mig, skruvade isär dvdromen skulle kolla om de gick att lösa. Hitta ingen direkt lösning och blev förbanad tänkte får väl köpa en ny, då tog jag till en sista metod drog ganska hårt i dvdtrayen där skivan ska ligga. Så fick ja ut den en bit, drog ganska hårt en gång till, fick ut den ännu mer. Sen tog jag i en gång till så hade jag hela dvdtrayen i handen separerad från dvdenheten. Sen satte jag tillbaka den i nederast spåret och den funkade direkt som vanligt igen.

nej den kommer inte ut alls. jag skruvade isär dvdn och skulle kolla vad som var felet och när jag startade xboxet så kunde jag köra dvdn ut och in utan problem och när jag skruvade på själva metall kåpan på dvdn så testade jag en engång för att kolla om den läste skivorna som den skulle men då fick jag inte ut den alls och då lossade jag på skruvarna och lättade på dvd kåpan och då åkten den ut igen så deet är antagligen nånting som sitter snett men jag kan inte hitta felet.